• jenniann

Khao Lak....

Hej! Vi ska åka till Khao Lak den 9 november hela familjen med vår minsta 5 månaders bebis, nån som vet om det finns blöjor att köpa där? Nån som varit i Khao Lak nyligen? Hur är prisnivån efter tsunamin, jag har hört att de gärna vill att turismen ska sätta fart där igen så prisnivåerna är något lägre...Vi tar gärna emot tips..Vi ska bo på Royal Bangsak resort....någon som vet något bra/dåligt om hotellet?

• Svar på tråden Khao Lak....
  • Panna82

Jävla helvete!!! Fick nyss reda på att planet är försenat från 15:50 till 23:30 imorgon!!!! Tack och lov att man fick veta det nu och inte på Arlanda....

• Kaffekopp

Panna82, nu har du skrivit samma inlägg i tre trådar ;) *S*

• EmmaReu

Hotellet jag bor pa ligger i borjan av stranden. Hur fint som helst.. men nu ar vi nere en snabbis och halsar pa lite kompisar i Kata. Vilken skillnad det ar.

• Pingulina
    EmmaReu skrev 2007-12-08 09:59:30 följande:
    Hotellet jag bor pa ligger i borjan av stranden. Hur fint som helst.. men nu ar vi nere en snabbis och halsar pa lite kompisar i Kata. Vilken skillnad det ar.
    Skillnad positivt eller negativt?
    Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Lindusta

Hallå!

Felicia6.
    Har inte läst hela tråden. Men jag fattade som om att du är nere i Thailand nu.... Ska själv ner i januari och tänkte under våran tre månaders resa tillbringa nån vecka i Khao Lak.
    Undrar, vet du vad Andaburi Resort tar per natt i ett typ standard rum? Om man bokar på plats?
    Ni andra som är på plats nu får gärna komma med lite prisuppgifter på de hotell ni bor på!
    Njut av värmen!

• S72

Lindusta: jag är för mig att Andaburi tog ca 2000-2500 kr per natt på plats, kommer inte riktigt ihåg, kolla deras hemsida!
    Finns ett finare ställe på beachen som jag hellre tagit, det heter Nang Tong bay!

Vi gjorde av med ca 7000 kr på 2 veckor och då åt vi mycket och snålade inte! Det beror alldeles på hur mycket pengar man tänkt att lägga på shopping

• Panna82

Nu ar vi har! Kom fram efter drygt tolv timmars forsening. Det kandes som om flygresan tog evigheter bara for att vi hade vantat sa lange pa Arlanda...

Vi akte ju ospecat. Hamnade pa ett valdigt enkelt men frascht hotell som heter Fasai. Ligger ca 800 meter fran stranden. Stenhard sang och kudde men det hor val Thailand till Far lana dator gratis pa hotellet.

Vi badar och ater jattegott! Ska ta en tur till Similan Island nan dag.. Annars tar vi dagarna som de kommer. Ska nog ta en kort elefanttur i alla fall.

An sa lange gillar jag Khao Lak, skont att stranden ar sa lugn och tom, utan massa solstolar och parasoller.

Felicia6: Var det inte ni som hade atit pa Fresstyle fragetecken Det ligger jattanara vart hotell, ska testa det nan dag.

Har shoppat lite an sa lange

• S72

panna82: va najs! Freestyle har god mat men ibland kan det ta lite lång tid Det är supermysigt där med alla låga bord o kuddar! Penangcurry och sweet´n sour chicken är god där!
    Similan får ni som sagt inte missa, paradiset!

Svar på tråden Khao Lak....