• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Plutten forever

sole: ok, då siktar jag in mig på kl 14, kanske inte blir exakt men typ! Vi hörs när det börjar närma sig. Nu ska Alvin få lunch, han har börjat äta rikigt mat igen vilket är väldigt glädjande förstås.

• Sole

runt 2 säger vi och så hörs vi.
    V har inte somnat än så det blir en senare lunch idag

• Ginger6

Hej på er! Hoppas helgen varit bra. DEt har min, skön som vanligt att hänga hela familjen Åh va avis jag är på alla som sover hela nätterna, J vill inte komma ur sin tråkiga rutin att vakna och vilja ha mat runt 3... men i helgen har vi testat att ge 200 ml vatten och en skopa välling i...funkade och han somnade om, alltså inte hungrig bara nått annat...Men blä!? Vad ska man göra? Lova att buffning inte funkar, har verkligen testat det...

• Frill

Sole och Pluttmor, vi vill också gärna följa med på promenad i solskenet om vi får! Var ska ni ses?

Jag och A åkte tåg till Gävle i fredags och tåg var ju guld mot att tråka i bilbarnstolen. Adam hade jätteroligt ända tills han slocknade i vagnen

Sen har han däremot vänt alla rutiner på ända. I fredags natt vaknada han vid 04 och sen 7.30 - helt normalt, men sen somnade han - och jag - om och sov ända till 11.15. Så han sov närmare 15 timmar den natten
    Lördagen åt han som en häst och var trött hela dagen, somnade som vanligt på kvällen men vaknade 00 (bakslag) och sen gallskrikande klockan 4. Båda gångerna var han vaken närmare en timme och bara mat funkade. Sen matvägrade han i stället igår.

Han verkar ha blivit lite mammig också, lagom tills jag ska lämna honom :-S

• Frill

Kom på att jag måste ta bort stygn mellan ett och två, så jag hinner kanske inte promenera. Jag ringer när jag är klar helt enkelt och ser var ni är.

• Plutten forever

frill: vad trevligt, det är klart att du ska följa med! Var ska du ta bort stygnen då? Vi lär väl ses vid skanstull någonstans, kan ju gå mot ditt håll (där du befinner dig) och hämta upp dig. Ring eller smsa när du är klar!

• Frill

Ska till vårdcentralen här i Årsta bara. Hör av mig när jag är klar

• Björklöv

Yes, eller? K kan numera åla! Och självklart är det mest intressant med sånt som är aja baja! Nasse som står och hoppar en bit bort är inte alls lika kul som lampan som skramlar lite när hon skakar på den...

• Hellur

Halloy tjejer!

Är nu på benen igen efter att ha legat i maginfluensa hela dagen igår. Usch och fy vad det är hemskt!
    Farmor är här och leker med W eftersom jag fortfarande är matt och trött. Skönt med avlastning. Nu är de på promenad.

Swe - Vad jobbigt med sömnen. Har tyvärr inga råd.

Plutten - Grattis till bra natt! Hoppad det håller i sig.

Björklöv - Grattis till ålning Det är så roligt när de kan ta sig fram själva men samtidigt får man inte en lugn stund själv

Frill - Jobbigt med ändrade rutiner. Hoppas det bara var tillfälligt.
    Lycka till med borttagning av stygnen.

Sole - Skönt att V sover så bra.

W är mitt inne i en fas. Han har börjat matvägra. Spagetti och köttfärsås går ner men allt annat gråter han sig igenom och föser bort skeden. Han äter på nätterna och är svårsövd på kvällarna.
    Hur länge håller de på med dessa egenheter?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6