• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Swenglish

Murgrönan- det låter jättefint! Kan du inte lägga in en bild så vi får se!

Björklöv- jättebra med kören ensam! Bra för alla tre, som andra har påpekat!

Plutten- vilken bra ide med alvin i avvikande färg! Jag funderade på mörkare lila än den de andra bokstäverna är i. Eller mörkblått kanske vore snyggt? Och så glömde jag att fråga dig hur det är med ryggen nu!

Sole- vad kul att han gillade det! Vi är ju vana med att tänka på andra funktioner för rum, har till exempel skötbordet i vardagsrummet... Vi har funderat på att ha datorbord i köket, när vi ska rensa ut lilla skrubben åt F! (haha det låter just snällt, att ha F i skrubben )

Majlinsa- Sova Hela Natten är Anna Wahlgrens kur för att få bran att sova hela natten i egen säng. Hon kallar den en icke-skrik-metod, eftersom man ska lugna barnet i sängen med hjälp av buffning, ramsor etc.

Lillen- tänker ni ta bort nappen också? Det tycker jag egentligen var det bästa med kuren. Lycka till! Du får rapportera här sen!

• Sole

swe
    du får komma hit och titta på smarta lösningar på vårt kök också

jag vill börja inreda Vs rum nu! Wallies blir det nog hos oss då det är helt nytapetserat och lite mysigt ska det ju vara på väggarna! även mysig belysning och myshörna såklart!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Björklöv

Håller med alla (Bianca, Frill, J79, Pluttmor, Sole, swe) som skrivit till mig om egentid! Det var jättesvårt och det krävdes en del mod att ta första steget ut genom dörren, sedan var det så SKÖNT! Att det funkat så bra ger mig blodad tand att göra detta till en vana!!!

Nu ska vi till BVC för 6mån koll! Vi ses på teatern sedan

• Sole

swe
    på wallies står priset bredvid bilden!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Lillenlillen

Apropå barnrum så är jag så himla tråkig. Det låter jätefint era planer men jag gillar vitt och det kommer nog bli Stockholmsvitt och sen får leksakerna vara i färg. Även hyllorna blir.. ta daaaa: vita! Wallies har jag däremot tänkt på också fast i så fall blir det en enda jättestor galen. Har mina funderingar... Eventuellt blir det ett lejon i 70-talstapet. Och sen ska jag sy kuddar som ser ut som djur och några andra roliga grejer (nu när jag har egen symaskin). men sen när Inez blir lite äldre ska hon få välja färger. Men så länge mamma bestämmer blir det inget ordentligt småbarnsrum. Usch jag är så fånig ibland, men stilkänslig Djurtema tror jag på dock, hoppas hon gillar det!

Plutten: Du skulle kunna göra en schablon där själva bokstaven är "hålet" och så blir det en lila kub runt om du förstår hur jag tänker. Alltså i samma färg fast omvänt så bokstaven blir som väggen. Då slippe du tre färger också //Lisa "håll nere kulörantalet" Andersson, haha

Swe och Sole: Tack för lyckönskningar både vad gäller lägenhet och SHN. Nappen ska bort hoppas jag men går det inte så har jag hört att man kan köra SHN på rygg med napp också (tveksam med Inez dock, hon rör sig som en mindre pansarvagn i sängen). Visningen är kl 18.30 idag

• Hellur

Phu, vilken morgon. W är som en ål. Tar evigheter att byta en blöja och sätta på kläder, han vänder på sig hela tiden. När jag äntligen är klar så kommer nästa bajsblöja... Han fick lunchen vid frukost så jag ska slippa kladda på teatern, och smart som jag är gav jag honom blåbärspuré... nej inte så smart. Han kräktes på gymet, kläderna, leksakerna, ja allt var lila. Ja ja, varför ska mamma hinna sitta ner och hinna göra iordning sig själv.

Har skrivits en del, har skummat igenom, får läsa mer sen, så ingen får ta illa upp om jag missar något.

Björklöv - Vad skönt till egentiden och att det gick så bra hemma. Det är ju så viktigt att få lite tid för sig själv. Kul med kör, sjungit länge?

Pluttmor - Låter som det kommer bli jätte fint i A's rum. Vad duktig du är. Vi har bara en grön fondvägg, men får inspiration när jag läser vad du tänkt.

Lillen - Lycka till ikväll och med nätterna!

Oj, klockan är jätte mycket! Måste packa ihop oss. Ses snart!

• Plutten forever

Lillen: haha, vad roligt - jag är precis tvärtom! Mycket färg ska det vara! Alvins rum är ljusgrönt, klarblå stor matta som täcker nästan hela golvet, så ska jag måla ett litet bord + två stolar klargult. Men i resten av lägenheten är vi rätt fega och kör på vitt. Fast egenligen skulle jag vilja ha mer färg, men orka måla hela det här jätterummet...? Lycka till ikväll förresten! Och tack för tioset om schabloner i kuber! Ska tänkas över...

Ha det så kul på teaterna alla! Nu ska jag ut och träffa min mamma

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6