• Iorlover

spyfobi!!!!!

Nu har dagis o skola börjat o alla sjukdommer kommer! Hörde att en tjej gått hem från sonens dagis i torsdags efter en kräka!
    Så var den dagen förstörd...känner efter, ångest, stenkoll på sonen mm.
    Finns det flera än jag med denna totala skräck för magsjuka? Kan knappt skriva ordet!

• Svar på tråden spyfobi!!!!!
  • Stargirl

Jag trodde att jag skulel dö igår....maken gick iväg för att spela innebandy och precis när han har gått så kommer stora sonen ner och säger att han mår illa och är helt likblek. Jag lägger honom i soffan och frågare hela tidne hur han mår medan jag försöker ringa maken som såklart glömt sin telefon hemma. går in till grannen som får sprinag o hämta maken på bandyn *s*. Illamåendet går över och han somnar till slut.....men jag trode jag skulle avlida.

Nu har hon gått sina första steg *stolt*
  • Frosk

Jag blir snart knäpp och funderar på om jag ska ta bort tråden från favoriter, för varje gång det skrivs så läser jag här och blir som vanligt lika hysterisk av att tänka på det. Men så gillar jag ju tråden med för att vi är såna "knäppisar" allihopa

Jag trodde man skulle känna sig lite lugnare nu när man faktiskt har åkt på skiten en gång, men istället för att känna att jag klarar det en gång till så känns det som att jag klarar INTE en gång till. Det känns som jag inte kan tänka på nåt annat om dagarna och varje dag man lämnar lillan på dagis så, ja ni vet...men visst borde hon klara sig utan att bli smittad igen denna veckan om hon var dålig förra? För inte brukar man få det så tätt inpå?

Igår var jag hos läkarn för allt annat som käns jobbigt nu som mest har med jobbet att göra och fick atarax utskrivet mot oro. Tänkte sen att det kankse kan hjälpa mig att lugna ner mig med med kräktankarna också, men nu verkar jag mest få ett jäkla tryck i huvudet av dom. typiskt...

Ha det bra tjejer och nu ska vi hålla oss friska ända till sommaren, eller hur? Och nu vänder det ju och går mot ljusare tider snart

• zasata

det är ju en sjukdom man kan ha flera gånger. men har läst att har man precis haft den så e risken att man åker på den igen inte så stor. i alla fall dom närsmta veckan/vrckorna.

hur gör ni när ni måste till läkaren? e det nån stans jag inte vill vara så e det ju vårdcentral/sjukhus nu..

• Frosk
    zasata skrev 2007-12-11 13:20:10 följande:
    det är ju en sjukdom man kan ha flera gånger. men har läst att har man precis haft den så e risken att man åker på den igen inte så stor. i alla fall dom närsmta veckan/vrckorna.hur gör ni när ni måste till läkaren? e det nån stans jag inte vill vara så e det ju vårdcentral/sjukhus nu..
    Ja jag hoppas hon klarar sig denna veckan så kanske jag kan vara hemma med henne nästa vecka, jag är ju ändå sjukskriven nu, men egentligen behöver jag vila så jag vet inte, men annars stressar jag upp mig för att hon är där.

Läkaren var inte kul att gå till, men jag hade sån tur att det var väldigt lite folk där, blev skickad till ett väntrum där det var väldigt luftigt och glest med folk också så det var inte så hemskt faktiskt. Men det är ju inte alltid man har sån tur!
  • milla2

om jag går in å handlar å är jättenoga med handhygien efter jag handlat spritar mig å så hur stor risk är det att bli smittad av att handla trr ni?

• zasata
    milla2 skrev 2007-12-11 13:37:21 följande:
    om jag går in å handlar å är jättenoga med handhygien efter jag handlat spritar mig å så hur stor risk är det att bli smittad av att handla trr ni?
    risken är väldigt liten då det inte är en luftburen smitta. jag älsakr att handla och gär nästan detta dagligen. så länge man tvättar händerna är risken inte så stor.
  • Wavva

smittas inte via luften om man inte står jämte någon som spyr. smittas mestadels via händerna...peta inte i munnen ät inte med händerna.

• milla2

ok så det är inte luftburet alltså?!! men om min son sitter i kundvagnen då är det liten risk han med får det alltså eller hur funkar denna j-la sjukdom?

• zasata
    milla2 skrev 2007-12-11 13:47:12 följande:
    ok så det är inte luftburet alltså?!! men om min son sitter i kundvagnen då är det liten risk han med får det alltså eller hur funkar denna j-la sjukdom?
    i så fall måste en sjuk person haft den kundvagnen innan och haft smittan på sig. så risken e ju ganska liten.
  • milla2

ok.. men förlåt jag tjatar men det är absolut inte luftburet alltså?

Svar på tråden spyfobi!!!!!