• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Lillenlillen

Swe: Jag har ju aldrig varit hos dig. Om jag åker till station L*l*n*e*... Är jag rätt ute då? Enligt SL är man där på 31 minuter från mig, det var ju inte så farligt långrandigt...

Blir kul att ses imorgon, vinet gick rätt upp i knoppen så jag ska sova nu! KRAM

• J79

Sole E äter lunch 11:30 så hade tänkt åka efter det. Om vi blir tidigare så kan jag höra av mig för sällskap. Es mat och sovklocka kan man inte alltid lita på.

Lillen o Bianca när hade ni tänkt åka? Kanske att vi kan åka tillsammans?

Urk jag är så trött har inte kunnat sova så bra i natt. E sov till sex men jag hade både svårt att somna och vaknade några gånger, så typiskt.

• Sole

tack för alla tips om burkar, ska köpa 6-mån ett tag och mosa mer i de 8-månaders vihar hemma!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Swenglish

Gomorron!

J79- usch samma här, F sov bra och vaknade inte förrän vid kvart i fem, då ammade jag honom och försökte få honom att somna om, han somnade om en timme, då tyckte jag han kunde fortsätta sova, så jag kämpade med att han skulle somna om, (det märktes att han var trött), men icke. Sen tog J honom och jag fick ett litet utbrott, för det kändes som om det enda jag gör är att försöka få honom att somna dagarna i ända och det enda han gör är att kämpa emot...

Frill- vilket matvrak!

Grattis Alvin 8 månader!

• Plutten forever

godmorgon!

För någon timme sedan började det läcka vatten i badrummet, när man spolar i handfatet rinner det ut på golvet... jäkla skitstammar från 60-talet Skrikandes Så i eftermiddag kommer det en rörmokare och fixar det hela. Kl 15. Så jag måste alltså åka från dig Swe senast halv tre antar jag? Men jag kommer ju ganska tidigt så vi hinner ju hänga lite ändå.

Nu har jag precis klätt på Alvin och lagt honom i vagnen för att ta en timmes lång promenad innan bvc-besöket kl 10 - så somnar han medan jag sätter på mig skorna!! Så nu får han sova i vagnen inne, hade ändå ingen lust att gå omkring i iskylan bara för att han ska sova. Så jag kan surfa ostört ett tag, tjohoo!

Frill: ja, det är ju t o m mer än vad jätte-Alvin äter. Försöker han snabbväxa eller?

Swe: Om du ser det här efter att jag gått så kan du väl sms:a mig vad stationen heter (både tåg och buss - fast jag tar nog tåget). Så kommer jag direkt efter bvc. Om du inte sms:ar så ringer jag på vägen...

Grattis Freddy på 8-månadersdagen!
    Och grattis Ida på 10-månadersdagen!

• bianca2

J79:
    Jag hade tänkt ta buss till slussen och sen buss därifrån. eller har du ngt annat förslag?

• J79

Bianca buss blir bra för E ska (hoppas jag) sova på vägen dit. När hade du tänkt åka?

• Vivs

Grattis Alvin, Freddy o Ida!

I natt var allt upp och ner här.. Jennifer sov hur bra som helst igår kväll, från sju och jag var överlycklig!
    Men sen vaknade hon halv ett och hade sovit klart så det tog mig en och en halv timme att få henne att somna igen! Då sov hon till halv fem sen samma visa igen.. man blir ju galen!

Nu står hon och trycker på knapparna till skrivaren, det är tydligen hysteriskt kul. Hon matar ut papper

Hoppas ni får en trevlig träff idag! Tänkte försöka följa med nästa vecka om det blir någon träff då!

• bianca2

ändrade planer! jag o lillen tar t-bana till slussen och sen buss eller saltsjöbanan.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6