• danielrydberg

december pappa

hej jag ska bli pappa i december ochh undrar om det finns fler som ska bli det nu i år??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-09 23:40:32:
    jaha då har 30 veckor gått imorgon onsdag :D

så härligt 3 v till sista ultra ljudet :D

• Svar på tråden december pappa
  • danielrydberg

ok en liten bit från skåne då hehe

nee min erfarenhet av sjukhusmat är ingen höjdare iheller...

men be svärmor eller nån ta med sig lite julmat de kommer jag lätt göra om vår baby kommer vid jul...:D

• fraksson

Troligtvis Huddinge i Stockholm. Vi har tagit reda på vad det blir för nått, vi kunde inte hålla oss. Det blir en pojk!

Sen det där med sjukhusmat har jag ingen erfarenhet av .. tänkte att man nog får försöka gå på nått julbord innan jul så man har det avklarat innan liksom.

• emilg

Vi har faktiskt inte heller kollat kön. Vi vill spara på överaskningen, ha något att dividera om etc. Det är ju en jätterolig sak att prata med föräldrar om och så. Någon moster säger sig kunna se att det är en kille genom att studera frugans rumpa mm. Skitkul!

Vi har BF den 8 nov och jag har precis kommit fram till att jag är pappa om 2-6 veckor. TVÅ(!!!) till sex veckor... Hjälp, börjar pirra lite nu.

Hursomhelst så skall vi fira julen hemma i vår ensamhet. Normalt sett så har vi flängt runt över halva norden, men i år skall vi ta det lugnt!

• danielrydberg

ja det är åxå en tanke att gå på julbord innan ungen kommer...

de löser sig säkert på nåt vis ska ni se..
    ja o jag ska bli pappa om 10 veckor +- 2 veckor på vardera håll,
    men de e bara och vänta o se va som händer en sak e ju säker att man ska bli pappa

det e såå coolt tycker jag men visst kan hålla med att det börjar pirra lite i min mage med och som sagt vi har 10 veckor till innan det e BF...

ha de gött alla

• fraksson

Ja det är lite overkligt att det bara är ca 10v +-2v kvar. hehe

Har ni inhandlat allt som man kan tänkas behöva ännu?

• danielrydberg

ja nästan allt hehe,.....

ni då ?

ska bara beställa vagnen men de kan vi inte göra förrän om 3 veckor till ultra ljudet :)

när vi får reda på va de e för kön..

www.barnvagnar-webbutiken.se

där finns as coola vagnar

• Läderlappen
    danielrydberg skrev 2007-10-10 20:40:38 följande:
    ok en liten bit från skåne då hehenee min erfarenhet av sjukhusmat är ingen höjdare iheller...men be svärmor eller nån ta med sig lite julmat de kommer jag lätt göra om vår baby kommer vid jul...:D
    Haha, absolut! Fan julkrubbet lever man ju på hela året.
    Var på UL igår o försökte se könet, men utan framgång så de får bli en överraskning på förlossningen :P lite trist då jag inte gillar unisex-kläderna, men vad ska man göra..

Bebisen är en huvudsak iallafall :)
  • danielrydberg

jepp ja de finns faktiskt inte så mycke tycker ja o välja imelllan fan alla kläder unisex e så t¨åkiga de håller jag med om....

ja jul maten rockar bara fett :D

• fraksson

Vi har inhandlat det mesta. Eller fått det mesta. Svärföräldrarna är från Tyskland så de tog med sig en barnvagn från tyskland när de hälsade på oss för två veckor sen.

Vi fick en Gesslein F2. Är mycket nöjd med den. Bla så är den högre än andra vagnar och man kan byta ut de mindre svängbara framhjulen mot stora för vintern. Men den går inte att få tag på i Sverige dock.

Väl här så köpte de även en spjälsäng och ett skötbord åt oss.

Enda jag känner att jag har kvar att köpa vid det här laget är ett babyskydd.

• danielrydberg

ok...det e ju nice

ja vi har bara barnvagnen kvar....

sen fattas bara babyn :D

Svar på tråden december pappa