• Mia med 2

Lidköping med D

Äntligen en tråd för oss Lidköpingsbor.

Har märkt att vi är en hel del föräldrar, gravida eller barnlösa som finns här inne.
    Här kan vi samla oss och diskutera allt mellan himmel och jord, bestämma plats och tid för fikor m.m. Det fikas ju en hel del i stan.

Var inte blyga utan känn er som hemma

Mia, mamma till Romeo 050602 & Leia 070507
  • Svar på tråden Lidköping med D
  • angYY

Tjosan flikkor!
    Har en liten undran bara...

Har börjat packa BB-väskan...ifall Pyret får för sig att titta ut tidigare =D Ska man ha med sig blöjor till BB eller finns d där? Tänkte till hemresa o så borde d väl vara bra att ha med eller? *new at this* ;)

Nån som har nåt tips på nåt man itne får missa att ta med...Har ju fått en lista på föräldragruppen men d kan väl vara bra att kolla med andra mammor =)

• elia82

Miccca: Torsdag passar oss fint!
    Hur har ni det annars? Har Vilmers mage blivit bättre?
    Såg att nattningen av barnen gått bra när du vart ensam, vad skönt!
    Samuel va vaken 1½ timma inatt när jag va själv, känndes som rena lyxen om man jämför med hur det varit den sista tiden

Alicia 041214 och Samuel 061128
  • elia82

angYY:
    Vart ska du föda? Jag har åkt till skövde båda gångerna o där ghar man fått blöjor. Man får även "reklampaket" från pampers o libero o det är väl minst 10 blöjor i dem tillsammans att ta med hem.

Står helt still med ideer på vad som kan vara bra att ha med sig, det enda jag kan komma på just nu är att det är så lätt att man packar massor till bäbisen men typ glömmer att packa till sig själv också. Med Samuel blev vi kvar på bb i 5 dygn då han va för tidigt född, kunde bli lite långtråkigt då sambon åkt hem till storasyster o Samuel sov så jag bad´sambon ta med en BOK, läste ut hela boken under bb-vistelsen. Så det är väl mitt tips, ta med något att sysselsätta dig med för man kan ju aldrig veta innan hur länge man blir kvar.
    Lycka till på kommande förlossning!! ......när är du beräknad?

• Mia med 2

miccca: torsdag (den första va?) passar mej bra oxå

elia: typiskt. ska vi ta en kvällspromenad på allahelgona och gå till beccas grav ihop?

angy: sköna byxor och en egen toarulle. iaf toapappret på kss är jättehård, inte det mysigaste att torka sig med det när man är helt um och lite halvtrasig där nere. Lambi är bra

Mia, mamma till Romeo 050602 & Leia 070507
  • elia82

Clem:
    Jag jobbar lördag kväll då så jag får gå på fredag ist!

• Camilla86

Glöm inte kamera.. så du inte missar ta kort på bebisen :) 

angYY skrev 2007-10-24 12:38:11 följande:
    Tjosan flikkor!Har en liten undran bara...Har börjat packa BB-väskan...ifall Pyret får för sig att titta ut tidigare =D Ska man ha med sig blöjor till BB eller finns d där? Tänkte till hemresa o så borde d väl vara bra att ha med eller? *new at this* ;)Nån som har nåt tips på nåt man itne får missa att ta med...Har ju fått en lista på föräldragruppen men d kan väl vara bra att kolla med andra mammor =)
    Liam våran älskling
  • angYY

Elia;
    Ska föda i Skövde. E beräknad 9 dec men har en lite för stor bebis i magen så d kan bli igångsättning tidigare så vi får väl se =)

• Jen070912

angYY: På näl får du blöjor + att du får bb väskan med dig då du åker hem. Så det kan du skippa, såg att någon skrev att man får det på kss oxå.  Mitt tips, mjuka byxor, egna tofflor/sandaler att gå omkring i, något att fördriva tiden med bok/korsord/kortlek, kamera + batterier o kläder till bebisen att åka hem i + bilbarnstolen. Det är mina  bästa tips.

Angående fika nästa vecka, tors fungerar bra, men måste va hemma till 16 igen. Kl. 17 ska jag vara på ljusparty den 1/11, om någon mer e sugen på att hänga med är det bara att höra av sig till mig senast tisdag. En chans till finns det, den 9/11 kl. 18.30 hos Cizza.

Trollungen Felicia 070925
  • cizza

Hej alla flickor såg att mini hade skrivit om ljuspartyt tänkte komma till det ljusparty hemma hos mig 18:30 fredagen den 9 /11 barn får följa med om det inte finns någon annan möjlighet min lille krabat kommer nog vara hemma

Mitt mobilnr är 0735446408 om någon är intresserad så kan ni skicka sms eller ringa om beskrivning på väg m.m.....

Kontant betalning på plats är det och man kan inte betala i efterskott.

Synd att jag inte kunde komma på fikan idag mini och alla andra tjejer men vill försöka kunna komma nästa gång....

Svar på tråden Lidköping med D