• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • ABC08

Pippil8- Jo nu har vi fått spjälsängen och han somnar och sover första passet i den, sen får han sova i vår säng, för han vaknar om jag ska lyfta tillbaka honom.

I natt vaknade G bara 5 gånger, men jag är ändå rätt seg i kolan. Borde verkligen sova när han sover på förmiddagen (som nu) men surfar istället.

Vi ska extravaccinera G. Helt klart värt pengarna. Jobbigt med en till spruta dock.

• Björklöv

Jag kommer - har varit på ÖF och fyndat kläder till K!!! (klädbytardagar )
    Ska bara packa ihop för en "utflykt" sedan far jag så jag kommer väl kanske lite sen...

• murgrönan

bianca: pneumokockbakterien är den vanligaste orsaken till lunginflammation men även öron-och bihåleinflammation. Den kan även orsaka hjärnhinneinflammation. Varje år dör 3-4 barn av detta (min BVC-tant sa detta idag). Nu har socialstyrelsen beslutat att alla barn ska vaccineras gratis mot detta med början för barn födda 1:a juli 2007. Vi andra får betala själva.
    Jag kollade på Cityakutens hemsida och där tar de 800 kr per dos och barn mellan 7-12 månader ska ta två doser första året och en till dos andra levnadsåret.
    Vi har i alla fall bestämt att göra det.

Hoppas ni har en mysig träff idag. Kramkram!

• Hellur

Tack för trevligt sällskap idag! Och tack Swe för att vi fick invadera ert hem.

W somnade som en stock så fort jag startat bilen, sover nu i bilstolen i sovrummet

Känner mig nere. Vet inte varför. Blev seg under em och när jag kom hem så känns allt trist och deprimerande. Förmodligen pga. vädret. Funderar också på det jag berätta om att en gammal kompis sett mitt namn på en lista av avlidna från tsunamin. Vilket är konstigt eftersom mitt namn är väldigt ovanligt, har ett släktnamn. Tänk om fler läst den listan och tror det?
    Vet att det inte är något att haka upp sig på, men undrar ändå.

• Sole

tack Anna för en jättetrevlig em!
    och ni andra såklart!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Björklöv

Tack alla för idag. Nu mår min höstdeppiga själ mycket bättre - lite vänskap var visst den rätta medicinen
    Fast det var inte meningen att smitta dig Hellur Hoppas att du snart piggar upp dig. Kanske att din kompis läste fel?

• Swenglish

Tack själva, det var jättemysigt! Började redan fundera på lucia- och julfika!

Hellur- tråkigt att du känner dig deppig! Kanske det trista vädret som du säger. Du får hänga med oss hela nästa vecka!

Björklöv- bra att du belv gladare!

Nu vill jag också vaccinera mot pneumokocker. Jag var själv "öronbarn" och då finns det ju viss risk att F blir det också. Kostar det 800/dos överallt?

Sole- kan du inte skriva vad den där frissan hette som du tipsade om?

• Sole

åh vad mysigt, jag kommer swe!! (nu blev du allt förvånad va? )

Hellur
    jag känner mig ocksp lite deppig till och från, tror man måste tillåta sig det ibland. Sen är det ju höst och det blir mörkare! E får ge dig en massage coh sen får du dricka varm choklad och läsa nåt mysigt

Björklöv
    tycker det är skönt att du känner att du kan vara så ärlig med oss, alla är inte på topp jämt och ibland vill man bara "vara". Jättekul att se dig och Klara, vi får komma lite oftare till din sida av stan för träffar!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

swe
    ska kolla upp frissan och återkomma!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Frill

Stort tack alla inblandade för en toppendag! Och extra stort tack till Swe förstås!
    Jag blev upplockad av 71:an precis när vi kom till hållplatsen, så jag var vid Sickla redan när jag egentligen bara skulle gått på bussen. Bonus!

Åh vad mysigt det låter med adventsfika. Men innan dess får vi vara här hos oss nån gång!

Anmälde mig till en frilanstråd igår och hade fått 84! mejl när jag kollade nu. Kanske borde rikta om den från min vanliga mejl...

Snart ska jag byta ut min nerkräkta kofta och ge mig ut i regnet igen. Ska på nåt matprovarjippo på NK med en kompis som är vip-kund. Hade nästan glömt bort det, men det ska bli kul. Trots att jag skulle kunna somna vid datorn i detta ögonblick.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6