• Mia med 2

Lidköping med D

Äntligen en tråd för oss Lidköpingsbor.

Har märkt att vi är en hel del föräldrar, gravida eller barnlösa som finns här inne.
    Här kan vi samla oss och diskutera allt mellan himmel och jord, bestämma plats och tid för fikor m.m. Det fikas ju en hel del i stan.

Var inte blyga utan känn er som hemma

Mia, mamma till Romeo 050602 & Leia 070507
  • Svar på tråden Lidköping med D
  • jennsan22
    Clemenza skrev 2007-10-09 22:15:30 följande:
    jennsan: (efter att ha vart och kikat in i ditt krypin) Du är ju riktigt nära mål nu, lycka till! hur känns det?
    Tack tack!
     ja bebisen är beräknad imorgon!
    Det känns verkligen nervöst! Men är glad att även jag kan kalla mig mamma snart. Fast det känns overkligt!
  • angYY

mammas skatt skrev 2007-10-10 21:00:53 följande:

Någon mer som är såld på Greys Anatomi och som ska sitta bänkad nu???
    Jag e helt såld på den serien. Tankar iofs från nätet så jag ligger väl lite före d de visar på tv'n men det e en väldigt lång väntan mellan varje avsnitt. En hel vecka ju! *grr* =)
  • angYY

Tänkte kolla mer om hur ni trivdes på Kss för er som valde att föda där och om ni har några bra tips på smärtlindring o så?

Var på den informationen igår i föräldragruppen =D

• elia82
    angYY skrev 2007-10-11 08:47:29 följande:
    Tänkte kolla mer om hur ni trivdes på Kss för er som valde att föda där och om ni har några bra tips på smärtlindring o så?Var på den informationen igår i föräldragruppen =D
     Jag har fött båda mina barn på Kss i Skövde  o tyckte att det vart jättebra båda gångerna, bra personal, pappan fick sova så många nätter han ville (om de hade plats vilket det fanns båda gångerna). Med Alicia stannade vi bara 1 dygn men med Samuel som kom i v 35 stannade vi 5 dagar o då hann man få en lite bättre inblick o jag har verkligen inget att klaga på.

Som smärtlindring kan jag starkt rekomendera ryggmärksbedövning, om den tar som den ska så är det helt underbart. Även lustgasen funkade bra för mig.
    Har du tänkt att föda på Kss o vilken vecka är dU i?
    Alicia 041214 och Samuel 061128
  • elia82

angYY:

Va inne o kikade på din sida nu o såg att du väntade ett decemberbarn! December är en mysig månad att få barn i. Båda våra barn har varit beräknade i december men Samuel hade ju lite bråttom att komma ut men han kom ändå rätt lagom till 1:advent iaf!

Ha en bra dag!

Alicia 041214 och Samuel 061128
  • MysM

Ja trivdes jättebra där, dom var bra som elia skrivit så fick pappan oxå stanna kvar o sova. Och ryttmärgsbedövningen kan jag med rekomendera. Jag fick göra den två ggr, de va mindre kul, men första gick aldrig göra färdigt:/

angYY skrev 2007-10-11 08:47:29 följande:
    Tänkte kolla mer om hur ni trivdes på Kss för er som valde att föda där och om ni har några bra tips på smärtlindring o så?Var på den informationen igår i föräldragruppen =D
    Jag älskar William Oo 070415 oO
  • Mia med 2

mammas skatt: har inte kollat på de programmet, är rädd att jag fastnar i det om jag kollar. Finns alldeles för många program som man fastnar i

angy: kan oxå rekommendera kss, fött där båda gångerna. som smärtlindring kan jag liksom de andra rekommendera eda, första gången tog sen så bra så jag somnade och vaknade lagom till jag var fullt uppe, tyvärr tog den inte andra gången. Lustgasen var oxå bra, kanske inte hjälpte så bra emot det onda men det hjälpte en andas igenom värkarna + att man blev lite full

Mia, mamma till Romeo 050602 & Leia 070507
  • Miccca

Nu får jag skriva lite här då efter klagomål från vissa

Jag har också fött båda mina barn på KSS, första gången hade jag både lustgas å EDA men den tog inte, andra gången var det ju över på lite drygt 1½timme så då hann vi inte med den, men lustgas e kanon.. man får mkt hjälp att andas med den. för när jag inte hade den då struntade man nästan i att andas, så den e helt klart superbra

• MysM

Jag får nog hålla med micca omm att lustgasen är kanon, den låg med från 23 på kvällwn tills william var ute dagen efter 16:13 :)

Jag älskar William Oo 070415 oO
  • Jen070912

Ang smärtlindring, tyckte jag att lustgasen fungerade bra till att börja med. Men ryggmärgsbedövningen var himmelriket! Den kan jag rekommendera starkt, bara man får den att ta rätt så gör den underverk.

Vet inte mer än ryktesvägen hur det fungerar på KSS, vi födde på NÄL. Å dit kommer jag att åka igen då det blir dags för nästa bebis. Är så fruktansvärt nöjd med allt hos dem. Personal, hjälp och bäst av allt, ett besöksfritt BB så man i lugn och ro kunde vänja sig vid att vara en familj.

Svar på tråden Lidköping med D