• Iorlover

spyfobi!!!!!

Nu har dagis o skola börjat o alla sjukdommer kommer! Hörde att en tjej gått hem från sonens dagis i torsdags efter en kräka!
    Så var den dagen förstörd...känner efter, ångest, stenkoll på sonen mm.
    Finns det flera än jag med denna totala skräck för magsjuka? Kan knappt skriva ordet!

• Svar på tråden spyfobi!!!!!
  • D med N och A

Usch ja, och vi har precis kommit hem från en julfest i skolan där två barn som varit sjuka på dagen "ont i magen" var med på kvällen. Jag hade som tur var bara stora tjejen med mig och hon är den som har bäst immunförsvar *peppar peppar* så jag HOPPAS vi slipper. Hon var dock nära dessa barn OFTA då de är kompisar. Flera barn har haft ont i magen i veckan så hon är redan utsatt för dem smittrisken dessutom. Bara att hålla tummarna att vi slipper nu då.

Zasata, vad tråkigt och jobbigt att din dotter är sjuk. Hoppas hon blir bra fort! Har ni magdropparna hemma så skulle jag överdosera en aning, det kroppen inte behöver kommer ut igen, de ska inte vara farligt att ge ett par droppar extra.

• zasata

kan dom inte bli konstiga i magen när tänderna är på ge?

hoppas det är nått sånt.. men jag ör så rädd..
    skrev precis så hör på emotofobi forumet:

jag tror min 6månaders dotter e magsjuk..
    hon kräktes i morse, väldigt lite men 3gånger! det var mer som bebiskräk.. men sen har hon bajsat mycket mer än normalt.. men pigg för övrigt..

jag har haft problem med magen i4veckor och mått illa.
    och måt ännu mer illa nu.. men vet inte hur "magsjuka" illamående känns. om det känns så här, eller annorlunda. vet inte hur jag skall kunna sova eller nått i natt..

hur lång tid tar det tills jag kan vara lugn?
    skall jobba i morgon + att svär föräldrna kommer på besök..
    jag e så rädd och mår så illa.
    e det vanligt att ha sura uppstötningar innan man e magsjuk?
    kan jag göra nått för att hindra mig från att bli sjuk?
    måste liksom byta blöja och ge henne mat också ju...
    om jag e smittad, e jag redan smittad då..

ååå gud vilken ångest... Exclamation

hjälper ju inte att jag gav mig fan på förut att jag skulle ut och julhandla och åt middag på max.. kan ingen skjuta mi

• daphniamagna

vad är kbt och magdroppar? :)
    kanske en dum fråga, men men..

• Wavva

kbt=kognitiv beteendeterapi, magdropar kommer från Semper och tillverkas av biogaia- gå in på länken i inlägget ovan så kan du läsa lite.

• Frosk

Zasata, har har det gått med mågkrångel nu?

Jag klarade mig inte alls som jag trodde. I lördags åkte jag på det, som tur var bara en gång och idag är jag på benen igen, men usch säger jag bara usch usch usch! Dock lär det ha varit "vanlig" magsjuka så skräker för att drabbas av vinterkräksjukan är ju kvar och om möjligt ännu värre nu.

Kram på er!

• Wavva

Jag har börjat med lite tankesätt som jag hoppas funkar.
    Blir jag sjuk så ska jag ligga i soffan på övervåningen och läsa tidningar eller bara vila och då har jag nära till toan där jag ska ha massa tidningar och det ska alltid se mysigt ut och ombonat där.Sedan gäller det att tänka "Imorn så är det bättre" ch efter varje gång minskar ju sannolikheten att man får det igen det året...
    Blir mannen sjuk så drar jag och sonen alt mannen får vara på övervåningen- undangömd. Synd bara att det är lyhört i vårat hus.
    Känner mig inte lika fobisk när jag har en plan. Sen äter jag ju vitpepparkorn när jag misstänker något.

• zasata
    Frosk skrev 2007-12-10 08:01:54 följande:
    Zasata, har har det gått med mågkrångel nu?Jag klarade mig inte alls som jag trodde. I lördags åkte jag på det, som tur var bara en gång och idag är jag på benen igen, men usch säger jag bara usch usch usch! Dock lär det ha varit "vanlig" magsjuka så skräker för att drabbas av vinterkräksjukan är ju kvar och om möjligt ännu värre nu. Kram på er!
    än har det gått bra.. men visst e man rädd varje dag.. idag besökte jag ett dagis i 20minuter! framsteg.

men jag e nog nästan mer rädd attsambon skall bli sjuk.. här finns bara 1toa och ingen stans att gömma sig alls..
    och hur man gör.. har ju inte spytt på 14år..

ucsh fy, tur att du bättre nu.. klarade du det nu så klarar du det igen!
  • Angelinas mamma

Sitter här och mår illa som en gris, väntar på att jag ska spy snart.
    Hyperventilerar så jag höll på att svimma för en stund sen, e helt yr, så RÄDD för det som komma skall för jag vet att snart kommer det... helvete om jag åker på vinterkräksjukan.

• zasata

Angelinas mamma skrev 2007-12-11 00:36:18 följande:

Sitter här och mår illa som en gris, väntar på att jag ska spy snart.Hyperventilerar så jag höll på att svimma för en stund sen, e helt yr, så RÄDD för det som komma skall för jag vet att snart kommer det... helvete om jag åker på vinterkräksjukan.
    hur har de gått?
Svar på tråden spyfobi!!!!!