• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Swenglish

Tack för idag kvinnor och barn! Vi hade hur trevligt som helst. F somnade om PÅ mig sen, och vaknade vid 5, så nu får vi se hur nattsömnen blir...

Ginger- det är väl så det är, man får göra avkall på "det rätta" för att få sova!

Björklöv- låter härligt men kallt!

Sole- att jag inte tänkte på att säga till er när S-banan gick så ni kunde ha tajmat den! Next time.

• Lillenlillen

Swe: Inex somnade när vi gick på bussen i Solna och sov till 17 hon med! Det verkar vara en sovdag för hennes del! TACK för idag, KANONlunch och -sällskap och gott vin och vad FINT ni bor! Blir avis på läget trots att jag nog alltid kommer trivas bäst norr om stan ;-D

Ginger: Kolla om J reagerar om du trycker lite vid öronen för precis sån feber hade Inez - och ända upp till 40 grader - när hon hade sin öroninflammation i förra veckan! Bara ett tips, kan vara svårt att se på en sån liten...

Kram på er tjejer, kul att ses idag!

• J79

Swe tack för god lunch, vin och fika! Jag tycker också att det var så mysigt där ni bor och fint rum hade han fått lilla killen.

Tack alla ni andra som var med idag för trevligt sällskap!

• Plutten forever

Jag instämmer med alla och säger tack för idag, det var som vanligt jättetrevligt, och lite extragod lunch (kelda i all ära, men det här var faktiskt ett snäpp godare). Synd att jag var tvungen att gå så tidigt. Men rörmokaren kom kl 15 och imorgon ska han komma tillbaka och fixa problemet... (fast jag kom ju till swe först av alla så jag fick hänga där rätt länge i alla fall!)

Håller med om att rummet är jättefint! Jag vill också ha små ramar med foton på en hylla. Så fint!

swe: är det bara jag som har tur eller är det sällan kontrollanter på saltsjöbanan? De 3-4 ggr jag åkt den till eller från dig har det aldrig kommit någon och stämplat min remsa. Eller ska man göra det någonstans på stationen?

• Swenglish

Åh, vad jobbigt! Har hållit på i 45 minuter med att få F att sova. Så fort jag går ut, gallskriker han. Så jag har provat allt, vaggat i famnen, suttit bredvid och vyssjat, buffat. Nu gick jag ut, han skrek i kanske 30 sekunder och nu verkar han ha somnat *hoppas hoppas*. Såååå hemskt! Pallar inte mer snart. Nej nu började han skrika igen. Jag väntar och ser vad som händer. Klarar inte av att höra honom skrika.

Plutten- du har haft tur! Ofta kollar de innan vår station och då orkar de inte gå runt en gång till.

• bianca2

SWE: jobbigt. ikväll tog det faktiskt ca 20 min för A att somna

• Swenglish

Nej han sover fortfarande inte. Nu gav jag upp och han leker på golvet. Kanske var han inte tillräckligt trött. Men jo, trött var han. Väntar på att J ska komma hem så får han ta nattningen.

• Hellur

Tack för en trevlig eftermiddag Swe och alla andra!
    W somnade som en stock så fort jag startade bilen, vaknade lagom till kontraktskrivningen.

Nu är alla papper påskrivna så nu är vi husägare. Känns så skönt och bra. Kan fortfarande inte smälta att vi gjort ett väldigt bra köp, helt fantastiskt. Får tillträde den 1 februari, men vi kommer på dubbelt någon vecka pga. vi säljer här i slutet av januari, tänkte då passa på att måla och tapetsera våra sovrum så det är klart när flyttlasset går.
    Är så GLAD och lycklig!!!

Swe - Jobbigt! Ja deras sömn är verkligen svår att förstå och ett ständigt återkommande dilemma och samtalsämne.

Björklöv - Vad mysigt med snö! Då är det vinter. Är helt ok med kyla om det är snö tycker jag.

Ginger - När W hade öroninflammation började det också med feber och läkaren gav råd att trycka över öronen, precis som lillen säger. Hoppas han kryar på sig!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6