• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • majlinsa

Swenglish: testa ha honom sovandes inne hos er en natt.. Inte i samma säng då.. Så får ni iafal channsen att se hur resultatet blir om han sover inne hos er eller inne i sitt rum.

• Swenglish

Majlinsa- vi har funderat på det, men dels så skrek han så innan vi flyttade honom, och dels så kanske han blir helt förvirrad om vi flyttar tillbaka honom? Men allt tål att tänkas på!

• Plutten forever

swe: usch, jag önskar att jag hade några tips! Det är ju likadant för oss, jag tänker inte ropa hej nu bara för att en natt har varit bra. Igår natt vaknade A en gång i timmen känns det som (fast det var kanske varannan). Igår kväll pratade vi faktiskt om att göra Sova hela natten snart. Vi får se hur det blir men det.
    Lillen, jag vill också gärna höra hur det går! Lycka till!

• Sole

plutten
    åh va kul med en sån bra natt! Förstår att du gick in vid 03

swe
    vad jobbigt at han sover så dåligt. tankar ni hon proppfull med mat på dagen?

lillen
    lycka till med kuren!

bianca lycka till på kontrollen, han kommer vara jättelång, sötnosen!

igår vi vi träffa våra kompisars bebis som föddes i lördags kväll, inte ens ett dygn alltså :_)
    3,8 kg och 52 cm lån, vilken pyttebebis! Man glömmer så snabbt hur små de är när de föds!

L frågade om jag blev bebissjuk men nä, jsut nu är jag överlycklig att V sover 12 timmar nu. lägger vi honom 19.30 sover han till runt 05.30, vi får stoppa i napp och han sover till 07.30.
    Igår lades han vid 20.30 och sov till 08.30 imorse!! Så nä jag är inte så pigg på en bebis igen som vaknar varannan timme
    såhär bra blev det efter vi slutade med bara ersättning på kvällen och han fick gröt + ersättning på kvällen

• Björklöv

Dumma unge Varför måste hon bajsa på natten, och sedan bli så pigg att hon vägrar att sova. Kanske nästa tand på G? I natt var jag vaken med K mellan 02.45-04.45, då slocknade jag på soffan med Klara sittandes i babysittern
    Nu sover hon på balkongen och jag vet inte om jag oxå ska passa på att sova eller om jag ska moffa i mig resterna från gårdagens go'fika

• Björklöv

Justja... Kul med alla småttisar som faktiskt sover bra, det ger mig hopp Mindre kul med de små som inte vill sova gott, vi får ta ett allvarligt snack med dem

• Plutten forever

hurra! Nu har A sovit en timme i sin säng, och han somnade där lugnt och fint efter lite AW-tänk: buffning, lugnande ord. Och han som brukar avsky att sova där dagtid.

sole: jag vill ses, kanske en promenad vid 2-tiden?

• Swenglish

jörklöv- jobbigt!

Sole- hurra för jättebra nätter!

Hade gärna setts i eftermiddag, men ska på BVCs info om säkerhet, kan nog bli intressant!

• Emma3

Plutten: Ungefär som våran natt fast Leo somnade "bara" om till 06

Sole: Åh härligt att V sover så bra.

Lillen: Okej skönt att höra att det är vanligt

Swe: Usch det låter jättejobbigt, har tyvärr inga bra tips men ska tänka på det.

Hur gör man sova hela natten, är det någon speciell metod?

Mamma till underbara Leo 070320
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6