• Iorlover

spyfobi!!!!!

Nu har dagis o skola börjat o alla sjukdommer kommer! Hörde att en tjej gått hem från sonens dagis i torsdags efter en kräka!
    Så var den dagen förstörd...känner efter, ångest, stenkoll på sonen mm.
    Finns det flera än jag med denna totala skräck för magsjuka? Kan knappt skriva ordet!

• Svar på tråden spyfobi!!!!!
  • Trossens mamma

viftar med flaggan.Jag

Mamma till Lova och Alvin
  • LinnaLi

Absolut... Min värsta skräck är att jag ska bli tokdålig när jag ska föda.. Huuuu..

...för evigt, för alltid...
  • Iorlover

Ja fyy! Nu närmar sig vinterkräksjukan oxå.....hjälp! Ska nog låsa in mig i vinter.

• Molina

Viftar hejdlöst med båda händerna är hysteriskt rädd för kräksjukor hua.
    Sitter bara med ångest nu inför Höst/vintern då allt drar igång på förskolorna.

• Hemliga 72an

Jo då! Här är en till! Så fort man bara hör att någon är magsjuk så bankar hjärtat och man kallsvettas trots att dom kanske bor flera mil ifrån och man inte träffats på några veckor. Hör man sen att det kommit till dagis håller man dottern hemma och sanerar lägenheten. Lite värre med dom stora som går i skolan!

• Iorlover

Ja, det är verkligen hemskt. Jag har det väldigt jobbigt med detta känner jag. Riktigt illa! Funderar om lillkillen ska vara hemma men det funkar ju inte, då blir han ju hemma hela vintern. Å om stora tjejen säger att hon har ont i magen, blir jag skitnervös.

• SaramedM

Samma här!

Fast jag är mest rädd innan det väl satt igång liksom.

Men fasar inför första dagisvintern....

Har man jobb kan man ju inte hålla barnet hemma heller.

• zasata

ja!! jag med. jag vet inte ens om jag skall ha dottern på dagis pga av detta. jag e så himla rädd. vi kanske kan försöka bli av med fobin tillsammans?

Svar på tråden spyfobi!!!!!