• jenniann

Khao Lak....

Hej! Vi ska åka till Khao Lak den 9 november hela familjen med vår minsta 5 månaders bebis, nån som vet om det finns blöjor att köpa där? Nån som varit i Khao Lak nyligen? Hur är prisnivån efter tsunamin, jag har hört att de gärna vill att turismen ska sätta fart där igen så prisnivåerna är något lägre...Vi tar gärna emot tips..Vi ska bo på Royal Bangsak resort....någon som vet något bra/dåligt om hotellet?

• Svar på tråden Khao Lak....
  • Panna82

Kan rekommendera er att ata pa Discovery som ligger precis vid Supermarket, jattegod mat och supergoda banana shakes.

Sista kvallen ar har nu Vi har packat lite redan nu sa vi kan koppla av ikvall nar Leo har somnat, kanske med en Smirnoff Ice och ett parti Yatzy.

Similian var nice, men jag tyckte att snorklingen inte var mycket att hanga i granen. Sambon dok och sag massa stora skoldpaddor!

Ser inte fram emot flygresan pa 14,5 timmar. An sa lange ar det inga forseningar men planet startar fran Sverige forst kl 16 svensk tid.

• PALGBG

Hej, vi har varit på de stora köpcentrumen i Phuket och de tyckte inte jag var så roligt. Lägg hellre en dag i Patong enbart för shopping och besök varuhusen där. Central Festival var fint men samma priser som i Sverige. Inte rikigt det man förväntat sig trots allt.

• Panna82

Då var man hemma igen Flygresan gick bra, vi kom iväg drygt en timme försenade. På Arlanda tog det typ hundra år att få väskorna... Mina stackars föräldrar fick betala för tre timmars parkering.

PALGBG: Var ni inte på Lotus och Big C?? De lite mer "thailändska" varuhusen?? Ångrar så att vi inte åkte dit och shoppade, var så trött på alla turistprylar...

Ska packa upp nu och smälta allting.

• PALGBG

Panna82: Jo vi var där men jag tycker inte att de var särskillt annorlunda än Coop Forum. Vi köpte lite billiga leksaker och batterier och det var allt. Elektronikprylarna på Big C var inte heller så mycket billigare att det är värt att köpa där och sedan inte kunna utnyttja garantier och service hemma. Bästa fyndet från Big C är en radiostyrd bil till lillen som kostade 159 bath ca 30 kronor. På Lotus köpte vi en barbie med ett par ombyten för 129 bath så det får väl anses billigt också. Annars är leksakerna i Thailand verkligen undermåliga och är dyra för sin obefintliga kvalitét.

• Kaffekopp

Snaaaaaaaaaart dags att åka igen... eller ja.... två månader kvar BARA ;) *haha* Har haft abstinens efter Thailand ända sen jag satte mig på planet hem i april efter att ha varit runt i Aisen i 13 veckor :)

• S72

PALGBG: nää men inte är det samma priser som i Sverige heller!!
    Kan jag inte hålla med om! Halva priset!!

Lotus o big C tyckte inte jag var nåt speciellt, bara massa krims krams!
    Central har ju äkta märkeskläder/skor för de som gillar det!

• Nilla2005

Så, nu har JAG bestämt att jag, sambon och den idag snart 7 månaders gamla dottern ska ta en sista-minuten resan till Thailandi vinter och nu har jag MÄNGDER med frågor!!! Om allt från thailand till att resa med barn.

- Krabi-området eller Kao Lak? Vill inte till Phuket, men är ute efter fina stränder, vacker omgivning, bra hotell, "äkta" Thailand. Nått helt annat område kanske ?Hjälp mig, jag kan INGET om Thailand!!!

- Rent vädermässigt, har det nån större betydelse om man åker nu i januari, i februari, senare i mars eller tom april???

- kan en 8-10 månaders bebis bada i havet då, för varmt? för kallt? för salt? I pool kan hon väl bada?

- Behöver dottern vaccineras mot något? Hur tätt inpå resan kan man göra det?

- vi räknar med att biljetter + hotell kommer att gå på 20 000 kr på sista-minuten pris. Hur mycket utöver det kan man beräkna att man gör av på på 2 veckor i mat, lite shopping etc etc?

- vi har en emma ljunga duo edge. Är det bättre att ta med ligg-delen eller sittdelen (som man ju kan fälla ner i liggande läge). ?

Vad mera bör man tänka på (förutom det vanliga: undvika solen etc etc etc)

31 maj föddes Världens sötaste Lill-Moa!! *Älskar!!!*
  • Kaffekopp

R.I.P alla underbara och vackra själar som idag för 3 år sedan lämnade oss på jorden i oändlig saknad och sorg i den största naturkatastrofen på många många år.
    Ni fattas oss!
    THAILAND 041226

• Felicia6

R.I.P alla underbara och vackra själar som idag för 3 år sedan lämnade oss på jorden i oändlig saknad och sorg i den största naturkatastrofen på många många år.
    Ni fattas oss!
    THAILAND 041226
    -----------------------------------------------------------------------------

Felicia6 skriver under på det!

• Panna82

Nilla 2005:

Vi är nyss hemkomna från Khao Lak, jag gillar det jättemycket! Krabi har jag inte varit i. Ska försöka svara på dina frågor.

- Krabi-området eller Kao Lak? Vill inte till Phuket, men är ute efter fina stränder, vacker omgivning, bra hotell, "äkta" Thailand. Nått helt annat område kanske ?Hjälp mig, jag kan INGET om Thailand!!!

Jag gillar som sagt Khao Lak just för att stränderna är nästintill tomma trots högsäsong. Ett annat favvoställe är Koh Jum.

- kan en 8-10 månaders bebis bada i havet då, för varmt? för kallt? för salt? I pool kan hon väl bada?

Vår son var 9½ månad förra året när vi var i THailand,han älskade att springa och krypa i vattenbrynet. Poolen gillade han inte alls. Det bekom honom heller inte om han fick en kallsup.

- Behöver dottern vaccineras mot något? Hur tätt inpå resan kan man göra det?

Man vaccinerar inte barn under ett år.

- vi räknar med att biljetter + hotell kommer att gå på 20 000 kr på sista-minuten pris. Hur mycket utöver det kan man beräkna att man gör av på på 2 veckor i mat, lite shopping etc etc?

Vi gjorde av med ca 7000:- på mat (inkl. frukost), shopping och en dyrare dykutflykt. Vi åkte på sista minuten som kostade 15200:- inkl boende.

- vi har en emma ljunga duo edge. Är det bättre att ta med ligg-delen eller sittdelen (som man ju kan fälla ner i liggande läge). ?

Jag personligen skulle inte ta med en sån stor vagn, men om jag gjorde det skulle jag valt sittdelen.

Svar på tråden Khao Lak....