• Iorlover

spyfobi!!!!!

Nu har dagis o skola börjat o alla sjukdommer kommer! Hörde att en tjej gått hem från sonens dagis i torsdags efter en kräka!
    Så var den dagen förstörd...känner efter, ångest, stenkoll på sonen mm.
    Finns det flera än jag med denna totala skräck för magsjuka? Kan knappt skriva ordet!

• Svar på tråden spyfobi!!!!!
  • zasata
    milla2 skrev 2007-12-12 08:59:19 följande:
    ingen här idag?
    jodå
  • MiaS82
    milla2 skrev 2007-12-11 19:43:03 följande:
    jag har en son på 1½ å precis som du skrev så har det blivit mycket värre efter han kom jag var å handlade idag å nu tänker jag på det hela tiden man blir ju knäpp till sut jag önskar det vore sommar nu!!
    jag är lika dan jag också...
    tänker på det stup i kvarten... kan inte äta, knappt sova vaknar hela tiden så fort någon rör sig el hostar till så får jag hjärtklappning o hugg i magen...mina händer e nästan sönder tvättade o så går man o e hungrig fast att jag inte kan äta...:S
    jag orkar inte med de längre...
  • Majspuree

Ät biobics oxå mjölksyretabletter. Åt det förra året och blev inte sjuk. Blir ALLTID magsjuk 2ggr om året annars.

• milla2

kan man äta biobics när man är gravid?

• MinaMirakel
    Majspuree skrev 2007-12-12 15:53:24 följande:
    Ät biobics oxå mjölksyretabletter. Åt det förra året och blev inte sjuk. Blir ALLTID magsjuk 2ggr om året annars.
    Var finns det att köpa?Är det bevisat bra mot magsjuka??Fler som ätit dem och klarat sig??
  • Stargirl
    Angelinas mamma skrev 2007-12-11 18:36:28 följande:
    Helt otroligt, jag hänge över toaletten 3 gånger men trotsade spyan, VÄGRADE låta det komma... satt och andades, slänge med hvudet, drog djupa andetag och försökte tänka på annat... det gick över efter 3 timmar och jag slapp kräkas! Det vad tillochmed så pass att jag darrade och skakade, blev helt knäsvag så som man kan bli när man ska spy.Vad kan det ha varit egentligen, när jag inte spydde trots att jag mådde så jätteilla?
    Jag kan konrollera att inte kräkas fast resten av familjen legat kräksjuka. EN gång har jag kräkts senaste 26 åren av magsjuka ( en gång när jag var 6 år av åksjuka och 1 gång var jag fyllesjuk som 15 åring) annars får jag bara diarrè och mår extremt illa. Men kräks inte.
    Jag kräktes en gång av vinterkräksjukan 2002 resterande smittade blev jättesjuka kan kanske tilläggas.
    Nu har hon gått sina första steg *stolt*
  • milla2

jag vill shoppa men vill inte ta med min son tror ni att det smittar på honom om han åker med

• SaramedM

varför vill du inte ta med honom?

Det är ingen stor risk att han blir sjuk om han sitter i en vagn med dig

milla2 skrev 2007-12-13 08:49:15 följande:
    jag vill shoppa men vill inte ta med min son tror ni att det smittar på honom om han åker med
Svar på tråden spyfobi!!!!!