• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • ABC08

Åker iväg till bion i sickla typ kvart över nio, så jag kommer att vara där till 10.15.

• Frill

Hej, vi skippar nog också bion tyvärr. Jag var så glad att A sov ända från 23 till 4.30 i ett sträck. Men blev inte lika glad när jag insåg att han tänkte gå upp då...
    (Bara för att jag sa till Hellur att han alltid bara äter och somnar om )
    Var uppe till strax efter 6, och sen kunde inte jag somna om. När jag väl gjorde det hade A vaknat igen och var gnällig. Sen dess har allt skitit sig från vällingmatning till datorinloggning...
    Bytte just alla bajsblöjors moder, så jag fattar nu att han kanske var lite gnällig

Hur som helst så är jag för trött för att tillgodogöra mig Jane Austens liv och ska försöka få en förmiddagslur i stället. (Och sluta svamla här)

Ha det så kul ni andra!

• Plutten forever

sole: nej det är omöjligt att få honom att somna om, varken med napp, mat eller buffning/vaggning. Han ska vara uppe i 2 timmar och tröttas ut! Dan går upp vid 5 med A vissa dagar och låter mig sova, trots att han inte får somna om utan måste till jobbet. Jag somnar ju oftast om när A vill sova igen. Fast vissa dagar, som idag, sover han bara 40 min och för mig tar det alltid 20 min att somna, alltså sov jag bara 20 min nyss. Som för Frill alltså ungefär... fast ingen urmoderblöja här, bara en vanlig liten bajsblöja. Jag svamlar också...

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Swenglish

Fler som sovit dåligt ser jag... F vaknade massor inatt, och vaknade vid 6 helt otröstlig. ont i magen, tänder, mardrömmar, önskar han kunde säga vad det är! i vanliga fall brukar han vara uppe en timme och sen somna om med mig, men nu är han fortfarande vaken, och vägrar desutom amning trots att han borde vara hungrig... När ska man få sova???

• ABC08

Då stannar vi nog hemma också. Om det var nån som ville gå på bion idag hojta till så åker vi ut.

• ABC08

Kom på att jag inte har pratat med Ginger. Hoppas du inte är på väg ut. Nån som har hennes mobilnr som kan inboxa det till mig?

• Hellur

ABC08 - Har inboxat Gingers nummer till dig!

• Swenglish

Nu däckade han halv tio... Men själv har jag liksom inte lust att sova mera, fast jag borde. Får gå och lägga mig tidigt istället (fast det är också svårt). Ska träffa BVC-gruppen idag, klockan två, lite dum tid, TROR att F kommer att sova då.

ABC- tråkigt att det inte blev nån bio! Vi får ha barnbio hemma hos nån nån gång! Billigt och bra!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6