• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Emma3

Leo äter två lagade mål mat sedan någon vecka. Så han äter en stor burk runt 16:30 och sedan välling 19.

Mamma till underbara Leo 070320
  • Emma3

Just det vilken lång kille du har Bianca

Usch Hellur jobbigt me magsjuka

Mamma till underbara Leo 070320
  • bianca2

men jag tror faktiskt att de mätte fel och att han e ännu längre. alla 80kläderna är för korta!

Soffy - kommer gärna!

• Swenglish

Zul- jo så är det ju att alla är olika! jag trodde att gröt och välling var likvärdrigt, eller tror du gröt mättar mer?

Soffy- lyxlunchen kommer ju att vara på en lördag, men du kanske jobbar då också eftersom det är en mäklarfirma?

• Plutten forever

bianka: då var det ju som vi gissade att din A och min A är precis lika långa, fast det skiljer 2 kilo på bredden 80-kläderna är för korta för A också, han har 86. Trots att han "bara" är 77 cm.

Tack för idag Sole och Frill Synd att det var så kallt och att solen försvunnit lagom tills att vi skulle gå. Men det lär ju bli fler promenader. Fika är ju också trevligt!

• Zul

Swe: vet inte, mest som jag fått för mig, det kanske är likvärdigt. Men kolla hur många kcal det är i gröt- resp vällingpulver!

• Swenglish

Zul- ah smart, det ska jag göra!

F somnade på 5 minuter ikväll! Vi kör Anna Wahlgren nu, såhär gick det: Han fick välling, sen kittlade vi, jagade honom, allt för att få honom att skratta, ner i sängen på mage, gå ut med en ramsa upprepad 4 gånger. Sen fick jag gå in typ tre gånger, buffa lite och så ramsa ut. Sista gången ramsade jag utanför dörren, han gnölade lite, jag ramsade, han blev tyst. Jag sa ramsan en gång till som bekräftelse. Han sover! (Gör jag rätt Lillen och Plutten?) När han vaknar sen ska jag gå in direkt, lägga tillrätta och ramsa ut.

• Sofffy

Bianca: Åhh shit va lång Putte e!! Ebbis e fortfarande en liten plutt, växer ingenting. Hon verkar bara utvecklas motoriskt o intellektuellt, inte kroppsligt. Hon e fortfarande bara drygt 65 cm o väger drygt 7 kg. Men hon har 8 tänder, kryper o står o pratar en massa skit Du är så välkommen på onsdag så!!

Swe: Åhh jaha lunchen e på en lördag. Då vill jag ju gärna vara med Jobbar inte på helgerna!

Fika hos mig på Kungsholmen efter kl 13 på onsdag:

Bianca

• Frill

Tack själv Pluttmor, och tack Sole! Vi gick hela vägen till Gullmars. Kom på försent att det är en väldigt lång och trist sträcka när man väl lämnar kajen. Men vi fick en promenad iaf.
    Och i sista stund kom jag ihåg att betala kebaben

Betr matning så hinner vi knappt med på kvällarna. A får inte två lagade mål varje dag. Han brukar vara trött redan 18 och då får han gröt. För att alla mål ska kunna klämmas in ska han alltså få mellanmål 14 och middag 16. Men mat varannan timme funkar inte riktigt med sovningar och aktiviteter. Idag fick han lagad mat när vi kom hem halvsex och sedan minimalt med välling i stället för gröt halv sju.

Björklöv, grattis till en ålande K!

Zul, min A:s öron är minst lika utstående

Plutto och Bianca, vilka långisar ni har!

Swe och Zul, har kaloriinnehållet verkligen med mättnadskänslan att göra? Invispad luft i äggvita och femton glas vatten mättar ju också. Jag tror gröt är likvärdigt välling närmingsmässigt men har en mer mättande konsistens.

• bianca2

soffy - ja, men ebba e ju tjej. kanske inte så kul för henne om hon blev 195 cm! Min bm sa att om A fortsätter att följa si kurva "borde" han bli 190 cm lång. vi får väl se...

och A har bara 2 tänder, kryper inte utan ålar, kan inte stå. visserligen pratar han massa skit men han var sen med att tex sitta (6,5 månad). han kanske växte för snabbt?

Fika hos mig på Kungsholmen efter kl 13 på onsdag:

Bianca

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6