• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Lillenlillen

Sole:

Frog finns i enfärgad (alltså hela vagnen i en färg, underreda, suflett osv). Väger kring 8-9 kilo.

Cameleon (som jag, Swe, pippil8 mfl har) kostar lite mer och finns i fler färger samt väger lite mer tror jag (skiljer på nåt kilo ev). Har några fler tillbehör tror jag. Den är nog vanligast.

Frog trodde jag inte fanns längre, gammal modell som inte säkert har reservdelar?! Men om den finns så är den LITE större.

www.bubaboo.com kan du nog hitta allt. och i Bugaboo-tråden får man faktiskt riktigt bra hjälp - där finns bugaboo-gurus

Och TACK alla för era gulliga kommentarer om mina håridéer. Behöver nog peppa mig själv lite mer nu (det växer ju inte ut på en vecka).. Och så vill jag hitta en BRA frisör, det måste ju liksom bli rätt!

• Lillenlillen

Den första skulle vara Gecko, inte Frog. Frog tror jag inte säljs i butik men eventuellt på Blocket osv.. Lycka till!

• Lillenlillen

Nä nu tjatar jag.. Sorry!

Sole: Gå till bugaboo.com - products - cameleon -comparison table. Där kan du enkelt jämföra. Jag tror det skiljer nån tusenlapp i nypris, typ..

• Swenglish

Förklaring till förvirringen: Den här tråden försvann ett tag, det gick inte att komma in på den. Jag rågade en moderator och hon sa att det händer ibland, att trådar bara försvinner. då startade jag en ny och tänkte länka till den i era gästböcker, men hann bara med typ tre personer så uppfattades det som spam (eftersom det var samma inlägg) och jag blev avstängd några timmar. Hursomhelst så kom tråden tillbaka så det gjorde ju ingenting!

Ja, jag är så glad att tråden blev så bra som den har blivit, det kunde ju ha blivit hursomhelst!

Tack Sole och Pluttmor för härlig dag i solen idag!

Sole- det är nog en Cameleon du ska ha, den har ställbart styre, de andra två (frog och Gecko) har inte det. Jag skulle satsa på cameleon, men jag har å andra sidan ingen erfarenhet av de andra. J79 har en Gecko.

• Sole

tack för alla tips om buggor! Visst kan man bära med sig liggdelen?

*Viktor född 2007-03-18*
  • Plutten forever

ok, så nu är tråden tillbaka alltså? swe, vad knäppt att du blev avstängd... jaja, FL har ju sina regler, bäst att vi anpassar oss

swe och sole, tack för trevlig eftermiddag i solen! Jag ska maila bilderna på era gungande söner, men jag hittar inte era mailadresser - kan ni inboxa?

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Plutten forever

Förresten, nu har jag precis lagat pasta med broccoli och blomkål till alvin. Det blev jättegott! ur mosboken (fast där var det inte blomkål utan bara broccoli, jag la till det själv)
    Ska serveras med parmesan och lite ringlad olivolja - vem har sagt att barnmat inte ska vara god? Det är det jag gillar med boken... god mat.

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Sole

förlåt att jag frågar om buggan här, men man får ju inte svar i experttråden

*Viktor född 2007-03-18*
  • Swenglish

Sole- varför ber du om ursäkt? Vi är ju här för alla slags frågor!

Plutten- åh, det låter gott! Gav F Hipps pasta med broccoli idag och det verkade helt ok, men roligt att göra själv!

• Frill

Tur att jag läste här då innan jag loggade in, annars hade jag blivit förvirrad jag med

Vi har umgåtts med Vivs bvc-kompis och hennes son idag. Hon råkar nämligen vara en gammal Uppsala-kompis till mig. Lunchade (med kanelbulle) på Guldtuban här i Årsta och promenerade sen längs Årstaviken. Himlans trevligt.

A var jättetrött när vi kom hem och han hade ätit, men precis som de senaste dagarna var han väääldigt svårsövd. Somnade till sist i vår säng med mig pussandes på hans huvud. Och då hade jag också hunnit bli jättesömning. Så nu har jag såsat omkring här hela kvällen och kommer knappt att orka titta på Heroes.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6