• Iorlover

spyfobi!!!!!

Nu har dagis o skola börjat o alla sjukdommer kommer! Hörde att en tjej gått hem från sonens dagis i torsdags efter en kräka!
    Så var den dagen förstörd...känner efter, ångest, stenkoll på sonen mm.
    Finns det flera än jag med denna totala skräck för magsjuka? Kan knappt skriva ordet!

• Svar på tråden spyfobi!!!!!
  • SaramedM

nej det var förmodligen smitta kvar på golvet,soffan etc och man tar i handtag och blir sjuka

Luftburet är det inte om du inte står brevid den som kräks

EN annan gemmansam nämrare är tex handtagen in på öf i detta fall

milla2 skrev 2007-12-11 19:09:36 följande:
    men om det blev föräldrar som blev sjuka av att vara i ett rum som nån kräkts i då måste det väl vara luftburet eller har jag fel?
  • zasata

Angelinas mamma skrev 2007-12-11 18:36:28 följande:

Helt otroligt, jag hänge över toaletten 3 gånger men trotsade spyan, VÄGRADE låta det komma... satt och andades, slänge med hvudet, drog djupa andetag och försökte tänka på annat... det gick över efter 3 timmar och jag slapp kräkas! Det vad tillochmed så pass att jag darrade och skakade, blev helt knäsvag så som man kan bli när man ska spy.Vad kan det ha varit egentligen, när jag inte spydde trots att jag mådde så jätteilla?
    jag tror man kan tvinga sig shälv till att inte spy.
  • zasata

idag har jag vart i stan i 4a timmar.. hoppas inte jag åkt på nått..

• milla2

ok då förstår ja men man måste väl typ stå på en person som kräks för att bli smittad då? för vi säger jag sitter i vardagsrummet å min kille spyr i sovrummet då borde väl inte jag få det?

• SaramedM

nej inte just då,
    Men det är klart att bor man i samma hus så finns smittan lite överallt
    Din kille rör ju saker med sina händer, och kräkpartiklar kan ju landa på möbler,sängen etc

milla2 skrev 2007-12-11 19:15:16 följande:
    ok då förstår ja men man måste väl typ stå på en person som kräks för att bli smittad då? för vi säger jag sitter i vardagsrummet å min kille spyr i sovrummet då borde väl inte jag få det?
  • Jenny28

Jag skulle vilja tipsa om en sak om ingen annan gjort det. Så fort nån i familjen blir magsjuk så börjar ni äta Trevis. Det är mjölksyretabletter som stabiliserar magen som finns att köpa på apoteket. Funkar varje gång på mig. Jag klarar mig alltid Peppar peppar.

Bara ett tips

• Hemliga 72an

Jag har också extrem spyfobi! Skit jobbigt när barnen är förkylda och hostar till lite på natten. Man får hjärtklappning och vågar inte somna! Har en fråga till er. Min minsting var hos en familj nu när lillebror kom och dom fick kräksjukan. Hon var den enda som klarade sig. Är hon imun?

• milla2

kan man äta dom tabletterna när man är gravid?

• zasata
    milla2 skrev 2007-12-11 19:29:34 följande:
    kan man äta dom tabletterna när man är gravid?
    fråga i affären.
    mitt tips till dig. en psykolg sa till mig, när du e gravid ahr du så mkt att tänka på. ta tag i din fobi senare ha den under mattan tills barnet är runt 1-2år.
    jag ångrar att jag inte gjorde nått åt det innan min tjej kom. för efter det har det blviit mkt värre. så försök få bukt på den
  • milla2

jag har en son på 1½ å precis som du skrev så har det blivit mycket värre efter han kom jag var å handlade idag å nu tänker jag på det hela tiden man blir ju knäpp till sut jag önskar det vore sommar nu!!

Svar på tråden spyfobi!!!!!