• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Emma3

Hej!

Var ett tag sedan jag skrev här, vår dator har krånglat så nu har vi köpt en ny

Har inte hunnit läsa igenom så mycket, men ska göra det när jag får tid.

Björklöv: Skönt för dig med egentid.

Plutten: Kul det låter med allt fixande med Alvins rum, kommer bli jättefint.

Det rummet som ska bli Leos tapetserade vi när vi flyttade in, gröna tapeter så det får vara så för vi vill snart flytta till hus så vi får fixa hans rum då.

Mamma till underbara Leo 070320
  • Swenglish

halloj!

Tack för trevligt teater-, fika- och promenadsällskap idag! jag tyckte att teatern var bra, med roliga Povel Ramel-sånger som barnen verkade uppskatta också! Soppa är ju meckigt med småttingar i knät, men det gick bra! F och jag blev fotade av en fotograf/journalist, så vi får se om vi hamnar i nån tidning!

Ikväll ska vi prova att ge ersättning som sista mål istället för amning. Vi har varit lata och F har ammat det sista han gör, i hopp om att han nästan ska somna så att det bara är att lägga ner honom. Kanske står han sig bättre på ersättning också? Fast med amningen sover han ändå ca 18.30-2.30, och det är ju rätt långt.

jag vill också klippa mig! Nån som har tips på nån bra sida med frisyrer? Tror jag vill ha typ lång page. Kanske lugg?

• Swenglish

Sole- jag kanske är blind men jag ser verkligen inte priset på walliesarna! måste det vara nån speciell webbläsare (vi har Mizilla Firefox)?

• Swenglish

Skulle precis ge F ersättning med nya MAM-flaskan, men han totalvägrade... Bara bet i nappen och vände sen bort huvudet tills han fick bröstet. Tips för att få honom att ta den?

• Plutten forever

Vad roligt att ni hade kul! Ja, soppa med en plutt i famnen är inte det lättaste...

Swe: Vad trist att det inte funkade med MAM. Vet inte hur jag ska tipsa, men kanske du ska pröva att ge bröstmjölk i den först? Så att han vänjer sig? (om du orkar pumpa alltså...) Du kan ju prova med välling, han kanske gillar det?

sole och swe: jag kan inte heller se priserna, men jag vet att jag kollat förut och de kostade typ 800- 900 kr... Jag tycker nog att det är rätt mycket ändå - särskilt bokstäverna som jag ska fixa själv för en tjuga!

Sen kan jag ju nämna att jag startat en ny blogg, den kommer nog att handla om lite allt möjligt (och inte så mycket alls om alvin) men om ni är intresserade ändå så är adressen

josefinbloggar.blogspot.com/

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Zul

Puh, kom hem imorse kl 10 till sverige, vilket betydde stiga upp kl 4 i frankrike. Hyfsat trött nu! Men vi har haft det oförskämt bra med all god mat och vin, kändes extremt lyxigt, barnfamilj som man är. Vi åt ute på lunchen så A kunde ligga i vagnen bredvid på uteserveringen, sen åt vi ostar o vin på kvällarna hemma så hon kunde läggas vid 8. Har lagrat upp med vin, gåslever, kryddor, korvar, ansiktscremer...

Pippil8: vad härligt ni verkar haft det, mycket sol! Jag har inte solat alls.

Ungefär halva tiden var A kinkig på nätterna, infektion+utlandsresa+26-veckorskris tog ut sin rätt. Vaknade varje timme nästan. Sen vände det andra halvan av veckan och hon sov bra. Men vaknar flera gånger fram till 23 och gallskriker, innan hon somnar på allvar. Jag känner så väl igen allt ni skriver om, hon kan inte vara ensam en sekund, gnäller mycket, vägrar äta lunch... Ler som tusan mot alla franska madamer, alla trodde hon var en pojke, oh regard le petit garcon!

Bianca: vad avis jag blir på dig som ska gå på Kent! Och vilka härliga resor du har framför dig i höstmörkret.

Swe: är det rätt storlek på hålet i flaskan? När vi gav välling fick vi byta til en större, i och för sig borde ju ersättning funka för dig.

• Frill

Välkommen hem, Zul!
    Jag gick också upp fyra i morse. För första gången vägrade A verkligen att somna om. Tur nog ville han lägga sig igen strax efter fem

Vad duktiga alla är som orkar logga in så tidigt på morgnarna. Jag var inte i närheten av datorn innan vi åkte i förmiddags. DN, dusch och kaffe är prio.

Pluttmor, kul med ny blogg!
    Allas barnrum låter jättefina. Stackars A får nöja sig med att ha sängen i vårt rum. Så småningom får han nog en del av arbetsrummet, men jag älskar färgen därinne (ljust gråbrun) så den vill jag INTE ta bort (sjyst morsa). Längre fram i tiden tror jag A får ta vårt rum så kan vi flytta in i arb.rummet som är större.

Tack för idag! Jättetrevligt med teater och fika. Jag tyckte soppan var jättegod, men bara inte mättande nog. Stenmark-utställningen efteråt var också kul. Promenderade till Söder med ABC80 tills det var dags för babysim.

• Frill

TH, kul med ny hårfärg!

Ginger, stackars J. Skönt att han är vid gott mod i alla fall.

Swe, Adam har bara tuggat på flasknappen och flinat alt. krökt rygg hela dan när jag försökt mata så ersättningen har drällt på kläderna. Sen fullkomligt slukade han gröten när vi kom hem från babysimmet i stället. Jag börjar snart ge upp försöken att förstå honom. Min märkliga lilla varelse

Björklöv, gick 6-månkontrollen bra?

Wallies verkar ju fiffigt. Fast jag vill helst ha snygga vuxenwallies till sovrumsväggen.

Oh! Dramatiskt slut på dagens Greys!

• Swenglish

Frill- moahaha jag vet vad som händer! (I Greys alltså)

Plutten, Frill och Zul- ska nog prova imorgon igen med ersättning , fast kanske inte hälla i hela tetran, lite slösaktigt, men jag trodde verkligen att han skulle ta den! Fast å andra sidan är det nästa sex månader sedan han drack ur flaska senast)

• Lillenlillen

Måste bara säga att jag tycker det är väldigt roligt att "ha" er. Det är så kul att se vad mycket olika idéer alla har och att vi kan prata om allt och det liksom kommer upp 92 olika grejer UR det lilla det börjades med. Alla spinner vidare på nåt som nån annan missar, typ. Och ibland hänger alla på samam grej Har man tid så kan man sitta och läsa om och om och långt tillbaka!

Hoppas teatern var kul ni som var där!

Visningen gick enligt mäklaren bra, får svar imorgon.

Apropå frisyrer så är jag inne på att klippa av mig ALLT hår typ. Alltså lämna c:a 3 cm. Inez har slitit av sååå mycket så jag har kort lugg kring hela huvet (sanning, galenungestatus mer än vanligt!!)

KRAM till er alla gulliga

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6