• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Plutten forever

Hellur: Oj vilken morgon! Hög igenkänningsfaktor... ibland är de små inte så sammarbetsvilliga...

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Ginger6

Halloj! Sole vi har satt upp Wallies, små grodor på JOnathans vägg. Lite roligt, och jättelätt! Plutmor, va roligt att fixa, jag är också jättesugen men behöver hjälp från mannen först med att ta ut datorbordet från barnrummet... Björklöv, skön med egentid, det behöver man verkligen! Jag ska sova borta första gången på lördag. Ska åka på Rosenöns Spa med en kompis. Ska bli sååå skönt!
    Vi får hoppa över teater idag, ska til vårdcentralen nu med lillis. Han har blåsor i munnen och är jätte-hes Hoppas inget allvarligt!Han verkar må bra för övrigt...

• SanniXx
    Plutten: Mörkgrön kanske? Jättefiffig idé Annars så finns det ju att beställa färdiga bokstäver. Väggord..

Sole: Ja, de e så fint!.. Wallies ska vi ha i Idas rum, men de kanske du läst.. hehe
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • SanniXx

Då var man brunhårig Då borde man bli lite smartare nu då Haha..

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Ginger6

Lillie! Gulligt av dig, ja mannen stannar också hemma, vill inte åka ifrån oss 8 dagar. Känns jätteskönt att vi är på samma linje och att vi fattat ett beslut!
    Jonathan har förmodligen en virusinfektion, tycker så synd om honom. Han har massa små blåsor och super-hes men är änså go o glad lilla hjärtat! Hoppas teatern va bra o soppan god!

• Plutten forever

Tack för alla tips om Wallies! De är jättefina (och tyvärr rätt dyra också..) Är det någon som vet om man kan ha dem på strukturvägg? Alltså när det är som ett "nät" på väggen (60-talshus...) Och kan inte barnen riva ner dem förresten?

TH: jag har sett att det finns bokstavs-wallies. Men mina bokstäver kommer att kosta typ 20 kr totalt... Schablonerna gör jag själv och det räcker med en liten provburk med färg. Dessutom tycker jag att det blir finare när man målar direkt på väggen. Fint OCH billigt
    Brunhårig alltså? Det vill vi se en bild på!!

Hur var teatern idag då?

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Sole

halloj!

teatern var jätetrevlig (fast fråga inte vad den handlade om, jag och Lilia snackade rätt mkt om annat också ) fast ajg är inte så jäteförtjust i kall soppa men går gärna igen!

Ginger
    stackars J, hoppas han blir frisk snart! Vill gärna se bilder på dina wallies!

PLuttmorsan
    det är väl inte sååå dyrt..eller? jag tycker också om mkt färg!!

TH
    kul med ny hårfärg, funderar på om jag ska byta bort min massage jag fick i födelsedaspresent o gå och klippa mig i någon frisyr istället!
    vad ska du ha för wallies?

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

Th
    såg i din blogg nu vilka du vill ha, tycker spontant att det var tjejfärger på dem.
    lägger senare upp i min blogg vilka jag vill ha

*Viktor född 2007-03-18*
  • Hellur

Hej hej!

Ja teatern var jättetrevlig! Går gärna igen.
    Tack för fikat efteråt och promenaden därefter.

Ginger - Nää vad trist, stackarn, hoppas han kryar på sig snart. Skönt att han är glad och som vanligt, då lider han inte själv av det.

TH - Du får ta kort så vi får se dig i den nya hårfärgen. Alltid roligt med lite förändring.

• bianca2

Håller m sole: det var supertevligt idag menjag kommer inte riktigt heller ihåg vad den handlade om. så går det när man babblar för mycket

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6