• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Hellur

Adventsfika låter supermysigt! Vi måste ha många
    Säger även som Frill, att jag vill bjuda hem er hit först. Är så mycket skönare, tycker jag, att vara hemma hos någon. Mer avslappnat, både för mig och William. Dessutom är det så skönt att man kan "bara vara" med er, måste inte göra sig till eller nåt.

Ska laga lite wok nu, har lovat E att fixa maten medans han fixar med W. Men fastnar framför datorn hela tiden

• Plutten forever

Tack för idag alla! Och tack Swe för gästfriheten, lunchfixande, kaffefixande och allt annat. Håller verklige med om att det är skönare att vara hemma hos någon - Alvin blir ofta lite stirrig (dvs gnällig) på kaféer. Och det är väldigt lagom att vara ett lite mindre gäng, 5-6 st, annars hinner man inte prata med alla osv.

Och adventsfika - gud så mysigt! Nu längtar jag redan till december, jag är den sån där jobbig typ som bara äääälskar julen och allt som hör till (trots att jag är ateist - hur går det ihop? )
    Då kan vi ha luciatåg med barnen - vi klär dem till lucia, tärna, stjärngosse, tomte osv och sätter dem i en lång rad och fotograferar hela spektaklet - å vad sött, jag dör! (i förväg) Alvin ska vara pepparkaksgubbe, det är min favorit. Men vem ska vara lucia egentligen? Den med längst hår kanske - Adam? Eller tror du att han blir osäker på sin manlighet då, Frill?

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Hellur

Pluttmor - Du är rolig! Bra idé med luciatåg. Vi måste göra nåt sånt roligt. William har tomteluva, min mamma har plockat fram de som min bror hade. Adam blir söt i luciakrona

• Lillenlillen

Plutten: Om tjejerna ska slåss och riva varandra i håret så kommer Inez att vinna för hon är så GRYMT hårdhänt (och tung).. hahaha. Men absolut luciatåg!! Och massa kaffe, lussekatter och glögg. I LOVE julen jag med, ateist som även jag är...

Swe: Låter som du fixat till det riktigt avancerat och framför allt skänt idag.

Ni ska få komma hem till mig allihop när vi har flyttat. Buss 515 från Odenplan kommer att stanna utanför mitt nya hus.. Eller alltås den gör det redan nu men jag bor ju inte där nu. Låter som jag har chartrat den *s* Fast jag menar, vad gör jag inte för er?

Inez klappade nyss händerna, gör era små det? Det var förta gången och kom helt oväntat. Men hon träffade inte handflatorna varje gång,

Ska verkligen se till att vara med på en träff i nästa vecka!

KRAM

• Lillie74

Vad mysigt ni verkar ha haft idag, härligt!!! Filippa har en tomtedräkt så hon får vara tomte då Vi har vaccinerat henne och har redan tagit första sprutan, vi gjorde det på Sophiahemmet och det kostar 800 per spruta och vi ska ta tre stycken. Åh, jag vill också bjuda hem er, det kommer bli trångt men det får gå. Snart kan vi nog inte sitta på café längre, för varje gång vi ses tycker jag fler och fler är uppe och går, vangar och vaggar mm och sen kommer bebisarna vilja röra på sig mer och mer. Har testat Maclarenvagnen nu, F blev superuppspelt, tyckte det var jättekul med ny vagn verkar det som....roligt när man märker att de börjar fatta lite. Någon som vill ses på måndag?

• Pippil8

Hej, vad mysigt ni verkar ha haft idag! Och nu blev jag sugen på lussebullar

Jag har jobbat idag, det var roligt! Men inte lika kul att E vaknade minst en gång i timmen från kl 0030 och framåt. Ett tag var han vaken nån timme i sträck också, ville verkligen inte sova utan ville leka. Ganska komiskt att ämnet för dagens bvc-grupp (som M var på med E) var "sömn". Sådär dåligt har E inte sovit sedan han var 0 månader gammal.

Pluttmor - E vill vara lucia Fast han har ju inget hår! Han tycker ljus är så spännande och rött är hans favoritfärg och man ska ju ha ett rött band om magen. Annars är det väl Adam eller Biancas Putte som har låååångt hår.

Läggdags för trött och oerhört hårt arbetande småbarnsmamma

• bianca2

Pippil8: vad skumt! Precis så var det ju med august. och de är ju lika gamla!!!
    vad mysigt ni verkar haft idag. som alltid

lillie_ jag kan på måndag!!!

• Hellur

Lillen - Roligt att I klappade händerna! W har inte gjort det ännu, men brukar tycka det är kul när jag gör det

Lillie - Kan ev. på måndag, ska till bvc på 6 mån koll 15:30. Men om det blir lunch inte så långt bort kan vi!

• Swenglish

Tack! Det var så roligt att ha er här! Och som jag trodde, så har J diskat all disk nu... det får bli måååånga lååånga fikor hos varandra nu när höstens mörker faller och folk blir deppiga och behöver muntras upp!

Lillen- visst är det gulligt att de klappar i händerna! F har gjort det ett tag nu och det verkar vara nåt som är inprogrammerat i hjärnan från början, för vi har inte aktivt klappat i händerna åt honom!

Bianca och Pippi- lider med er ang sömnproblem. F vakanr och skriker ofta fortfarande, men jag lyckades med att bara amma honom en gång igår natt. Han är dessutom svår att lägga, speciellt dagtid (som ni som var här fick bevittna). När han var "liten" var det bara att lägga mer honom och gå ut, men inte nu.

• Emma3

Hej!

Ni verkar ha haft det trevligt idag. Måste verkligen komma på en träff snart, men är lite kneppigt med Leos sovtider.

Jobbigt för er som är lite nere, hoppas ni piggare på er snart.

Nu när jag läser här så har jag oxå börjat fundera om man ska ta det där andra vaccinet. Måste man ta det innan de små nått en viss ålder?

Lillen: Kul att Inez klappar händerna. Leo klappar oxå händerna, han började med det för ca en månad sedan, så gulligt.

Förut vid kvällsläggningen var vi tvungna att buffa Leo lite men nu de senaste dagarna har vi bara behövs lägga ner honom så bökar han runt några minuter sen somnar han själv. Så skönt, se om det fortsätter så.

Mamma till underbara Leo 070320
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6