• Mia med 2

Lidköping med D

Äntligen en tråd för oss Lidköpingsbor.

Har märkt att vi är en hel del föräldrar, gravida eller barnlösa som finns här inne.
    Här kan vi samla oss och diskutera allt mellan himmel och jord, bestämma plats och tid för fikor m.m. Det fikas ju en hel del i stan.

Var inte blyga utan känn er som hemma

Mia, mamma till Romeo 050602 & Leia 070507
  • Svar på tråden Lidköping med D
  • elia82

Den innehåller: nötfärs, tomatpure, senap, köttbuljong, salt, peppar, potatis o cremef.
    Låter lite mysko men är faktiskt jättegott, Alicia är helt tokig i det. Hon skulle gärna äta det varje dag.

Alicia 041214 och Samuel 061128
  • Mia med 2

elia: har man den i ugnen eller hur gör man med potatisen så den blir klar?

• Jen070912

Köttfärsröra lät ju gott, väntar på svar ang det clemenza frågade. Ska bli skoj med fikadejt!    

• elia82

Först så bryner man köttfärsen (ca 500 g), krydda med salt o peppar o blanda i buljongtärningen. När köttfärsen är genomstekt blandar du i ca 2 msk senap o  ca 4 msk tomatpure. Därefter lägger du i 6 st (stora) tunt skivade potatisar. rör om noga. Häll sedan på lite vatten. Inte för mkt men potatisen ska ha lite att koka i. Sätt sedan på lock på stekpannan o låt koka på svag värme ca 30-40 min. Rör om då o då. När i stort sett allt vatten kokat in o potatisen är mjuk o lite mosig är det klart. Blanda då i en burk cremef, (jag brukar använda den 8% ) o sen är det klart.

Glömde skriva att du behöver salta rätt så mkt!

Alicia 041214 och Samuel 061128
  • Mia med 2

elia: hur många points kan den innehålla? ska testa det nästa gång jag åker och handlar så jag kan köpa ingredienser.

Tjejer på onsdag fika hemma hos mej, klockan 16:00, ta med er barna, jag bjussar på nåt lätt fika.
    Miccca vet du vart jag bor?

• Miccca

Hmm du bor väl ganska nära Jennie Wiström å timmy va om du vet vilka de e! Annars har jag ingen aning

• Mia med 2

miccca: hajemen det stämmer, nr 81 bor jag på. Några hus ifrån

• Laban81

Jasså minsann... Här pratas de om mig ser ja.
    Kul att nån fortfarande kommer ihåg mig.
    Miccca: Har den lille fått nåt namn än elle?

• Mia med 2

Morrn morrn tjejer *gäsp*
    Fastnade här lite på morgonkvisten medan Per och barnen sover... *suck* Ska strax väcka Romeo och tvinga i honom lite frukost innan dagis.. Lite skönt ändå att man har morgontrötta barn, kunde ju vart åt andra hållet *ryser*

Laban: Japps här går ingen säker

Svar på tråden Lidköping med D