• Mia med 2

Lidköping med D

Äntligen en tråd för oss Lidköpingsbor.

Har märkt att vi är en hel del föräldrar, gravida eller barnlösa som finns här inne.
    Här kan vi samla oss och diskutera allt mellan himmel och jord, bestämma plats och tid för fikor m.m. Det fikas ju en hel del i stan.

Var inte blyga utan känn er som hemma

Mia, mamma till Romeo 050602 & Leia 070507
  • Svar på tråden Lidköping med D
  • Miccca
    Angyy: ja jag fattar inte varifrån jag fick min energi, men skönt var det efteråt när allt var färdigt!

Clem: Ja det e gött att den e såld, slipper det stå en vagn för flera tusen i källaren å bara skräpa!
    ~Amelia o5o9o5 o Vilmer o7o91o~
  • MysM

Go morron. Ja gick upp kvart över 9 med lillen här, sätter på datorn o ser att den kl bara är kvart över 8 så då tänkte ja va fasen är de här nu då Men så tänkte ja man kanske ska ställa om klockan, ja o så sant att man skulle de, haha de hade ja ingen aning om, ja som brukar ha sån koll William hjar fått sin andra tand här nu inom loppet av 2 veckor Vad händer idag då? Vi ska åka o handla mat m,m här idag iaf

Jag älskar William Oo 070415 oO
  • elia82

Hej tjejer!
    Hur har ni det i höstrusket?
    Här är det lungt, hade lite feber o kännde mig hängig när jag kom hem från jobbet igår. I dag är det bättre men det är väl ändå bäst att ta det lilla lugna i dag, nu förtiden hinner man ju inte att va sjuk
    Ska bli kul att ses på torsdag, vi sa 10.30 va? Å du Miccca, du behöver inte tänka på frukt till mig. Jag lägger ner denna jävlans bantningen i dag, efter nästan 3 kämpiga veckor har jag bara lyckats gå ner pyttiga 1½ kg, så då kan det lika gärna kvitta! Drömmer mig tillbaka till tiden innan barnen, då gick jag ner ca2-3 kg i vecksn fast att jag festade typ varje helg på samma babtningsmetod som nu. Det va tider det . Min mormor har alltid sagt att desto fler barn du får desto svårare är det att gå ner i vikt. Jag har alltid trott att tanten svamlar men nu verkar det som om det låg lite sanning i det trots allt .

Clem:
    När va den där julmarknaden du pratade om?

Alicia 041214 och Samuel 061128
  • Mia med 2

God morgon!

elia: tror du har rätt i det, var hur lätt som helst att gå ner efter Romeo men efter Leia *dubbelsuck* julmarknadens sista dag är idag.

ska strax ta och baka två tårtor idag. mor fyller år så jag erbjöd mej att baka dem. hade eg velat göra en middag men micke skulle ta med henne ut på restaurang..

• elia82

Clem:
    Å vad gott med tårta (känner mig gör-sugen på allt nu) Vad ska du baka för tårta? Jag tänkte faktiskt också baka i dag, fast jag väntar till barnen lagt sig. Har ju så himla många kalas o december så det är lika bra att sätta igång. I dag blir det nog kola snitt o chokladsnitt. Det va nästan tur i oturen att vi fick avboka i dag, vädret är ju inte det roligaste.

Ha det så trevligt på kalaset o lycka till med baket!!

• Mia med 2

elia: blev en jordgubbstårta och en choklad-banan-kiwi-tårta. blir nog himlans smarrigt. nej, det var tur att vi slopade det, hade ändå inte hunnit.

• Mia med 2

Någon som ska med till Humlans babycafé imorgon?

• elia82

Clem:
    Va gott det lät! Skulle jag kunna få receptet på choklad, banan o kivi-tårtan? Alicia vill ha chokladtårta när hon fyller år o jag har inget recept.

• Mia med 2

elia: det är inget svårt. färdiga bottnar, 2 mosade bananer till det undre lagret, chokladmousse på det andra + locket och sidorna och sen delade kiwis som garnering. hur simpelt som helst

• Miccca
    Elia: jaha men vad bra då fixar jag nåt smarrigt som du också kan äta utav inte kul att kämpa i 3 veckor å så knappt inget resultat! Vi får försöka ihop nån gång sen ist..

Clem: vad god den tårtan lät,, får nog prova en sån!

Här har vi skurat balkongen idag å rengjort alla möbler på balkongen, men färgen börjar släppa från golvet så det får väl bli att måla om också!

Vilka blir det nu på torsdag? tänkte bara så jag vet ungefär hur mkt fika jag ska fixa
    ~Amelia o5o9o5 o Vilmer o7o91o~
Svar på tråden Lidköping med D