• HeddaBigBum

Go Fika

Här håller Go-Fika-gänget till!

Det hela började med en ljuvlig liten tjej i november 2004. Några månader senare hade skaran fyllts på med 4 supersöta flickor till och 2 minst lika gulliga pojkar!

Men vi var inte nöjda där! Oh no! Här produceras småsyskon på löpande band!
    Hittills har 5 bakats klart och den på jäsning kanske tittar ut på vår årliga Halloween-fest
    Förvånad?
    Trick or treat!!!
    ... och fler lär det bli... planerade eller inte!! Räcka ut tungan
    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Svar på tråden Go Fika
  • Fragglerock
    HeddaBigBum skrev 2007-10-10 15:55:45 följande:
    Men Mia, kom vi inte överens om att du skulle ta med dig frallorna? Jag kommer alltså ta med de där bruna påsarna som barnen kan pynta till, men jag har inte direkt några grejer att pynta dem med. Förslag? Paljetter? Fjädrar? Diamanter? Papper?
    Räcker det inte att de målar dem kanske?
    Oh no... do you think I was born tomorrow?!? ~Junior Gorg~
  • HeddaBigBum
    Fragglerock skrev 2007-10-10 19:33:21 följande:
    Räcker det inte att de målar dem kanske?
    Det räcker gott och väl! Vi har bara vattenfärger... undrar om de syns på bruna påsar? Eller tuschpennor kanske? Kritor?
  • HeddaBigBum

Jaha... lill-fisan satte en bit vindruva i halsen, hostar till lite, och spyr... Var då någonstans, undrar ni... Jo, men gissa... VARDAGSRUMSMATTAN! Nu ligger den i vanlig ordning på altanen, nyskrubbad... igen.

Nu skiter vi, helt ärligt och allvarligt, snart i mattor!!!!!

• Fragglerock
    HeddaBigBum skrev 2007-10-10 21:30:05 följande:
    Jaha... lill-fisan satte en bit vindruva i halsen, hostar till lite, och spyr... Var då någonstans, undrar ni... Jo, men gissa... VARDAGSRUMSMATTAN! Nu ligger den i vanlig ordning på altanen, nyskrubbad... igen. Nu skiter vi, helt ärligt och allvarligt, snart i mattor!!!!!
    Du kan verkligen inte ta hintar eller!??! Skulle du vara lika envis som du fick en elstöt varje gång oxå?

Vi har för övrigt en stor hink med tuschpennor som vi kan ta med. Kritor har vi inga längre men vattenfärg kanske kan vara att utmana ödet på en lång och jobbig städning både av lokal och ungar!
    Oh no... do you think I was born tomorrow?!? ~Junior Gorg~
  • HeddaBigBum
    Fragglerock skrev 2007-10-11 06:54:55 följande:
    vattenfärg kanske kan vara att utmana ödet på en lång och jobbig städning både av lokal och ungar!
    Hmm... jag undrar om inte tuschpennor skulle vara en större städutmaning när det gäller mina barn?
  • Gruffalo

*Hurra* Majas klädsel till Halloweenpartyt är fixat! Skulle ju eventuellt ha fixat den själv men så hittade jag denna kreation som det nästan stod Maja på...blev lite dyrt men vi får väl försöka återanvända den...hehe Gjorde Farsta centrum med min käre granne på två timmar och hann med massor, känner mig sååå nöjd! Skrattande

Älskade ungar, Maja ´05 & Hugo ´07
  • fairymi

Jaha o vad blev över? Ni verkar ha allt under kontroll redan

Tycker nog kritor hellre än tusch Jag kan fixa kritor och något mera liten grejja till påsen.
    Åker med småttingarna till norrland i morgon o blir borta en vecka, kan se därefter vad som behöver läggas till.

Jag vet fortfarande inte vad de/vi ska ha på oss...funderar vidare.

• HeddaBigBum

Marie:
    Du kanske kan komma på något till de som inte är 2½-3 år (till påsen)?
    Jag har köpt en liten sak till påsarna också. Jag fick åka tillbaka och köpa en till, eftersom jag glömt att JAG bjöd Julian också... ju! Generad Jag är så van att sju ungar i huvudet... Men snart kan väl Alexis och Troy räknas som stora... och Wilmer... Åren bara springer iväg!

• JessicaåIda

Nu är ammningsbehåarna kasserade.  ..... men det blev himla lite kvar att stoppa i de nygamla små bharna....Fundersam

• HeddaBigBum
    JessicaåIda skrev 2007-10-12 09:55:07 följande:
    Nu är ammningsbehåarna kasserade.  ..... men det blev himla lite kvar att stoppa i de nygamla små bharna....
    Det är ju jäkligt konstigt det där! Jag skulle mer än GÄRNA ha små stekta ägg, myggbett eller läkerol! Man är aldrig nöjd! Eller, det finns säkert de som är det, men det kryllar nog inte av dem.
    Som stortuttad *haha* tror ju jag att det skulle vara så himla mycket lättare att hitta kläder! Kläder som sitter snyggt och som inte gör att man ser ut som ett berg. Stora bröst tar ju upp så mycket volym och man kan lätt se klumpig ut, trots att man kanske har smal midja och smala ben... all you see is BOOBIES!
Svar på tråden Go Fika