• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • SanniXx
    Plutten: Man kan inte sätta wallies på strukturtapet tyvärr, det måste vara slätt. Sjärvklart ska du göra själv om det blev så mycket billigare Hehe..

Swe: Priserna på wallies är väldigt olika men 149:- för små (cutouts) och 275:- för stora (murals), sen finns det ju JÄTTE för betydligt mera pengar..

Sole: Ja, självklart tjejfärger! Här Älskar vi ROSA!! Fast det finns ju pojkaktiga oxå. Hade jag fått en pojke hade han fått fiskar
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Sole
    Lillen
    jag tänkte på samma sak!jag uppskattar er så otroligt mkt och känner mig glad när vi har setts, ni förgyller verkligen både mitt och Vs liv

Wallies ex på priser
    40 st bokstäver kostar 149,
    25 st gloe in the dark-stjärnor 149 kr,
    Stor väggdekoration med vännerna från Suzys Zoo på picnic. 11 st figurer i förpackningen. Picnicvänner mått ca 61cm x 66cm. 6 blandade moln mått ca 32cm x 20cm. 4 fjärilar mått ca 7.6cm x 10.2cm. 275 kr
    jag ska under dagen lägga in i min blogg de wallies jag funderar på!

zul
    välkommen hem!

Åh datorn krånglade igår så greys blev inte inspelat (var ute och åt middag med några kompisar, "Torunn-gänget" Swe och Hellur ) så nu måste jag vänta på reprisen!

plutten
    kul med ny blogg, den ligger under favoriter!

inatt vaknade V kl 22, 01 och 03 för han ville ha napp *suck* eller rättare sagt han somnade om direkt när han fick napp jag försökte vänt aut honom men det lät nästan som han försökte låta ledsen för att man skulle komma dit.. så svårt att ignorera och det håller mig vaken längre också...
    *Viktor född 2007-03-18*
  • Plutten forever

Sole, här finns massor:
    barnlycka.se/group.asp&sub=116

Även andra sorter än Wallies. Men oj vad jag hade missuppfattat priserna? Jag mäste ha drömt det eller något...

Lillen: håller med! Ni är bäst! Även om man kan fråga vad som helst i forumet och få 100 svar, så är ni bättre - för att man känner er och era barn, det blir liksom en annan sak.
    Jag tror att du skulle passa jättebra i kort hår! Det passar (enligt mig) bäst på tjejer som är smala, små, mörkhåriga och söta/vackra. Alltså stämmer det på alla punkter Kort hår kan ju annars vara svårt att bära upp. Eftersom att ansiktet blir så "avslöjat" om du fattar vad jag menar...Men jag tror som sagt att du skulle fixa det.

zul: välkommen hem!! Vad bra att ni haft det bra (utöver Agnes krångel i början). Jag är inte alls avundsjuk! eehhh...

swe: ja, precis vad jag tänkte - det var ju evigheter sedan han drack ur flaska! Han måste lära om... hoppas att det går bättre idag!

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Swenglish

Åååååh vad jobbigt, F somnade igår 18.30 och vaknade sedan 12 (jag ammade honom då eftersom jag trodde klockan var typ 3), 02, 03.30 och 05. var "tvungen" att amma alla gånger, inget annat hjälpte. J tog hon strax före sex. Suck. kanske är det framtänderna som är jobbiga, det ser ut som om de är på väg. Nån annan som fått tänder uppe? kan de föresten komma nu?

Håller VERKLIGEN med Lillen, ni är bäst!

Håller med Plutten ang jättekort hår, du är den perfekta kandidaten Lillen?

Åh vad fint väder idag! Måste ju ut på promenad!

• Swenglish

Äsch, jag struntar i att ni kanske tycker jag är knäpp som vill träffa er jämt, men jag föreslår ändå en skön promenad och kanske efterföljande kanelbulle idag (kanelbullens dag)? Kanske runt Söder? Eller runt Djurgården?

• Ginger6

Tråkig natt Swe! Har inget tips på Mam-flaskan tyvärr. J tar BARA den...
    Håller med om att det är super att ha er, många nya vänner och mycket bra diskussioner!!!
    Lillen! GO korthårig!! Hur coolt som helst.
    Sole mfl jag ska lägga upp lite nya bilder, hoppas få lite tid i em..nu ska vi till banken. Ha en skön dag!

• Sole
    Swe
    usch så tråkigt att det blev en sån natt
    jag träffas gärna, ska till min mammas jobb vid 15-tiden men har annars inget planerat och en promenad behövs nog för att kunna äta kanelbulle

Lillen
    instämmer, det blir jättesnyggt med kort hår på dig!
    jag fick massage av L i födelsedagspresent, ska nog byta bort det mot en klippning så jag kan skaffa mig en frisyr istället
    *Viktor född 2007-03-18*
  • Swenglish

Sole- kul! Om det passar så kan vi väl säga halv tolv utanför Slussens t-bana (på torget), så kan vi ta båten över till Djurgården eller promenera runt Söder?

Nån mer som vill följa med?

• Swenglish

Eller kanske hellre Skanstull, och promenera längs med vattnet, lite fler fikamöjligheter finns det också!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6