• HeddaBigBum

Go Fika

Här håller Go-Fika-gänget till!

Det hela började med en ljuvlig liten tjej i november 2004. Några månader senare hade skaran fyllts på med 4 supersöta flickor till och 2 minst lika gulliga pojkar!

Men vi var inte nöjda där! Oh no! Här produceras småsyskon på löpande band!
    Hittills har 5 bakats klart och den på jäsning kanske tittar ut på vår årliga Halloween-fest
    Förvånad?
    Trick or treat!!!
    ... och fler lär det bli... planerade eller inte!! Räcka ut tungan
    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Svar på tråden Go Fika
  • Gruffalo

Hehe måste berätta en kul grej....Skrattande
    Jag var på föräldramöte i torsdags och då visade dom upp ett bildspel med barnen när dom hade jobbat i ett projekt med en konstnär... Ja, ja, rätt flummigt men i alla fall.... Barnen hade målat och klistrat och konstnären hade dokumenterat, gjort ett bildspel och lagt till musik. Det var väääldigt varmt i lokalen, alla var nog lite trötta och då kommer kvällens bästa... Ena avdelningen kallas blåvalen så deras projekt handlade om just blåvalen såklart. Snacka om reaktionen när det i bildspelet står: en full vuxen val kan uppnå 30 meter. Alltså jag är inte bäst på att stava men att avstava till en full vuxen... Det blev förmycket, ridå...Marianne får en häftig fnissattack tillsammans med typ 10 andra...Räcka ut tungan

Älskade ungar, Maja ´05 & Hugo ´07
  • HeddaBigBum

Marianova:

Mina barn vaknar ju med tuppen och har alltid gjort det. Men nu när de är lite äldre måste jag ju erkänna att jag drar mig/halsover/sover (Oskyldig who? me? what?) tills det är dags att gå upp på riktigt. Det flesta dagar går det alldeles utmärkt, tills Alexis får för sig att tvätta toaletten, osv.
    Idag vaknade jag till av golvet rörde sig. Då står mina gullungar och håller varandra i handen och hoppar (fast de kallar det dansar) i takt till musiken från pappas klockradio, som de stängt på. Och skrattar och har hur roligt som helst ihop.
    Jag sparade genast det ögonblicket i min "underbara-minnen-bank". Älskade barn!

• Fragglerock

OK, jag står ute på Liljeholmen på KRUT och min klipp & klistra funktion funkar noll. Men vi kan fixa en fruktsallad och ta med saft och någon kan ha vänligheten och klistra in det i listan!

Oh no... do you think I was born tomorrow?!? ~Junior Gorg~
  • JessicaåIda
    Var:
    Brf Åbylunds föreningslokal

När:
    27:e oktober
    14:30-15?

Ideér
    (nya, och sånt som redan kommit upp):
    Barnen gör sina egna Halloweenpåsar (klipp, klistra, måla, etc på bruna papperspåsar)
    Frallor med diverse pålägg
    ballonger & blåsintrument (sådana där man blåser i, så åker en pappstrut ut, och det låter)
    popcorn
    fruktsallad
    glass
    någon/några leksaker till påsen
    torkad frukt, russin, färsk frukt, etc att stoppa i påsen
    Alla, inklusive föräldrar, kommer i någon slags utstyrsel... typ hatt.
    Ta med några leksaker att dela med sig av
    Saft/Kaffe/etc

Hedda:
    Bruna påsar att "pynta"
    Glass (vilken är A's favorit, Nanny?)
    Ballonger och blåsinstrument (Lukes önskemål)

Nanny:
    Fruktsallad
    Saft

Mia:

Jessica:

Maria:

Marie:

Marianne:
    Popcorn
    Russinaskar
    Någon annan kul torkad frukt
    Jag är övertygad om att de flesta människor är ungefär så lyckliga som de tillåter sig att vara - A. Lincoln
  • JessicaåIda

Eeehhh Hedda.... brukar ni stänga på musiken???Räcka ut tungan

HeddaBigBum skrev 2007-10-10 10:20:18 följande:
    musiken från pappas klockradio, som de stängt på.
    Jag är övertygad om att de flesta människor är ungefär så lyckliga som de tillåter sig att vara - A. Lincoln
  • HeddaBigBum
    JessicaåIda skrev 2007-10-10 12:39:14 följande:
    Eeehhh Hedda.... brukar ni stänga på musiken???
    Jag funderade faktiskt på om jag skulle skriva så eller inte. Jag VET att det är dialekttal... precis som att stänga på TV'n. Vissa saker (som felanvändning av han/honom, hon/henne) gör ont i mina öron, men att stänga på nåt går alldeles utmärkt!
  • hejlis

Var:

När:

Ideér (nya, och sånt som redan kommit upp):
    Barnen gör sina egna Halloweenpåsar (klipp, klistra, måla, etc på bruna papperspåsar)
    ballonger & blåsintrument (sådana där man blåser i, så åker en pappstrut ut, och det låter)
    popcorn
    fruktsallad
    glass
    Saft/Kaffe/etc

Hedda:
    Bruna påsar att "pynta"

Nanny:
    Fruktsallad
    Saft

Mia: Servetter, kaffe (pulver alltså), typ klistermärken eller nå´t liknande till påsen
    Gör det lite enkelt för mig...då jag ej vet vem/vilka från vår familj som kommer. Men det här kan jag handla nu och överlämna til nå´n av "grannarna" som får ta med sig, OM vi inte skulle kunna komma.

Jessica:

Maria:

Marie:

Marianne:
    Popcorn
    Russinaskar

• HeddaBigBum

Men Mia, kom vi inte överens om att du skulle ta med dig frallorna?

Jag kommer alltså ta med de där bruna påsarna som barnen kan pynta till, men jag har inte direkt några grejer att pynta dem med. Förslag? Paljetter? Fjädrar? Diamanter? Papper?

• JessicaåIda
    Var:

När:

Ideér (nya, och sånt som redan kommit upp):
    popcorn
    fruktsallad
    glass
    Saft/Kaffe/etc

Hedda:
    Bruna påsar att "pynta"

Nanny:
    Fruktsallad
    Saft

Mia:
    Servetter, kaffe (pulver alltså), typ klistermärken eller nå´t liknande till påsen
    Gör det lite enkelt för mig...då jag ej vet vem/vilka från vår familj som kommer. Men det här kan jag handla nu och överlämna til nå´n av "grannarna" som får ta med sig, OM vi inte skulle kunna komma.

Jessica:
    Frallor
    Ost
    smör
    å kanske en liten gurka eller nåt liknande

Maria:

Marie:

Marianne:
    Popcorn
    Russinaskar
  • hejlis

Jessica snabb där...vill inte ha gamla, stenhåda frallor alltså hehe

Svar på tråden Go Fika