• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • SanniXx

Tror ni har pratat om det förut, men vad ska era små älsklingar önska sig i julklapp?

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Frill

Swe, instämmer i tack-kören. Jättetrevligt! Och rummet var verkligen superfint.

Hellur, vad härligt!

Björklöv, snö i Umeå låter perfekt i mina öron. Blir jätteglad varje gång det snöar Det blir så ljust och fint ute med snö (obs snö, inte slask, jag hatar slask).

Ginger, hoppas det inte är öroninflammation.

Vi var på öppet hus på en förskola här i kväll och nu är jag och E plötsligt omvända och kan tänka oss föräldrakooperativ Framför allt så har de en kock som lagar all mat från grunden. Sånt gillar jag. Fast det är nog svårt att få plats. Och man måste vara med i styrelse, och stänga då och då, och hoppa in om städaren är sjuk, och så har de stängt tre veckor på sommaren... Men det var så trevligt bara.

• Lillenlillen

TH: Uj, jag vet inte. Ingenting tror jag... Eventuellt någon rolig leksak, men jag har så svårt för det här med att köpa bara för att köpa... Men jag vet ju att det är svårt att få släkt och vänner att INTE tänka julklappar till de små!

• Lillenlillen

Hej mitt i natten!

Vi har inte lagt oss än men har nu städat efter tre-fyra spyor varav en täckte halva sängen... Inga andra barn som är dåliga eller varit? Lilla I är helt vit, totalt orkeslös och bara tittar... armar och ben hänger och hon blir rädd varje gång hon ska kräkas... us uss... Mammahjärtat gör ont!

nattinatt!

• Plutten forever

th: Alvin ska "önska sig" två barntavlor från isas form, tror jag skrivit om det förut: www.isa.nu/shop/index.html
    Sen vet jag inte, lite roligare leksaker? Nu har han bara bebis-leksaker, och han är ju stora killen nu!

Lillen: usch, stackars Inez! Det är klart att det är jättejobbigt! Hoppas verklgien det går över FORT! Inga symptom här (so far) iallafall.

swe: när somnade F till slut?  Gick det bra när J kom hem? Usch vad jobbigt det måste varit...

Ja, alltså, jag känner mig som värsta puckot nu, men igår på 8-månkollen tipsade min braiga bm om att prova att ge vatten på natten istället för mat (ersättning). Och det funkade! Den senaste tiden (1-2 veckor) har A börjar vakna mitt i natten igen och gallskrika, och det enda som hjälper är mat. Så i natt ställde vi en nappflaska med vatten bredvis spjälisen. Och nar han vaknade fick han vatten direkt, drack några klunkar och somnade om! Hurra! Hoppas det fortsätter så, jag är såååååå trött på att gå ner och vispa ihop ersättnig kl 3 varje natt. Han var alltså törstig! Inte hungrig!  Han sov 18.30-06.30 utan mat, bara lite vatten alltså.

Ikväll ska vi flytta in A i hans nya rum. Spännande!

• Sole
    lillen
    usch då, låter nästan lite som kräksjukan! hoppas det inte var något som smittade på alla igår. hoppas Inez mår bättre idag, det är så hemskt när de kräks sådär, förstår vad du menar med att det känns i mammahjärtat!

plutten
    grattis, gud så skönt att ni slapp fixa mat! här hemma sov jag med öronproppar och pappa gick upp en gång inatt. här är det ingen mat mellan 19-07.30.
    *Viktor född 2007-03-18*
  • Sole
    frill
    kul att ni gillade dagiset!
    vi var också på en dagsivisning igår, Via Emilia vid Bjärns trädgård. de har tydligen någon speciell pedagogik men det lät mest som andra dagis tycker jag
    *Viktor född 2007-03-18*
  • Swenglish

Lillen- usch stackars I! Hoppas det går över snabbt och inga barn (eller mammor!) blivit smittade!

Plutten- vad bra med vattentricket! Det ska vi också prova.

F somnade inte förrän efter nio igår, jag misstänker att han helt enkelt inte var tillräckligt trött, eftersom han sov till 17. J tog natten och var uppe en kort sväng vid 4, men strax före sex hjälpte ingenting, han bara skrek och ville vara uppe. Vid 8 somnade både han och jag om. Suck denna sömn.

Frill- vad bra att dagiset var bra! Hoppas ni får plats! Vi ska förresten äta på Babs imorgon, på din rekommendation! Det blir första gången vi går ut ensamma, så gunåde dig om det inte är bra! The pressure is on!

• Lillenlillen

Jeeesus alltså.

Fyra pyjamasar nerkräkta, två hela uppsättningar sängkläder (i vår stora säng), handdukarna näst intill slut... Det fullkomligt sprutar ur båda ändar och har gjort det sedan jag skrev igår med ett upphåll mellan 4 och 8 på morgonen. Nya bvc-sköterskan rekommenderade bara amning... och jag som slutst amma näst intill (halsbrännevarning på att suga på de här nu!!)

jaja, vad gör man inte så säg??

kram på er

• Vivs

Lillen - usch, stackars lilla I..hoppas det går över snart!

Hellur - grattis igen, nu när ni skrivit på! Smart att vänta lite med försäljningen av lägenheten, just nu är verkligen ingen bra tid att sälja.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6