• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Sole

murgrönan
    tack, han är ju världens sötaste! när vi ringde och hörde hur allt var ikväll ahde han badat i diskhon hos farmor coh farfar, gulle!

hellur
    trist att du varit sjuk så ofta, krya på dig!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Pippil8

sole - vilken kanonkväll ni verkar ha haft! Mysigt få vara lite själva också även om det är konstigt med tom barnsäng. Hur var Den gamla och havet? Bra? Vad åt ni?

Dagens tips: Ni som ännu inte haft magsjuka barn - åk GENAST och vaccinera dem mot Rota-virus, vi är ganska övertygade om att det är det E har och idag är vi inne på sjunde sjukdomsdagen och jag bytte nyss dagens 8:e (klockan är inte ens 10) diarréblöja. Lyckligtvis är E någorlunda pigg (bara vaknat ca 7ggr i natt...) men det är INTE kul! LÄnk om vaccin:
    www.lakemedelsverket.se/Tpl/MonographyPage____5541.aspx

Men nu till det positiva: M och jag är friska! Lite matt i kroppen men har aptit igen och inte ont i magen när jag äter! Och sugen på mat faktiskt. Underbart!

• Swenglish

Pippil8 och Murgrönan- tråkigt med så mycket sjukdom! Hoppas alla blir friska snart!

Maken och jag var ute och åt igår för första gången sedan F kom, underbart! (Och maten var supergod och stället mysigt, Frill, tack för tipset!) F hade sovit gott medan mormor och morfar vaktade, vaknat till en gång och somnat om utan problem. Sen sov han till 5, var vaken till sex och sov sen till strax före 8, helt OK! Hoppas alla har en skön helg, nu ska vi på engelsk söndagslunch hos grannarna!

• Pippil8

Swe - var var ni och åt? Låter jättemysigt!! Skönt att mormor och morfar kunde ta hand om His Royal Freddiness! Har ni engelska grannar oxå?

Murgrönan och Hellur och Inez & ev andra sjuklingar: Blä vad det är synd om oss! Hoppas vi alla blir friska och starka snart!

Och jag säger det igen: Vaccinera era barn mot Rota-virus, det är den vanligaste orsaken till diarré hos barn!

• Hellur

Skrev precis ett långt inlägg och så försvinner det. Grrr.

Usch vad trist med alla sjuklingar. Hoppas alla barn och föräldrar kryar på sig snart!
    Kanske ska vaccinera W mot rotar-virus. Några som har gjort det eller ska göra det?

Själv mår jag bättre idag, tack för alla krya på dig. Är lite hängit och trött men annars mår jag bra. Tror jag måste röra på mig mer och äta nyttigare.

Idag har vi varit på babysim och William dök för första gången. Han var jätte duktig och var inte alls rädd. Han gillar verkligen att bada.
    Senare på em hade vi mäklaren som ska sälja lägenheten över och pratade provision, utgångspris, visningsdatum etc. Så nu är bollen verkligen igång. Vi ska flytta! Nu måste vi fixa till W's rum ordentligt och piffa till det i lgh. Känns konstigt men ändå roligt och spännande.

Nu blir det mys i soffan hela kvällen.

• Hellur

Några som vill ses i morgon eller på tisdag?

Träff måndag el. tisdag:
    Hellur

• Sole

pippi
    kan det ha varit det som V också hade? han hade ju diarré i drygt en vecka men kräktes bara 1 dag...
    Hoppas E blir frisk snart och vad skönt att ni mår bättre!
    den gamle och havet var kanon, vi åt vitlöksfrästa musslor, bruschetta, risotto med skaldjur och tomatsås samt scampi och bläckfist med kronärtskocka och till efterrätt tryffel och espresso! L drack ju grappa också, usch! gottvin också självklart!

swe
    kul att ni hdae trevlig kvälligår

idag såg jag första tanden på överkäken, så inom kort har lilla V tre tänder, nu fattar jag varför han varit så grinig!
    inatt sov ahn hela natten hos farmor och farfar, mellan 19-07, varför gör han inte det hemma??

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

Träff måndag el. tisdag:
    Hellur
    sole(kan alla dagar utom tisdag)

*Viktor född 2007-03-18*
  • majlinsa

Hur funkar detta vacin ni pratar om.. ska jag kontakta bvc och säga att jag vill vacinera? Vad kostar det.. hämtar jag ut det på apoteket sedan?

• bianca2

Hej tjejer!
    Hoppas ni haft en härlig helg. Själv är jag helt slut. Var på inflyttningsfest igår och kom hem efter fyra inatt. och idag har vi varit hos killens mormor i södertälje.
    skulle kunna sova en vecka men kan inte lägga mig för dokumentärserien jag följer på svt börjar 22.20. phu...

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6