• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Plutten forever

Nej, från och med nu ska jag inte skriva i någon annan tråd än denna. Jag skrev i en tråd där folk skriver vad deras barns "outfit" kostar - jag skrev något negativt om att vad spelar det för roll osv... och fick en tillsägelse av FL för det. tröttsamt...

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Frill

ABC, kul med restaurangbesöket, men OJ vilken natt. Och ändå var du på väg till bion! Nu skäms jag nästan som går här och dräller som ett spöke, inte kan blanda välling eller räkna kaffemått, välter ut saker och knappt orkar prata med stackars A för jag är så trött.

Tror att min mjölk inte räcker till längre på nätterna, så att A i stället för att hamna i "matkoma" och somna om, fortfarande är lite hungrig. I gryningstimmarna idag fick han till sist 1 dl ersättning efter att ha ammats, och han slukade den.

Kanske ska börja ge ersättning helt och hållet även nattetid. Det vore skönt på sätt och vis, så vet man vad som gäller.

• Frill

Nu sover A igen. Ska skriva en "skötselmanual" åt mina föräldrar som ska barnvakta över natten i helgen medan vi äter afternoon tea och badar bubbelbad i vårt hotellrum på slottet . Vet inte riktigt vad jag ska skriva.
    "Han sover mellan tre och sjutusen gånger per dag, verkar hungrig för det mesta men äter nästan inget när han blir erbjuden"

• Pippil8

Du skriver så kul Frill Och ofta känner jag igen mig och skrattar gott Verkar jämt hungrig men har liksom inte tid och lust att äta - det känns igen... Jaja, dina föräldrar kommer tycka att det går såååå bra ändå. Möjligen kommer de säga att han hade lite "matsmältningsproblem", det säger mina så fort E säger minsta lilla gnäll.

• Pippil8

6 månader och 12 dagar: 73 cm och 10,2 kg. Han vägrade att visa doktorn att han kan vända sig men annars gick allt bra på kontrollen. Man är ju hur stolt som helst över sin gull-unge när man får visa upp honom så där

• Ginger6

Haha grattis pippi, en riktigt ståtlig kille nu Edvin! Hoppas ni haft en bra dag o mysigt på bion. Jag e hemma idag o chillar. Tror J behöver nån dag i veckan att bara ta det lugnt hemma med mig. Vi njuter båda två och han sover äntligt (peppar, peppar) bra igen....men jag drack vin med en kompis igår så jag är trött ändå Tänkte fota Jonathan imorn på dagen så jag hoppar träff, trots söder om stan Bra tips det där med höstlöven, kanske snor den idén
    Sole! Mastodontmiddag, impressed! Plutten, det var värst va hårt att få tillsägelse...

• Sole

halloj!

har varit inne i Gallerian och ätit snordyr ceasarsallad (122 spänn!) och gick sedan hem.

Tack för alla kompliments för Vs lunch, jepp receptet stod i mosboken men jag lade till peppar och nästa gång får det bli lite mer persilja också.

frill
    ha ha du skriver roligt, gud så mysigt att få rå om varandra sådär!

pippi
    stadig kille du har, V vände inte sig själv heller men läkaren fårgade bara om han kunde.
    du såg verkligen så himla fräsch ut igår, om man skulle ha en manual på hur en hälsosam människa ser ut, typ precis på väg att åka skidor en solig vinterdag - ja då skulle du vara där på bilden

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

plutten
    va trist att få tillsägelse, känns lite väl hårt tycker jag!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

jag behöver hjälp med två saker:

1) Våra närmaste vänner skall förlova sig på fredag(hon vet inget än så länge ) och vi ska träffa dem för brunch på söndag. vi vill köpa dem en förlovningspresent. vi fick det av några kompisar och det var så himla trevligt. Det enda förslag som jag har är att man köper ett vin som blir lagom att dricka om ett år, dvs när de firar första året som förlovade. Kna ni ge mig fler roliga förslag??

2) nästa lördag ska mamma var abarnvakt och L och jag ska ut och äta, vart skall vi gå??

nu litar jag på att mina mammor kan hjälpa mig!

*Viktor född 2007-03-18*
  • bianca2

Sole: jag är ju inte påhittig alls så present kan nog någon annan hjälpa dig m. man kan ju alltid köpa ett presentkort på typ frukostbuffe på grand el ngt.

ang ut o äta så älskar jag koh pangan (stavas det så?) det e min absolut favvorestaurang. judit o bertil e oxå trevligt och gott tycker jag. o döden i grytan eller gamla och havet. mums!!!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6