• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Sole

oj oj sackar inez!
    hoppas alla andra barn klarar sig!
    har precis kommit hem från min middag och vi slutade på Kvarnen för att de flesta ville dit. kan säga att det spelar ingen roll hurman är piffad, de raggar ändå *suck*

för de som vill se bilder på V och inte har min bloggadress är den www.storaochsmatankar.blogg.se

godntt , nu ska jag lägg amig för att var pigg till min och makens dejt med natt-barnvakt imorgon
    visst var det någon mer som skulle ut och äta själva imorgon?

*Viktor född 2007-03-18*
  • bianca2

STACKARS STACKARS INEZ!!!
    Och stackars dig Lillen! Förstå at tdet gör ont i mammahjärtat!
    Än så länge verkar A mår hur bra som helst. Har han ärvt någonting efter mig så hoppas jag det är mitt imunförsvar. Men vi får se. Det är ju så när man umgås med andra barn. Man kan ju inte sitta hemma o isolera sig hela dagarna.

Sole- Kvarnen igen. Lite typiskt att ni inte gick på annat ställe. När man äl är ute vill man ju prova flera
    Hoppas ni får mysigt ikväll! (var e bilderna - tjat)

Själv kommer Martins syrra hit från Malmö i helgen. Ikväll ska vi faktiskt på stor inflyttningsfest. Ska bli superkul. Massa gamla roliga kompisar. Mina föräldrar ska faktiskt vara barnvakt här. Vi går efter vi har lagt A så bjuder vi föräldrarna på taxi när vi kommer hem. Och imorgon har jag sovmorgon
    Idag var det jag som var tvungen att gå upp men A vaknade 07.15 sen la vi oss på soffan och somnade om till 08.30! Tur att min lilla baby fattar att man ska sova lite extra på helger

kram

• Sole

bianca
    kortläsaren på vår dator är traig så än så länge har jag inte kunnat ladda ner bilder. de som togs på Viktor igår är bilder från min kompis kamera
    ska försöka hitta sladden så jag kan ladda ner på så sätt

*Viktor född 2007-03-18*
  • bianca2

sole: Då förstår jag!! E så himla nyfiken bara

• Swenglish

Godmorgon! Jag är bakis! Men hade jätteroligt! Ramlade i säng vid halv fyra och sov till typ tio, så inte tillräckligt men helt OK. F hade inte ätit på natten men väl bajsat massor vid 4 så J var uppe länge med honom. Vi ska u och äta ikväll med mina päron som barnvakter, och inatt är det min tur att ta F och imoron bitti. Hoppas han gör som August!

lillen- stackars Inez! tur i oturen att det är helg och ni är två som kan ta hand om henne! hoppas hoppas att F slipper undan! Och han kan ju lika gärna få nåt på bussen som av Inez så det spelar ju verkligne ingen roll.

• Hellur

Halloy!

Stackars Inez och dig lillen. Hoppas verkligen hon mår bättre jätte snart!
    W mår prima och om han blir sjuk kan han lika gärna fått det på bussen/tåget eller av några andra barn. Man kan inte isolera sig för sjukdomar då skulle man aldrig kunna gå ut. Dessutom kan man inte veta att ens barn är smittat och på väg att bli sjuk.
    Kram på er!

Jag mår sådär. Tror jag har maggatarr, annars borde det brutit ut redan. Är lite hängig dock, åkt på nåt igen. Typsikt! Är så otroligt trött på att bli hängig och sjuk så ofta. Måste börja äta mer nyttigt tror jag, har varit slarvig med det.

I natt sov W från 21 till 07:15 utan mat! Har haft några nätter när han ätit så var skönt att han klarade sig utan inatt. Men då låg jag vaken och kunde inte sova pga. min jobbiga mage istället

Ikväll kommer E's bröder och kusin Alva på middag. Hoppas kunna titta lite på Spanien-Sverige matchen också. Spännande!

Sole och Swe - Hoppas ni får trevligt ikväll!

Ha en trevlig helg allihopa! Kramar

• Pippil8

Fler magsjuka alltså. Lider med er! Här är det oxå magsjukt fortfarande. E började kräkas och diarré i tisdags. Kräks inte längre men 15-20 bajsblöjor per dygn är ingen överdrift. Natten till igår blev dessutom M och jag rejält dåliga Har legat helt däckade igår och större delen av idag (förutom alla rusher till toa). FIFAN säger jag bara. Nu har jag faktiskt ätit en liten portion mat och den verkar stanna kvar.

Hellur - du kanske lyckas bearbeta det utan att få riktigt utbrott? Magkatarr låter annars riktigt vidrigt det också!

Swe - vilket party! Det känns så enormt avlägset just nu

• Pippil8

Fler magsjuka alltså. Lider med er! Här är det oxå magsjukt fortfarande. E började kräkas och diarré i tisdags. Kräks inte längre men 15-20 bajsblöjor per dygn är ingen överdrift. Natten till igår blev dessutom M och jag rejält dåliga Har legat helt däckade igår och större delen av idag (förutom alla rusher till toa). FIFAN säger jag bara. Nu har jag faktiskt ätit en liten portion mat och den verkar stanna kvar.

Hellur - du kanske lyckas bearbeta det utan att få riktigt utbrott? Magkatarr låter annars riktigt vidrigt det också!

Swe - vilket party! Det känns så enormt avlägset just nu

• murgrönan

Sole: Jättefina bilder på lillen!
    Återigen, Stackars er med magsjuka!!
    Hellur: Är som du J-ulskt trött på att vara trött och hängig. Har varit rejält förkyld sedan i måndags och det vill inte släppa. Fick stanna hemma från träffen med mammagruppen inkl respektive som skulle träffas ikväll. Triiist! Nu får vi pigga på oss!

• Sole

pippi
    jag har tänkt på er hur lilla E mår! vilket helvete att ni blev dåliga också!
    hoppas ni alla blir bättre omedelbums! V hade också diarré i en vecka, mkt bajsblöjor blev det!

det gäller ju Inez också såklart!

idag var vi på Henrik Dorsins show på Scala-teatern, sååå himla bra! sen barhoppade vi och drack lite drinkar innan middag på Den gamle och havet, mums! nu är vi hemma men det är ju lite konstigt att Viktors säng är tom.. han har det kalas hos farmor och farfar men visst saknar man honom ändå! imorgon blir det lite sovmorgon innan vi ska hämt ahonom och hjälpa min pappa + fru att flytta

*Viktor född 2007-03-18*
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6