• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Majestic
    lilja71 skrev 2007-11-12 17:38:35 följande:
    Alltså jag är så nyfiken på dom två paint-pot skuggorna du köpte för ngn vecka sedan. Kan du inte lägga ut en bild snart????? 
    Are you talking to me???Räcka ut tungan
    Pink makes me puke!!
  • lilja71
    Majestic skrev 2007-11-12 17:40:24 följande:
    Are you talking to me???
    Klart jag talkar to dig! Är ju så nyfiken på just de färgerna ihop, låter så snyggt. (visst var det grönt och vinrött??)
  • Billy och Jag
    Hallontrollet skrev 2007-11-12 17:40:23 följande:
    Tack för ditt svar! Blir de bättre och finare med både foundation och puder? Tänkte införskaffa mig både puder och ny foundation. Vill dock inte lägga en förmögenhet på det men känner att dom inte är lika kunniga på att veta vilken färg man behöver på tex Kicks. Några förslag på hur ja ska lösa mitt dilemma?? :)
    http://www.makeupstore.se/sesv/products/base/loosepowder/pale den från MUS funderar jag på att köpa Som det står så fixerar man foundationen.. men jag vet inte riktigt vad det innebär..

På Make up stora kan du ju också bli medlem och får 10% rabatt, det är skojj Men det kostar 100 spänn att bli medlem.. per år. Men det tjänar iaf jag in snabbt

Jag gillar inte kicks.. det luktar så starkt där inne så man får huvudvärk och det är (här i Borlänge iaf) mest bara gamla tanter som jobbar där..
    alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Majestic
    lilja71 skrev 2007-11-12 17:47:52 följande:
    Klart jag talkar to dig! Är ju så nyfiken på just de färgerna ihop, låter så snyggt. (visst var det grönt och vinrött??)
    Lilja- Jag har inte ens provat de*skäms* men jag hade ingen tillfälle att göra det. Grönt och vinrött ihop, du verkligen att det funkar Pink Lady???
    Pink makes me puke!!
  • lilja71
    Majestic skrev 2007-11-12 17:53:09 följande:
    Lilja- Jag har inte ens provat de*skäms* men jag hade ingen tillfälle att göra det. Grönt och vinrött ihop, du verkligen att det funkar Pink Lady???
    Ja, det tror jag!!! Väntar med spänning på recension!!
  • Linny

Alltså, tjejer!!! NU MÅSTE NI IN O KOLLA HOS MIG! Jag har lagt in dagens sminkning (som jag ju sa inte gav så mycket färg trots flera lager). Men så tog jag en bild när jag kom hem! Är kombinationen UDPP och Mac fel? Har jag för mycket UDPP på? Den är ju tjock och ganska torr och torkar på fem röda.. Jag tar inte jättemycket men nåt är det ju som gör att resultatet blir sådär dååååååååååååååååååååååååååååååligt!!! Så ska det ju inte bli efter åtta timmar. Visst, med MUS kunde det bli liite så ibland, men inte i närheten av detta.

• elma

Linny: oj, nä så ska det väl inte bli. Med min UDPP har jag aldrig upplevt att det blir så, med MUS, nån gång....mysko. Det är svårt att säga med mängden primer, vet inte själv, men jag drar ut "staven" och trycker den mot ögonlocken och vänder och trycker på andra ögonlocket....storleksmässig plutt??? en röd lins kanske (en sån man äter alltså).

• Fluffguf
    Linny skrev 2007-11-12 18:36:58 följande:
    Alltså, tjejer!!! NU MÅSTE NI IN O KOLLA HOS MIG! Jag har lagt in dagens sminkning (som jag ju sa inte gav så mycket färg trots flera lager). Men så tog jag en bild när jag kom hem! Är kombinationen UDPP och Mac fel? Har jag för mycket UDPP på? Den är ju tjock och ganska torr och torkar på fem röda.. Jag tar inte jättemycket men nåt är det ju som gör att resultatet blir sådär dååååååååååååååååååååååååååååååligt!!! Så ska det ju inte bli efter åtta timmar. Visst, med MUS kunde det bli liite så ibland, men inte i närheten av detta.
    Nej, det där ser ju fruktansvärt ut! Jag har fått ungefär så när jag har använt vissa av de glittrigaste skuggorna från PL utan primer, men jag trodde verkligen inte att det skulle bli så med!
  • Hallontrollet

Fluffguf: Såg att du pratade om PL och primer i ditt inlägg till Linny.

Blir dom dåliga utan primer?
    Väntar ju hem över 40 st från PL och vill kunna använda dem på en gång så det kanske är ett bra drag att fixa en eyeprimer innan dom kommer?
    - mamma till världens underbaraste Ellioth 25/11-2006 -
  • elma

hallontrollet: en primer gör att skuggorna håller mycket bättre. Har man inte råd med en primer är ett budget tips_ pytte, pyttelite(=minimalt, så det inte blir kladdigt) vaselin på ögonlocket, så fäster skuggorna!

Svar på tråden Smink Smink Smink!