• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • murgrönan

Tack för igår!
    Trevligt att vara med fast det inte blir så ofta. Många hade jag inte sett sen Hagaparken-träffen. Då var ju våra små ca 6 veckor. Härligt att se vilka små individer alla har blivit!

Swe: Tråkigt med jobbig natt! Prova några gånger till med MAM-flaskan, han är nog bara ovan. S var lite bökig ibörjan, men sen accepterade hon den. Då var hon ju bara två v gammal, jag tror det är svårare ju äldre de är.

Ginger! Hoppas J kryar på sig!! Kram till er!

Helt klart en promenaddag!!

• Plutten forever

Å! Jag skulle jättegärna följa med, men jag ska träffa en kompis om en timme... Ni kan väl smsa var och när det blir så kanske jag kommer efteråt...

Och kanelbullens dag!! Vi gjorde ultraljud på kanelbullens dag förra året Vi tyckte att det var så roligt att det var ju då, för vi skulle ju kolla på vår "bulle i ugnen". Efteråt firade vi med att gå på gammeldags kondis och äta kanelbullar

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Sole
    swe
    låter bra! för mig funkar båda, så bestäm du!

plutten
    skit i kompisen då

murgrönan
    var så kul att träffa dig och Stella igår, hon är en sån sötnos
    *Viktor född 2007-03-18*
  • Swenglish

Murgrönan- det var jättekul att se er igen, coh håller med Sole, Stella är en söting!

Sole- då tar vi utanför Åhlens Skanstull klockan halv tolv så blir det närmre för dig när du ska träffa din mamma också! Jag sticker nu, ska hämta min ergo som jag beställt, så smsa/ring om det blir nån ändring!

Plutten- du kan ju hänga med på kanelbulleätning efteråt!

Ginger- hoppas J mår bättre idag!

• Björklöv

Åh! Jag hade gärna följt med på promenad med efterföljande kanelbulle, men jag måste få städat här hemma, tvätta nån maskin tvätt på tvättiden jag bokat idag... *suck*

Här har det varit ytterligare en bra natt (fast jag var trött, vi samsov några timmar fastän jag "lovat" mig själv att det är slut med det!) med två ammningstillfällen och ett "plocka upp - trösta - lägga ned"!

Håller oxå med Lillen! Vi är verkligen BÄST Här kan det pratas om högt och lågt med en härligt hjärtlig stämning

Nä, nu måste jag vika kläder *dubbelsuck*

• bianca2

hej tjejer!

Hoppas att ni alla haft en lika underbar dag som jag m promenad i solen o kanelbullar

• Zul

Lillen: jag tänkte precis samma sak som pluttmorsan, du skulle passa bra i så kort hår.

Björklöv: grattis till en bra natt!

Tack för alla välkommen hem! Håller med om att ni är bäst, vem ska man annars snacka med allt om, min föräldragrupp har runnit ut i sanden... Tycker bara att det var för länge sen jag såg er. Hoppas kunna haka nästa vecka. Jag kan på tisdag och onsdag, nån som kan då?

Haft lite härlig egentid med kursare på stan idag, lite kaffe, lite shopping... kände mig som barnlös singel...

• Lillie74

Swe, jag tror du skulle passa jättebra i lugg! Det skulle jag klippa om jag vore du, jag passar inte så bra i det men det är jättefint och lättskött vilket inte är helt fel nu när man inte har all tid i världen.

Lillen, tror också du skulle passa i kort hår, du har ju liksom inte så stort huvud så det skulle bara se coolt ut.

Välkommen hem Zul! Måste också säga det Låter inte helt fel med ost, vin och god mat. Jag läääängtar till vi åker till Thailand även om jag är lite nervös inför själva resan.

Ginger, hoppas J kryar på sig!

Hoppas vi ses snart igen! och jag håller med om att alla verkligen är supergoa och så  engagerade i allt och alla på ett så fint sätt, hur lyckades du få till det så bra Swe?    

• Hellur

Halloy!

Vad är det som händer? Fattar ingenting. Men jag skriver här så får jag hoppas att det funkar för alla.

Swe - Spamar du

Lillen - Håller med föregående talare att du skulle passa super bra i kort hår.

Tycker också att det är så otroligt skönt att ha alla er. Ni har verkligen hjälpt och hjälper mig jätte mycket. Vad skulle jag göra utan er? Och vilka skulle jag träffa?
    Stora kramar till er allesammans!

Hoppas det blev en skön promenad idag, och goda kanelbullar
    Själv var jag i Tyresö hos en kompis, var också ute i det sköna vädret och åt kanel bulle till fikat.

• Sole
    åh jag vill ha en bugga!!
    verkar inte som det skiljer sååå mkt på om jag säljer min och köper en bugga begagnat men det verkar som det finns olika sorter (frog, cameleon etc) och hittade inga bra förklaringar på skillnaderna, ni som har buggor kan ni hjälpa??
    skulle även vilja veta mått och vikt om någon vet.

ja visst ja sen var det ju att övertala mannen hemma också, det lbir det svåraste!
    *Viktor född 2007-03-18*
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6