• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Sole

åh hellur, gud så fint, jag blir avis!!

plutten
    ska vi ha sällskap till swe imorgon?

*Viktor född 2007-03-18*
  • J79

Tack swe! Skulle du kunna inboxa vägbeskrivning?

• Sole

plutten
    kom på att jag nog inte hinner emd din tid...
    ska till sjukgymnasten 9.30 sen tänkte jag gå hem och ge V lunch först.
    är det nån som vill ha sällskap dit att åka fråns tan runt 11.30?

*Viktor född 2007-03-18*
  • SanniXx
    Sole: Nope. Min syster tar hand om sin dotter som oxå är magsjuk och min mamma jobbar. Tror ingen är så pigg på att bli smittad

Tack för alla krya på er! Nu mår vi dock bättre, men jag har inte ätit mer än skorpor och blåbärssoppa idag. Ida har ätit ganska bra iaf..
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • SanniXx

Hellur: Jag vill gärna se huset

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Hellur

Swe - Ja vi kommer efter bvc besöket, så framåt 14 tiden skulle jag tro. Kommer lagom till fikat

TH - Skönt att ni mår bättre.

Sole - Påminner dig om att ta med W's MAM flaska till Swe imorgon.

Tack för alla grattis. Vi är så glada. Men vågar inte fira förrän kontraktet är påskrivet.
    Känns så bra. Fick det till så bra pris. Det är så fräscht så inga större renoveringar behövs. Vill tapetsera och måla om lite. Vi vill renovera badrumet på övervåningen under nästa år.

• Emma3

Hellur: Jag vill oxå gärna se huset

Mamma till underbara Leo 070320
  • Hellur

Emma - Vi skulle precis gå in själva och titta på hur fint det är Men det är borttaget redan. Skönt tycker vi eftersom vi inte skrivit ännu.
    Har bilder utdragna som jag kan visa på nån träff.

• Hellur

Det är dubbelavsnitt av Greys, vilken trevlig överraskning

• Frill

Hellur, grattis!!! Vad kul. Jag ser också gärna bilder om du tar med dig nån gång.

TH, skönt att ni börjar må bättre!

Sole, jag skulle nog också gå tillbaka till 6-månburkar ett tag, alt. försöka mosa innehållet i 8-månburkarna. Det är väl som sagt bara konsistensen som skiljer 8-mån från 6-mån?
    Adam fick kväljningar av Biff stroganoff för 8-mån, men när jag mosade med gaffel gick det bra och nästa gång ett par dagar senare behövde jag inte ens mosa. Nu äter han allt, som en häst. Idag åt han 1 port gröt till frukost, 1 8-mån Semperburk gryta m potatis till lunch (plus fruktpure), 2 dl välling/ers till mellis, 1 8-mån Hipp-burk spagetti mozarella till kväll och en port gröt innan sängdags. Han fick nog komplex när han såg att han låg under viktkurvan

Idag har jag tagit bort sista födelsemärket - skönt! - så Adam fick bada med bara pappa på babysimmet. Han var värsta badkillen, verkar ha lossnat rejält så nu blir han inte ens trött på slutet och dykningar och ofrivilliga plurr bekommer honom knappt.

Ska bli kul att ses i morgon! Jag har abstinens

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6