• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Frill

Swe, grattis till läggning!

Jag har en Adam-vaggsång. Kanske funkar den lite som ramsan?

• ABC08

Hellur-Jobbigt med magsjuka.

Ang kvällsmål-G ammar typ kl 17 och äter gröt kl 19.

Soffy- Har du nytt jobb eller är det det gamla du ska jobba på?

Tänk vad tiden har gått snabbt, snart är ju mammaledigheten slut. Känns som inte alls länge sen jag var på BB och födde, men samtidigt har jag svårt att tänka att G bara har varit med i 7 månader. Har svårt att föreställa mig hur det var innan liksom.

Swe-Grattis till bra läggning!

• Pippil8

Hej hej

Hjälp vad LÅNG A är! E är ju inte liten och han mättes idag till 75cm och 10,8 kg. Han har bara dippat lite-lite från sin kurva pga all sjukdom senaste tiden. Otroligt, han åt ju knappt något på en vecka när han var magsjuk?! Inga problem med 80-kläderna här, han har en hel del i strl 74 fortfarande. Fast det skiljer mycket mellan olika butiker tycker jag.

Gjorde kontraströntgen av hans njurar idag. Han fick kontrastvätska insprutad i urinvägarna och sedan skulle de röntga medan han kissade. Ur två vinklar (röntga alltså). Han tyckte inte det var sådär jättekul att ligga där på bordet fasthållen i typ trekvart, för så lång tid tog det tills han hade kissat.

Swe - vad kul att det funkar med läggning och Anna W!

Försöker hinna med ett lagat mål mat vid 1730-tiden och sedan välling vid 1845-19-tiden. 1700 vore bättre för mat, men svårt hinna med det om man vill äta tillsammans hela familjen.

• Pippil8

Måste förresten berätta en annan sak. M var på svensexa i helgen så jag åkte till en kompis i Örebro-trakten. Var lite nervös inför bilresan eftersom E brukar bli rätt kinkig efter ett tag i bil.Men på ditresan somnade han efter 20 min och sov hela vägen fram. På hemresan somnade han direkt och sov tills vi hade typ fem minuter kvar hem. Detta trots att han inte ätit lunch (matvägrar pga tänder tror jag). Vilken lättnad! Annars håller jag med Frill om att det är VÄLDIGT bekvämt att åka tåg! Finns alltid något att kolla på och man kan röra sig fritt och mata och någon medpassagerare som flörtar lite

Ingen ålning här. Det enda som händer om han ligger med bara ben är att han kan ta sig baklänges och blir frustrerad när han bara kommer längre och längre bort från den roliga leksaken. Ganska gulligt

Hellur - det är inte tänder på gång då? Några som gör ont? Matvägrna och inte-sova-på-nätterna kunde enl min bvc-sköterska bero på det (och mycket riktigt hittade jag en tand på väg).

• Sofffy

Bianca: Åhh då blir han lång o ståtlig som vuxen. Men kan man verkligen säga det om bebisarna nu, att de kommer bli långa som vuxna? Hihi Ebba har fortf storlek 68 o vissa plagg i 62 Hon drunknar nästan i overallen som e 74.

Swe: Ja grattis till läggningen! Så härligt att få några timmar på kvällen för sig själv. Ebba somnade precis nu, första kvällen på 1 vecka, innan har det varit 21:30 varje kväll.

ABC08: Jag har samma tjänst på samma företag, fast på nytt kontor med ny chef och förhoppningsvis bättre lön

Ja visst har ledigheten gått fort. Jag har sån ångest över att man inte hunnit med o göra allt man tänkt sig som ledig. Känns jättetråkigt också att snart inte kunna sitta i flera timmar o fika med andra morsor längre.

Pippil8: Åhh stackars lilla E, kan inte varit så roligt att ligga där!! Vad skönt att det är avklarat nu iaf. Hoppas att han blir bättre nu.

Fika hos Soffy på Kungsholmen efter kl 13 på onsdag:

Bianca

• Ginger6

Halloj! Fy va jobbigt Pippil8, hoppas allt är bra med lille E!
    Skönt med bra läggning Swe, en fråga bara, brukar F sova på mage eller gjorde ni så för Anna W rekar det? Bara nyfiken, vi rullar tillbaka J när han lägger sig på mage för han vill bara busa då och somnar aldrig på mage, tror jag i alla fall...har ju aldrig låtit honom vara
    Soffy, nice med fika på onsdag, vi kommer gärna
    Fika hos Soffy på Kungsholmen efter kl 13 på onsdag:

Bianca
    Ginger

• Björklöv

Är lite ledsen nu... K är så mammig just nu och det sätter sina spår vid nattning. K hade somnat men vaknade till (i vanlig ordning ) så jag gick in och fick snabbt tyst på henne, lite senare gick W in istället och då bröt stora gråtkalaset ut!! Det blev bara värre och värre, så då klarade inte mitt mammahjärta av att lyssna på gråten, och nästan så fort jag kom in i sovrummet slutade K att gråta. W blev skitsur på hela situationen och "slängde" sig på sängen med nån jobbig kommentar som fick mig att känna att det är ju bara att glömma att gå på kören i morgon.

Nu sitter K i sjalen och "pickar" mig på bröstkorgen, sova verkar hon inte så intresserad av

• SanniXx

Idag fick Ida sina glasögon! Bilder finns..

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Swenglish

Björklöv- vad jobbigt! Men tyckte W att han hade situationen under kontroll, hur länge hade han "hållt på" med K?

Ginger- F sover ibland på mage, oftast på sidan. tycker han kommer till ro bättre i de ställningarna, på rygg ligger han bara och viftar!

Frill- vi har också ett fasligt sjå att hinna med alla mål, därför blir det inte så mycket mellanmål, möjligtvis en slurk amning. Det brukar se ut såhär: 7.30- välling, 9 - amning, 11-lunch, 13 amning, 17-middag, 18-amning, 18.45-välling. Försöker hålla 4 timmar mellan målen så att han ska vara ordentligt hungrig. Tror inte det kommer så värst mycket mjölk längre så det är mest pyttemellis och mys.

Pippi- vad skönt att han sov så gott i bilen! Vi har ju köpt bilbarnstol nu, och han hänger så med huvudet när han somnar, ser inte alls skönt ut!

Han har inte vakant än! (Drygt två timmar senare)

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6