• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Hellur

Murgrönan - Håller med dig, ingen på min bvc har rekomenderat mig heller, när jag frågade om vaccinet hae inte de fått så mycket info. Vi ska i alla fall ta det på W. Han skulle redan ha fått den, men blev sjuk när vi hade tiden så bokade om till nästa vecka. Tycker också det är dyrt, men vi tycker det är värt det.
    Skönt att S är frisk! Trist att ni inte kan komma idag. Men det blir fler gånger. Så typiskt när allt händer samtidigt.

• Björklöv

Funderar på om jag ska "ta Biancas plats" idag ...

• Hellur

Björklöv - Klart du ska ta Biancas plats idag! ´

Frill - Tycker som alla andra, att du skriver så roligt. Man får sig ofta ett skratt när man läser dina inlägg.

Pluttmor - Varför tillsägelse! Får man inte skriva vad man tycker?
    Tog inte illa upp förresten, ångrade faktiskt att jag skrev så. Gillar verkligen att umgås med er och är trevligt med sällskap istället för att sitta hemma och häcka.

Swe - Förlåt för mina förvirrade inlägg ang. idag. Känner mig lite dum men hade inte hunnit läsa vad ni skrivit.
    Kommer till 12 och du får pengar för maten.

• Swenglish

Björklöv- ja kom!

Jag hinner inte till Sickla för att möta er, hoppas ni hittar ändå! Annars kan ni ju åka kommunalt! Jag inboxar beskrivning till er!

• Sole
    Frill
    jag och pluttmorsan går till swe idag, vi bör vara  Hammarbysjöstad vid båten runt 11.20 11.30 typ

swe
    tack för vägbeskrivningen! vi ringer om vi går fel men satsar på att gå härifrån ca 11
    *Viktor född 2007-03-18*
  • Ginger6

Murgrönan: Jag håller med! Nu ringer ju var o varenda släkting o tycker att man ska vaccinera men min barnmorska tyckte inte heller att det var nått man skulle satsa på....men det var förstås innan debatten. Vet inte hur vi ska göra, är det inte för sent?
    Ha så mysigt på träffen idag!!

• bianca2

GRRRRRRRRR!
    jag blir tokig!
    August vaknade vid 2 och skrek och grät i typ 2 timmar. till slut somnade han på mig i dubbelsängen så han fick sova med oss (typ första ggn sen födseln) men han vaknade o grät varje timme. Fattar ingenting???? Han brukar ju sova hela nätterna!! vad har hänt?

Vad är det för vaccin ni pratar om? Har ingen koll alls.
    kram

• Frill

Hej, imorse vaknade A halvfem igen och var arg, men vägrade amma. Jag lade ner honom i tron att han inte var hungrig, det gillade han inte. Rädd för ännu en väldigt tidig morgon med en arg bebis så tog jag med honom och fixade ersättning. När vi kom tillbaka till sovrummet med flaskan gnällde han och kastade sig över mig och började äta. och när han var färdig med båda brösten åt han det i flaskan också. Sen somnade han om direkt och sov nästan till nio!
    Så skönt!
    Nästan som om han visste att han behövde mer än bara bröstmjölk och skrek tills jag fixade det redan innan han började äta, så det skulle slippa bli som igår

• Frill

Vi pneumokockvaccinerar. Min mamma är mikrobiolog på Gävle lassarett (testar prover och sånt) och det var hon som tyckte vi skulle göra det. Men ingen på BVC har sagt nåt.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6