• Mia med 2

Lidköping med D

Äntligen en tråd för oss Lidköpingsbor.

Har märkt att vi är en hel del föräldrar, gravida eller barnlösa som finns här inne.
    Här kan vi samla oss och diskutera allt mellan himmel och jord, bestämma plats och tid för fikor m.m. Det fikas ju en hel del i stan.

Var inte blyga utan känn er som hemma

Mia, mamma till Romeo 050602 & Leia 070507
  • Svar på tråden Lidköping med D
  • MysM

Hello, ja börjar oxå fundera på hur de ska gå med gran hemma hos oss Ja emnar WIlliam är ju ändå ca 8 mån då o kommer väl riva ner hela granen

Jag är inte så där jätte mycket för julen heller, men de är ju lite roligare nu när man har en liten knodd att skämma bort med massa julklappar

Jag älskar William Oo 070415 oO
  • MysM

Camilla, var ni på badhuset igår??

Jag älskar William Oo 070415 oO
  • Camilla86

hej hej ne jag gick aldrig dit men skulle vilja det men, vi kunde inte i går . men jag var på babycafét i går och det var trevligt :) 

MysM skrev 2007-10-23 19:39:23 följande:
    Camilla, var ni på badhuset igår??
    jag funderar osså på hur det ska bli med gran liam kommer ju kunna gå.. hihi

men jag funderar på att ha en äkta har inte hittat ngn fin plast men har ni ngr tips på vart man kan köpa fina plastgranar som ser äkta ut så kan ni väl säga det te mig :)

nu ska jag å sambon se på film ha det gott
    Liam våran älskling
  • elia82

Vi ska absolut ha en äkta gran! Hade plastgran förra året, kännde att jag orkade inte fixa med riktig gran när Samuel va typ nyfödd. Men det va första å sista gången, känndes inte som en riktig jul. Finns det nåt mysigare än att kliva upp på  julaftons morgon å det luktar gran......längtar halvt ihjäl mig nu....

Alicia 041214 och Samuel 061128
  • Laban81

Miccca: Jag har alltid haft äkta vara, har funkat hur bra som helst me Leo.
    Visserligen va han inte lika vild som Lukas är men...
    Vi får la se hur de går.
    Så länge jag själv inte tar i den för mycke så funkar det alldeles utmärkt. :)Är lite allergisk...

Clem: Kan du med att sätta upp din/dina nu, så kanske jag härmar dig.
    Annars får vi väl snällt vänta till 1:a advent antar jag.

• Jen070912

Clem: Vi ska till Hellekis på lördag o få lite julkänsla på tok för tidigt, men jag kan inte låta bli. Julpysseldag 24 november från kl. 10.

Micca: GRATTIS till att du lyckades lägga barnen! Vilken supermorsa!

Camilla: Välkommen hit o grattis i förskott om jag missar att skriva. Kul med Ullared, e på väg jag med inom kort!

Elia: Ta med  båda barnen då! Det kommer finnas fler barn i hennes ålder så hon blir inte ensam.

Trollungen Felicia 070925
  • Jen070912

Åh ser att ni snackat jul, jag är också helt jultokig! Här ska det minsann pysslas för fulla muggar.

Hugga egen gran o pynta, tillverka egna julkort, fixa eget hemmagjort julbord för släkten, göra julgodis, baka pepparkakor o lussebullar, göra julgranskarameller, stöpa ljus och julpynta överallt. Har redan påbörjat juklappslistorna så jag har koll på vad folk ska få av "tomten"! Kanske blir det lite extra skoj i år då man faktiskt är mamma. Ska kolla in jultrådarna här på fl, lät ju intressant.

Trollungen Felicia 070925
  • Miccca

Laban: Haha nää leo har ju typ aldrig varit vild.. den lilla förtrollade ungen

Mini: tack, lyckades faktiskt idag också, amelia somnade redan 19.30 å lilleman nu vid 21! Supermorsa? hehe nja mn det känns rätt så skönt att klara det själv när man vet att han jobbar em varannan vecka. Hoppas bara det håller i sig
    Åh vikken julmänniska du e jag gillar julen mkt men att stöpa ljus å fixa egna jukkort.. jag säger bara wow! Önskar jag hade ork till så mkt pyssel. Här blir det köpta julkort, å middag det får vi av alla andra. Vi e ju typ inte hemma från tidig julaftons morgon till sent på kvällen. Först frukost hos svärmor, sen lunch hos svärfar, sen middag hos min mamma sen sen middag hos min sambos syster.. inte undra på att man lägger på sig några kg vid jul

~Amelia o5o9o5 o Vilmer o7o91o~
  • elia82

Mini:
    kruxet är att jag skulle ju åka med Mia o det finns inte brnstolar så att det räcker.
    hur är det annars då? Allt bra med dig o prinsessan?

Alicia 041214 och Samuel 061128
  • cizza

mini: Jag hinner nog inte idag till fikan Får ta det en annan gång.
    Hoppas allt är bra annars.?

Svar på tråden Lidköping med D