• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Sole

halloj!

åh tänk att jag inom några dagar (hoppas jag iallafall om de vill ) får hålla i en nyföding!!

Swe och pippi

jättetrevligt som vanligt! Swe trist att sitta hemma men det aknske är bra just nu?

här sovs det bättre och bättre, imorse vaknade han vid 05.40 första gången och somnade sedan om till 07.30.
    Vågar knappt skriva det men han ahr sovit till 07.30 senaste tre-fyra dagarna, hoppas det fortsätter så!
    Majsvälling går också ner nu på morgonen, skönt!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Swenglish

Vi följer med på middagen ändå. Han måste ju kunna somna i vagnen, i jul på semester kommer han att behöva göra det typ varje kväll. Får se hur det går!

• Emma3

Hejsan!

Här har det oxå börjat krypas de senaste dagarna. Han kryper inte så långt självmant men när man lockar honom med någon leksak kryper han riktigt långt
    Idag ställde han sig i sängen på morgonen oxå och så skitglad ut

Sole: Skönt att han sover bättre och bättre och att majsvällingen nu går ner. Tror knappt jag vågar skriva när Leo vaknar på morgonen för då försämras det säkert som alltid

Swe: Hoppas det går bra på middagen.

Mamma till underbara Leo 070320
  • Plutten forever

Godmorgon! Vi har haft en jobbig natt, usch vad A vaknar ofta nu, jag fattar inte! Det måste vända snart.

Swe: hur gick det på middagen? Hopppas att F sov bra i sin vagn och att ni hade trevligt!

Jag håller på att läsa lite i Barnaboken igen, kapitlet om krypbarn och om 8-månaderskrisen... Hon får det alltid att låta så lätt! Jag tycker inte att det är riktigt så lätt som hon beskriver. Men hennes teorier är onekligen intressanta!

Sole: vad spännande med dina vänner och bebisen! Har du fått veta vad det blev än? Har allt gått bra?

• Sole
    plutten
    usch vad jobbigt att Alvin sover dåligt! kanske har han fortfarande inte riktigt vant sig vid rummet än? hoppas det vänder snart! håller med om att hon får det att låta så lätt, men det känns som att hennes metoder är rätt svåra att genomföra i verkliga livet...
    har du läst Katerina janousch Barnaliv? Jga läste lite i den innan V kom och jag tyckte nog den var bättre med vettigare tankar. fast nu vet jag ju inte efter ha blivit förälder, men den går ju att låna på bibblan.

swe
    ja hur gick det på middagen?

här var det kanon, V fick vara uppe till nästan 20 och sov till 08 imorse. Nu ska vi lägga honom runt 19,30 istället för 19 för det verkar som hans over ganska exakt 12 timmar. och inte vaknade han inatt heller!!

jo våra kompisar har fått en liten kille! De ringde nästan kl 00 igår kväll och den föddes vid 23-tiden.¨Åhh man bkiir ju bebissjuk bara av tanken på en nyföding!
    *Viktor född 2007-03-18*
  • Swenglish

Sole- kul med kompis-bebis!
    Plutten- jobbig natt...
    Emma- ojoj, vi får nog sänka sängen nu tror jag!

Kvällen gick Ok, F lekte med två äldre pojar, typ 3 och 5 år och ÄLSKADE det! Då fattade jag vad kul det ka bli med syskon! Han somnade ammandes och vaknade ett par gånger och grät, vid tio gick det inte att söva om honom och vi åkte hem. Sen somnade han ok i sängen efter lite välling men vaknade tre gånger under natten och skrek otröstligt. Vis sex gick J upp med honom, sen sov vi alla från åtta till halv tio. Jag vill att F sover som Viktor, det låter ju helt underbart!

• Plutten forever

swe: vad kul att F gillade att leka med storbarnen! bra att du följde med på middagen, som sagt i jul när ni åker bort måste han ju somna i vagnen varje kväll, lika bra att vänja sig nu.

sole: vad roligt, grattis till de nya föräldrarna! hoppas ni får hålsa på på BB.

Ååååå, jag är på skithumör just nu. D måste åka till Vallentuna (typ en timmes bilfärd) för att hämta en möbel som hans mamma köpa på blocket. Vilket betyder att han blir borta flera timmar, typ hela söndagen alltså... blir så irriterad på min kära svärmor för att hon bara köper den där grejen och sen förutsätter att D ska åka och hämta den. Fattar hon inte att helgerna är heliga... och irriterad på D också för att han inte kan säga nej. Han är allt hon har, typ. Usch usch, dålig energi, jag har ingen lust att göra någonting idag annat än att dra täcket över huvudet.
    Ursäkta gnället

• Emma3

Hejsan!

Maken har varit borta sedan 8 igår morse och jag hoppas han kommer hem snart, vill ha lite avlastning. Leo är nog inne i 8 månadersfasen, han är lite extra gnällig och sover mindre på dagen tycker jag. Inatt sov hyfsat, vaknade ganska många gånger mellan 4-5 men sen låttade han på trycket och somnade om till lite efter 6. Han verkar lite dålig i magen, det verkligen luktar illa, är inte diarré men ser inte riktigt ut som vanligt. Någon gång har det kommit lite som gelé? ursäkta detaljerna

Tänkte hör med er, är det många som ger era 8 månaderburkar? Har börjat ge Leo 8 månadersburkar, men han verkar inte alls klara att svälja de större bitarna så bra. Allt med pasta funkar, men inte potatis elr ris då kräks han nästan. Om jag ger smörgås får jag verkligen ge små, små bitar. Tänkte bara höra om er klarar större bitar?

Swe: Vi sänkte sängen häromdagen Skönt att det inte blev jättejobbigt med F på middagen iallafall, som pkutten skrev så kan de ju vara bra att vänja sig om ni ska göra så i jul.

Plutten: Tråkigt att Alvin sover dåligt, det blir ju så jobbigt.

Sole: Kul med en kompisbebis

Mamma till underbara Leo 070320
  • Sole

halloj!

här hemma slappar vi för fullt efter en rätt sen kväll igår.

Emma
    vi ger 8-månadersburkarna men det tog ett tag innan V vande sig vid bitarna. Mitt tips är att mosa lite med gaffel så de blir mindre och sen öka på. när det gäller smörgås ger vi rätt små bitar också men smörgåsrån biter han själv av stora bitar och det går bra!

plutten
    trist att D måste åka när ni haft en sån jobbig natt, hoppas han skyndar sig tillbaka

*Viktor född 2007-03-18*
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6