• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Sole

döden i grytan eller den gamle och havet var ju jättebra tips!

ang. present så ska de ha barn här i november så de aknske inte komemr iväg på frukostbuffe på ett tag men bra tips!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Frill

Helt sjukt! Vi skulle på babysim, en enda strukturerad sak vi skulle klara av idag efter att ha slasat runt hemma hela dagen.
    A vaknade vältajmat 16.10 så vi hade tid på oss att göra oss i ordning. Sen gallskrek han tills han fick mat och fortsatte gallskrika efteråt ända tills vi gick. Och lite till. Så fort jag gick bakom honom eller in i ett angränsande rum, eller ens tittade åt ett annat håll, blev han tokig.
    Tvärbanan kom precis när vi var på väg, så jag rusade som en dåre och hann fram precis när dörrarna stängts. Tryckte på knappen, tåget stod kvar i typ två minuter med oss utanför, men utan att öppna dörrarna!
    Jaha, då gick jag till busshållplatsen och ringde samtidigt E och sa att vi blev sena. Visade sig att bussen gick till fel ställe så jag gick tillbaka till tvärbanan, och precis när nästa tåg kom och jag började placera oss rätt så insåg jag att skötväskan stod kvar på busshållplatsen!
    Hejdå tåget.
    Nu sitter vi här hemma igen. Det bidde inget babysim idag...

• Frill

Ikväll måste jag gå och lägga mig tidigt. Jag funkar bara inte såhär.

Tack förresten Sole och Pippil8, dagens höjdpunkt

Sole, en flaska champagne och badskum kanske?

Vi var på Babs innanför Zita när jag fyllde år, supergod mat och avslappnad stämning med barhäng utan att bli för vardagligt.
    Annars är Serwito vår stamrestaurang för högtidliga tillfällen. Och så är jag barnsligt förtjust i Östgötakällaren.

Gissa om E kom hem nyss och A förvandlades till en skrattande solstråle. Gangster, det är vad han är

• Swenglish

Frill- vad jobbigt! En dag som man helst glömmer snabbt...

Plutten- har sett den där tråden, helt sjuk! Men vad gjorde du för fel? Får man inte säga vad man tycker?

Sole- kanske nån present som de kan använda innan barnet kommer, typ lunchkryssning på nån fin gammal båt eller så?

Pippi- Vad stor E har blivit! Synd för oss att han sov igår, hade velat se honom, det var så länge sen!

F tog flaskan!! hade inte provat idag och tänkte prova men hade inga höga förväntningar - så tog han den direkt och drack! (Vatten) Och nu har han snart dragit i sig över en och en halv portion gröt med katrinplommon! :-0 Ska prova flaskan med ersättning i precis före sänggåendet. Hoppas hoppas att han är flaskdrickare nu!

Jag ska och handla imorgon förmiddag, då kan jag handla lunch åt dem som kommer, tänkte typ soppa och bröd igen?

• Swenglish

Inboxar vägbeskrivning till er! Nån mer som vill komma och hänga hos oss imorgon så är ni hjätligt välkomna! Ska vi säga tolv?

Träff hos Swe imorgon torsdag (typ lunchtid, 11-12 eller nåt?)

Swe (ja, jag tänkte också komma! )
    Sole
    Hellur
    Bianca2 - ev!

• Pippil8

Sole - tack för den superfina komplimangen! Jag kände mig verkligen tok-sunkig igår (läs: trött och grinig) så den värmer extra mycket! Vad gulliga ni är som ger förlovningspresent! Jag tycker ett fint vin låter jättekul, skulle jag bli glad över.

Swe - vad skönt att han tog flaskan! Hoppas det håller i sig. Vill spana in saddle-bagen nästa gång vi ses förresten.1

Nu vill E vara med och skriva, det brukar bli så fint då så...

• Swenglish

Pippi- du såg verligen inte trött och grinig ut! du får kolla in bästa väskan nästa gång!

ÄLSKAR förresten Ergon, rekommenderar den verligen!

• Plutten forever
    swe: jag kommer gärna men tyvärr kan jag inte stanna så länge - ska träffa svärmor på eftermiddagen, vi har inte bestämt tid men jag gissar runt kl tre. Det vore ju toppen om du kan handla lunch, du får ju pengar när vi kommer förstås. Ska vi ta med något annat?

sole: jag är inte så påhittig med presenter... ska klura lite, återkommer!

frill: men usch vilken jobbig dag! Och sådär gör Alvin också när han har en gnälldag, blir världens solstråle när Dan kommer hem - gangsterbarn som sagt! Idag har han däremot varit världens ängel.

swe igen: grattis! Vad skönt att han tog flaskan! jag håller tummarna för kvällsmataningen då.

pippil8
    : Ja det är klart att man är stolt när man ska visa upp sin sötnos! Och kul att det gick bra på kontrollen!

förresten Björklöv: varför är det "tillfälligt avbrott" på din blogg? Har ju varit lite tyst från dig här också de senaste dagarna - är ni bortresta? (någon annan kanske vet?)

Träff hos Swe imorgon torsdag (typ lunchtid, 11-12 eller nåt?)
    Swe (ja, jag tänkte också komma! )
    Sole
    Hellur
    Bianca2 - ev!
    Plutten

Efter middagen ska jag fortsätta att måla Alvins barnmöbler, oj vilken tid det tar... längtar tills rummet är inflyttningsklart!
    Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Sole

swe
    när tänkte du handla?
    tänkte nämligen gå til dig och du kanske handlar i Sickla och vill ha sällis/bärhjälp?
    grattis till flaskätningen!!

Frill
    jobbigt när allt skiter sig sådär, gangstrar är de verkligen när de skiner upp när pappsen kommer hem! Kul förresten att du föreslog babs, ska faktiskt dit imorgon och äta med en kompis

*Viktor född 2007-03-18*
  • Frill

Tack för medlidandet Nu har A somnat, men precis innan var han heltokig och kul. E hade honom i famnen/knät och A skrattade sig fördärvad åt exakt allt jag gjorde eller sa (och nästan inte åt nåt alls som E gjorde, he he ) Det började med att jag sa "Oj" när han rapade, sen behövde jag nästan bara titta på honom för att han skulle gapskratta.

Roligt att även bebisar blir flamsiga när de är trötta.

Swe, grattis till flaskframgången! Jag och gangstergalningen kommer gärna i morgon. En dag i mysbyxor räcker.

Sole, jag kanske kan hoppa på din promenad på vägen? Jag är ju fortfarande skyldig dig 30 spänn för förra soppan. Påminn mig!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6