• Bebis igen

~~~~ BIM V. 43 ~~~~

Har inte ens fått tanten än men vet att den är på gång!

Startar en ny tråd för oss som har BIM v. 43 redan nu..... välkomna!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-22 07:24:57:
    BIM-LISTA

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m26038997.html

• Svar på tråden ~~~~ BIM V. 43 ~~~~
  • Pumafox

Lite om mig....Har en son född 2005. Började syskonverkstan i april i år. Fick ett MF i juni. Efter två månaders uppehåll, försöker vi igen och är nu inne på tredje försöket efter MF.

Jag har aldrig testat med ÄL test tidigare, men köpte igår och fick utslag direkt idag! Min cykel är lite oregelbunden men runt 28 dagar, så det är tidig ÄL(dag 11). Kanske därför det inte tagit innan?

Nån mer med ÄL tester på G?

• Pumafox

Kul Pepparkakan06, då är du också tidigt ute

Eftersom jag inte testade igår, vet jag inte om det är idag som är första dagen, eller om det var igår. Ja, ja, som tur är hade vi lite mys igår också, och får mysa till det idag, så missar vi ju inget.

• annlund

Fick fullt utslag med CB digital ÄL test dag 10 och 11 ( 4 o 5 okt). Mkt tidigt alltså här med. Hoppas det tog sig i allafall.

• Myran81

Hej hej.
    Ja så är vi här och kämpar igen. Jag gjorde äl-test igår (dag 11) som visade neg, men vi myste ändå. Älgjakten har ju börjat här så min man är inte hemma så mycket dessa två veckor :( så vi får passa på när han är hemma och hoppas att vi träffar rätt eller att de små rackarna lever länge ;)
    Vi är inne på 4:e försöket nu, vilka försök är ni på då?

• Miniluvan
    Esa skrev 2007-10-08 07:27:00 följande:
    Tack för ert stöd! Jag är jättetacksam! I går började jag blöda efter sex. Det var så den förra blödningen startade också. Ska göra gravtest i morgon och se om det är svagare eller starkare. Man blir ju inte klok på det här. Jobbigt att leva i ovisshet. Varför ska allt krångla med mig?! Hade det inte räckt med ett missfall? Det känns som alla runtomkring en blir gravida direkt...
    Va jobbigt. Jag förstår att du blir frustrerad. Håller tummarna för dig imorgon. *Kram*
  • goshheidi

Hej. Här testas det också för fullt, men har inte fått utslag än. Men det är tidigt också. Tror att jag får utslag först på onsdan. D hoppas jag i alla fall...
    Om man får plus på ÄL test så inträffar ÄL inom 12 - 24h, så det är bara att mysa på direkten när det visar positivt. För spermierna tar sig fram till äggledarna på bara 30 minuter har jag läst och sen kan de överleva där upp till 3, 4 dar. Så myys iväg ni bara! :)

• almafa

Här testas det också med ÄLstickor denna månaden... Fick svagare streck än kontrollstrecket idag men jag tykte ändå det var ganska starkt så det kanske är på G, enligt mina egna beräkningar borde jag inte ha ÄL förrän på fredag. Vi sexar varannan dag hela denna perioden (från dag 10-22) för att vara på den säkra sidan... Vi har en son som är 16 månader och han fastnade utan att vi ens försökte på en gång, men nu verkar det vara lite tuffare (dock bara 4:e försöket så vi ska VERKLIGEN inte klaga än)

Denna månaden äter jag så nyttigt jag bara kan dvs inga härdade eller transfetter, massor med vitaminer och mineraler, INGEN alkohol, inget koffein eller tein, inga sötningsmedel... Om det inte tar sig denna månaden har jag iaf kvalificerat mig till månadens "hälsogalning

Hur går det för er andra???

ESA: hur mår du? har det hänt något nytt?

KRAM almafa

• Fiaflorist
    almafa

himmel va duktig du är!
    nästan så man får dåligt samvete här *S*
    äter ju onyttigt dagligen.. på ett eller annat vis

vi är inne på 3e försöket här
    beräknas ha ÄL idag och vi har sexat varannan dag sen tisd förra v.. mest för lusten . hehe.. men nu börjar de ju bli allvar ;)
  • smyg
    Pepparkakan06 skrev 2007-10-08 08:54:32 följande:
    hejsan!Plussade med äl-testet igår kväll redan på dag 12...Dom 2 dagarna med störst chans är väl isf igår och idag då va?Någon annan som har plussat?Lycka till allihoppa
    jag tror att man ska ha sex när man har fått stegring och sedan dagen efter, dvs dagen du plussade på ÄL-sticken och dagen efter. det står på förpackningen.

om min kropp håller på som det har gjort de senaste 6 månader kommer jag få stegring på onsdag... men jag kommer inte testa denna månaden
  • smyg
    almafa skrev 2007-10-08 18:57:14 följande:
    10-22) för att vara på den säkra sidan... Vi har en son som är 16 månader och han fastnade utan att vi ens försökte på en gång, men nu verkar det vara lite tuffare (dock bara 4:e försöket så vi ska VERKLIGEN inte klaga än)Denna månaden äter jag så nyttigt jag bara kan dvs inga härdade eller transfetter, massor med vitaminer och mineraler, INGEN alkohol, inget koffein eller tein, inga sötningsmedel... Om det inte tar sig denna månaden har jag iaf kvalificerat mig till månadens "hälsogalning Hur går det för er andra???ESA: hur mår du? har det hänt något nytt? KRAM almafa
    almafa! vi har ett barn på 16 månader också och det tog sig första försöket.
    Nu är vi på sjätte försöket
Svar på tråden ~~~~ BIM V. 43 ~~~~