• danielrydberg

december pappa

hej jag ska bli pappa i december ochh undrar om det finns fler som ska bli det nu i år??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-09 23:40:32:
    jaha då har 30 veckor gått imorgon onsdag :D

så härligt 3 v till sista ultra ljudet :D

• Svar på tråden december pappa
  • emilg

Vi har väl lyckats shoppa det mesta också. Och precis som fraksson så blir vi bortskämda - Karl-Astrid blir den första av den nya generationen i familjen. Alla är som galna!

Var med min mor på Ikea förra helgen för att skaffa spjälsäng. Kan inte förstå hur hon kan lägga drygt 2.000:- på Ikea för en säng till en krabat på 3 kg??! För den summan får man ju en bra 90-säng med alla tillbehör! Hursomhelst så kommer h*n att få sova i den där sängen tills h*n är 13... Och ja, jag är lite avundssjuk, för vår säng är inte hälften så skön.

Det är en j***a konsumtionshysteri runt tillskotten. En "normal" barnvagn kostar ju mer än min första bil... Allt skall vara trendigt, ha rätt färg och utstråla en viss livsstil etc. Jag anstränger mig för att inte hoppa på det tåget nu, för förr eller senare faller man väl dit ändå. Och nej, jag röstar inte rött...

• danielrydberg

ja min sambos far o mor jobbar på alba..ni vet säkert vad det är...
    o hennes far e högsta hönset där ...så vi faller in i den katerogin med :D

att man blir bortskämd alltså, men vill dom börja skämma bort sitt barnbarn redan nu så visst gärna för mig...:D

ja nu väntar man bara på babyn :D

det hörs kanske lite konstigt men varje gång man ser magen så tänker man bara ...fan va COOLT..

VEt nån redan nu vad ni ska ha för blöjor o så ??

vi har fastnat för dom med kedjor i guld tryckt bak på blöjan...så tuffa hehe

hur mycket sömn får ni grabbar nu när det börjar närma sig hehehe

jag kan säga att det är inte mycket man får (snark)

• fraksson

Håller med om det där med magen. Brukar ligga med huvudet på magen och känna sparkarna i ansiktet. Tycker det är hur coolt som helst. HEHE

Vilka blöjor? Nej, har ingen aning. Man fick ju med några i de där gratis boxarna så antar att man provar dem först.

Själv har jag inte några problem att sova alls, å andra sidan så sover jag inte mer än 5-6 timmar ändå. Frugan däremot ligger vaken halva nätterna pga sparkar och snarkningar från mig. (snarkningar alltså, inte sparkar) hehe

• danielrydberg

ja skitcooolt o känna när babyn sparkar loss o sen att få känna det på kinden eller örat skitfräckt...

ja vi fick åxå en sån box med blöjor ,kontant kort från comviq,tvättlappar o en massa annat, ja jo jag brukar sova typ 6 timmar per natt ändå men men bland så blir det inte ens det hehe, tanten har ont och så måste man va förstående och så ju och klart man vill vara det :D
    ja tantan säger att jag snarkar lite men jag blir irreterad på mig själv så jag vänder mig själv i sömnen då ju :D
    så att ja slutar snarka :D

ja tanten ligger åxå vaken halva natten på grund av krypningar i ankeln o i handlederna
    plus detta med babyn då hehe så....

fraksson skrev 2007-10-12 13:23:05 följande:
    Håller med om det där med magen. Brukar ligga med huvudet på magen och känna sparkarna i ansiktet. Tycker det är hur coolt som helst. HEHEVilka blöjor? Nej, har ingen aning. Man fick ju med några i de där gratis boxarna så antar att man provar dem först.Själv har jag inte några problem att sova alls, å andra sidan så sover jag inte mer än 5-6 timmar ändå. Frugan däremot ligger vaken halva nätterna pga sparkar och snarkningar från mig. (snarkningar alltså, inte sparkar) hehe
  • emilg

Lite kul att damerna kan sova över huvudtaget... Frugan somnade med magen mot min höft häromdagen - hon snarkade gott men Karl-Astrid var det sån fart på att h*n höll mig vaken!

• danielrydberg

hehe ja så kan det bli

o gud förbjude att man väcker dom haha

• Läderlappen

De där med sparkar i ansiktet känner jag igen, fick en i ögat för 2dagar sedan :P låg på nå jäkla mysko sätt.. Gav tillbaka med pekfingret hehe. (I allra försiktigaste grad givetvis..)

fraksson skrev 2007-10-12 13:23:05 följande:
    Håller med om det där med magen. Brukar ligga med huvudet på magen och känna sparkarna i ansiktet. Tycker det är hur coolt som helst.
  • danielrydberg

ja man ger ju tebax gör man ju men som du sa att det blir väldigt nätt me pekfingret hehe
    nee nu ska jag iväg och spela internmatch
    vi ska intruducera några nya i laget så en vänskapsmatch typ kan man säga

ha de bra alla

danne

Läderlappen skrev 2007-10-12 21:36:22 följande:
    De där med sparkar i ansiktet känner jag igen, fick en i ögat för 2dagar sedan :P låg på nå jäkla mysko sätt.. Gav tillbaka med pekfingret hehe. (I allra försiktigaste grad givetvis..)
  • Läderlappen
    danielrydberg skrev 2007-10-13 11:00:56 följande:
    "ha de bra alla danne"
    Fan va stiligt namn du har ;)
Svar på tråden december pappa