• Iorlover

spyfobi!!!!!

Nu har dagis o skola börjat o alla sjukdommer kommer! Hörde att en tjej gått hem från sonens dagis i torsdags efter en kräka!
    Så var den dagen förstörd...känner efter, ångest, stenkoll på sonen mm.
    Finns det flera än jag med denna totala skräck för magsjuka? Kan knappt skriva ordet!

• Svar på tråden spyfobi!!!!!
  • zasata

idag ahrj ag vart på ikea! fan vadm kt folk. tror ni man e rädd eller+

• Iorlover
    zasata skrev 2007-12-02 19:22:59 följande:
    idag ahrj ag vart på ikea! fan vadm kt folk. tror ni man e rädd eller+
    Ja, visst är det hemskt! Jag skulle varit på julskyltning idag men hoppade över för jag orkar inte vara med en massa människor o trängas!
    Ser INTE fram emot alla klappar som måste inhandlas o så.

Går ni ut o äter typ julmiddagar? Jag gör det ALDRIG! Vågar inte!
  • killing

Åhhhh känner mig mer kräksjuk än någonsin. Har varit ute på stan och gick på toaletten i krkan, kunde inte hålla mig, glömde handspriten hemma och tog en rejäl sup när jag kom hem, tänkte att en stor vodka borde ta död på alla hemska bakterier som hoppas på mig på  stan. Tyvärr verkade det inte så! Åhhhhhhhh Ångest!

När du vet vad som är viktigt, lär dig att prioritera!
  • sandra1978
    Iorlover skrev 2007-12-02 20:53:23 följande:
    Ja, visst är det hemskt! Jag skulle varit på julskyltning idag men hoppade över för jag orkar inte vara med en massa människor o trängas! Ser INTE fram emot alla klappar som måste inhandlas o så. Går ni ut o äter typ julmiddagar? Jag gör det ALDRIG! Vågar inte!
    nåt jag har lärt mig efter alla år med kräkfobi är att handla alla julklappar innan julhysterin kommer igång så slipper man trängas bland alla folk nu när vks går som bara den. ett litet tips bara
  • Iorlover
    sandra1978 skrev 2007-12-03 11:10:07 följande:
    nåt jag har lärt mig efter alla år med kräkfobi är att handla alla julklappar innan julhysterin kommer igång så slipper man trängas bland alla folk nu när vks går som bara den. ett litet tips bara
    Skulle jag gärna gjort men lyckas inte riktigt få till det med ekonomin. Skulle lagt undan så man har innan o så.
    Men i år har jag handlat mycket via nätet.
    Sen är jag ute i friska luften o går ett par mil i veckan, inbillar mig att det hjälper mig att stå emot!
  • marre726

Läste nånstans att VKS skulle nå sin kulmen lagom till jul. Jag vill bara låsa in mig de närmsta veckorna och vänta på sommaren...

Önskar det fanns ett vaccin mot VKS och magsjuka. Jag skulle stå först i kön för att ta sprutan! Skulle nog ta två för säkerhets skull.

• zasata

själv försöker jag inte vara så aktiv i tråden här längre.
    har gett mig f*n på att "det är inte så farliogt" försöker verkligen intala mig det, det går inte så bra alltid. men jag har faktiskt åkt spårvagn när jag behöft det för att träffa kompisar.
    försöker undvika stora folk samlingar. men måste jag så försöker jag tänka " det smittar faktiskt inte om nån går förbi mig, så länge den inte rör mig och trycker fingrarna i munnen på mig och vi anvnder samma toa"
    det e jätte jobbigt. men sen när jag har som mest ångest, tänker jag faktiskt på min dotter. hon måste ju vara värd det? jag vill inte att hon skall få nån fobi. jag vill ju hon skall leva normalt. så skulle jag spy, gör jag det för henne. men varför skulle jag spu just i år? inte gjort det på 16år. så varför nu?
    sen sägs det att vuxna oftare får diarré. och det e jag inte rädd för.

detta försöker jag intala mig hela tiden. känns som det hjälper lite. även om det e jobbigt på kvällen när man vart ute så försöker jag

• Pepa77

Hej.
    Inte läst tråden alls. Men här kommer ett lästips.

http://www.emetofobi.se/?page=faq#K1

Ang spyfobi. Jag är likadan. " veckor sen ringer killen min o säger att lillen spytt på dagis. Så fort jag hörde började frysa, det började göra ont i magen. Småskakar lite medan jag plockar undan mitt jobb o stänger av datorn.
    På vägen dit i bilen får jag panikångestattack. Det var fruktansvärt. Mitt inne i stan börjar jag leta efter bra ställe att stanna på för att få spy, men det finns inget sånt. O folk körde saktare än vad de nånsin gjort kändes det som. Men jag orkade faktiskt lugna ner mig lite. Så jag kunde hämta honom.
    I vår familj tar sambon hand om sånt här annars för det mesta. Men nu hade han inte tid att gå ifrån sitt jobb. Som tur var så kom det inget förrän senare när sambon var hemma.
    Han spydde även dagen efter. Men då direkt efter maten. Åt väldans fort. O en gång på kvällen, efter att ha härjat runt med storebror.
    Känslig mage har han. Kan inte dricka välling på kvällen ca en vecka efter, för annars kommer det upp igen. Sen var både jag o sambon dåliga slutet av förra veckan, men peppar peppar så har inget märkts på storebror än. Konstigt.

Ja denna fobin är fruktansvärt jobbig. Hjälper verkligen vitpeppar mot att bli sjuk???
    Måste försöka intala mig att det inte är så farligt egentligen... ja ja...
    Lycka till alla.

• Pepa77

Såg nån nämnde rotavirus. Skulle verkligen hoppas att de fick vaccin mot det här. För det är verkligen hemskt!!! Vill inte skrämma upp någon. Men jag o lillkillen hade det i februari. Sitter i ca en vecka, o man vill verkligen dö.
    Skalade äpplen, o gärna fått bli lite bruna lugnar magen när man har magsjuka. Kräksjuka vet jag inte... Men det hjälper. Älskar äpplen sen dess.   Flört

• Stargirl
    Pepa77 skrev 2007-12-04 09:31:59 följande:
    Såg nån nämnde rotavirus. Skulle verkligen hoppas att de fick vaccin mot det här. För det är verkligen hemskt!!! Vill inte skrämma upp någon. Men jag o lillkillen hade det i februari. Sitter i ca en vecka, o man vill verkligen dö. Skalade äpplen, o gärna fått bli lite bruna lugnar magen när man har magsjuka. Kräksjuka vet jag inte... Men det hjälper. Älskar äpplen sen dess.  
    Men hur vet du att det var rotavirus? Hur vet man öht vad det är för virus man har om man inte ligger på sjukhuset och att det blir provtagning?
Svar på tråden spyfobi!!!!!