• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Fluffguf

Jag håller med elma, en primer är inte helt nödvändigt, men vissa av skuggorna håller dåligt utan. Jag använder antingen vaseline eller en cremeögonskugga. Resultatet blir bra med vilket som tycker jag.

• 02 05

Är långt ifrån en expert, men så här gör jag:

1. Jag lägger på ögonkräm o sen fuktighetskräm

2. Sen lägger jag EM´s concealer Sunlight under ögonen

3. Sen så tar jag EM´s mineralpuder på hela ansiktet o hals

(4. Sen lägger jag liquid eyeliner om jag ska ha det)

5. Sedan Urban Decays eyepotion primer på ögonlocken, efter att
    jag applicerat den smetar jag ut den så den blir jämn med fingret

6. Sedan ögonskuggor

7. Böjer sedan fransarna

(8. Bättrar på o gör eyelinern perfekt, om jag har det)

9. Fyller i ögonbrynen med ögonbrynsskugga o lite med penna

10. Lägger på mascara

11. Lägger på rouge - PL´s Nymph (liknar Nars Orgasm)

Många dagar skippar jag mascaran också, om jag inte använder eyeliner då tar jag mascara.

Hallontrollet skrev 2007-11-12 17:24:50 följande:
    Nu vill jag ha hjälp eftersom jag är helt ny (nästan) på detta med smink!

Någon som orkar berätta hur ni lägger en "vanlig" makeup.
    Alltså från primer till ögonskugga typ..

I korta drag alltså.
    Typ vilken ordning ni gör det..

Och så tänkte jag fråga, om man har en foundation, "måste" man ha ett puder då?

Tar tacksamt emot alla tips som finns!!

Kram på er och TACK (eller inte) för att ni fått in mig på detta spår och på typ 3 dagar gjort mig jätte fattig med beställningar från PL och lite tradera
  • Hallontrollet
    elma skrev 2007-11-12 19:12:33 följande:
    hallontrollet: en primer gör att skuggorna håller mycket bättre. Har man inte råd med en primer är ett budget tips_ pytte, pyttelite(=minimalt, så det inte blir kladdigt) vaselin på ögonlocket, så fäster skuggorna!
    Fluffguf skrev 2007-11-12 19:15:44 följande:
    Jag håller med elma, en primer är inte helt nödvändigt, men vissa av skuggorna håller dåligt utan. Jag använder antingen vaseline eller en cremeögonskugga. Resultatet blir bra med vilket som tycker jag.
    tackar för era svar!
    Då kanske man skall införskaffa lite vaselin då.
    Är det dom där gula burkarna?
    fick nog ett tips om Lumenes primer.
    Skall kolla prisen på den om den inte är allt för dyr får det bli en sådan.
    Pengarna börjar ta slut nu när jag shoppar smink på nätet :)
    - mamma till världens underbaraste Ellioth 25/11-2006 -
  • 02 05

Urban decays är ju inte dyr annars, kostar bara 149 kr.

Hallontrollet skrev 2007-11-12 19:22:49 följande:
  • elma

hallontrollet: det går bra med det gula vaselinet (klövervaselin). Apotekets är vitt och finns i tub!

• Hallontrollet

Åhh tack för ditt svar!

Du använder alltså bara puder och ingen foundation?
    Jag vill hitta en bra och billig foundation och ett bra och billigt puder...
    Med risk för att någon annan hinner sno auktionerna men vad tror ni om:
    eller
    eller
    Jag kan ju inget så tala gärna om för mig vad ni tror :)
    02 05 skrev 2007-11-12 19:20:38 följande:
    Är långt ifrån en expert, men så här gör jag:1. Jag lägger på ögonkräm o sen fuktighetskräm2. Sen lägger jag EM´s concealer Sunlight under ögonen 3. Sen så tar jag EM´s mineralpuder på hela ansiktet o hals(4. Sen lägger jag liquid eyeliner om jag ska ha det)5. Sedan Urban Decays eyepotion primer på ögonlocken, efter att jag applicerat den smetar jag ut den så den blir jämn med fingret6. Sedan ögonskuggor7. Böjer sedan fransarna(8. Bättrar på o gör eyelinern perfekt, om jag har det)9. Fyller i ögonbrynen med ögonbrynsskugga o lite med penna10. Lägger på mascara11. Lägger på rouge - PL´s Nymph (liknar Nars Orgasm)Många dagar skippar jag mascaran också, om jag inte använder eyeliner då tar jag mascara.
  • Linny

Hallontrollet:
    Jag tar på ögonkräm och sedan ansiktskräm.

Ibland tar jag på Skin serum. Poreminimizer på utvalda ställen.

Mineralfoundation

Mineralconcealer

Eyeprimer, låter torka..

2-3 olika nyanser ögonskuggor

Eyeliner

Böjer fransar

Mascara

Ögonbrynsskugga och browfix

Borsta bort ev. "fall out", dvs glitter/färgkorn från skuggor.

Svep på finishing dust

Rouge el. bronzer

Lipgloss

Herregud vad det låter mycket Tar mellan 15-20 minuter till vardags, med liten tvååring i penselburken..

• Linny
    elma skrev 2007-11-12 18:52:26 följande:
    Linny: oj, nä så ska det väl inte bli. Med min UDPP har jag aldrig upplevt att det blir så, med MUS, nån gång....mysko. Det är svårt att säga med mängden primer, vet inte själv, men jag drar ut "staven" och trycker den mot ögonlocken och vänder och trycker på andra ögonlocket....storleksmässig plutt??? en röd lins kanske (en sån man äter alltså).
    Tar du fram/Baksida på staven på varje ögonlock, eller baksida på ena o framsida på andra. Vad jag menar är alltså om du tar 2 duttar på varje ögonlock eller en. Jag tycker det kommer lite varje gång så det knappt räcker till ögonlocket. Det torkar ju så förbenat snabbt. Jag vet inte alls varför det blev så. Så många har ju lovordat UDPP så jag måste ju ha fått en gammal eller så är mina Macprover fejk. Säkert nån idiot som suttit hemma o blandat egna skuggor och sedan säljer under Macs namn *morrar*

Men å andra sidan så kanske jag inte behöver hitta på konspirationsteorier. Ni är ju fler som köpt från www.thebodyneeds.com och ni är väl nöjda?
  • Fluffguf

När jag sminkar mig riktigt så blir det såhär:

Fuktighetskräm
    Pore minimizing serum
    concealer
    rouge
    foundation
    ögonskuggor
    eyeliner
    Böjer fransarna
    mascara

• Hallontrollet

Tack för ditt svar!

Har varit inne på din sida typ en timme nu och kollat dina JÄTTE fina sminkningar.
    Du är super duktig verkligen.
    vad tror du om länkarna jag postade här i tråden om puder?
    Linny skrev 2007-11-12 19:56:47 följande:
    Hallontrollet: Jag tar på ögonkräm och sedan ansiktskräm. Ibland tar jag på Skin serum. Poreminimizer på utvalda ställen.MineralfoundationMineralconcealerEyeprimer, låter torka..2-3 olika nyanser ögonskuggorEyelinerBöjer fransarMascaraÖgonbrynsskugga och browfixBorsta bort ev. "fall out", dvs glitter/färgkorn från skuggor. Svep på finishing dustRouge el. bronzerLipglossHerregud vad det låter mycket Tar mellan 15-20 minuter till vardags, med liten tvååring i penselburken..
Svar på tråden Smink Smink Smink!