• jenniann

Khao Lak....

Hej! Vi ska åka till Khao Lak den 9 november hela familjen med vår minsta 5 månaders bebis, nån som vet om det finns blöjor att köpa där? Nån som varit i Khao Lak nyligen? Hur är prisnivån efter tsunamin, jag har hört att de gärna vill att turismen ska sätta fart där igen så prisnivåerna är något lägre...Vi tar gärna emot tips..Vi ska bo på Royal Bangsak resort....någon som vet något bra/dåligt om hotellet?

• Svar på tråden Khao Lak....
  • vicke74

Spettsar öronen lite här S72 eftersom jag ser att ni precis varit i khao lak Du skriver att ni gjort av med 7000 kr på två veckor...hur många personer? Och vad har det räckt till? Rekogniserar läget lite då vi ska dit i mars, så vill veta hur mycket snabbmakaroner man ska äta här hemma för att få en mysig semester utan att behöva snåla

• Annikamed2barn

Någon som sett om Cocnut Groove ligger kvar? Innan tsunamin var det min favoritrestaurang i Khao Lak!

• Felicia6
    Panna82 skrev 2007-12-10 15:39:34 följande:
    Nu ar vi har! Kom fram efter drygt tolv timmars forsening. Det kandes som om flygresan tog evigheter bara for att vi hade vantat sa lange pa Arlanda...Vi akte ju ospecat. Hamnade pa ett valdigt enkelt men frascht hotell som heter Fasai. Ligger ca 800 meter fran stranden. Stenhard sang och kudde men det hor val Thailand till Far lana dator gratis pa hotellet.Vi badar och ater jattegott! Ska ta en tur till Similan Island nan dag.. Annars tar vi dagarna som de kommer. Ska nog ta en kort elefanttur i alla fall.An sa lange gillar jag Khao Lak, skont att stranden ar sa lugn och tom, utan massa solstolar och parasoller.Felicia6: Var det inte ni som hade atit pa Fresstyle fragetecken Det ligger jattanara vart hotell, ska testa det nan dag.Har shoppat lite an sa lange
    Ja, freestyle ligger supernära vårt hotell :) Vilket hotell bor ni på? vi kanske bor på samma? Andaburi resort
  • Felicia6
    Lindusta skrev 2007-12-09 21:22:17 följande:
    Hallå!Felicia6.Har inte läst hela tråden. Men jag fattade som om att du är nere i Thailand nu.... Ska själv ner i januari och tänkte under våran tre månaders resa tillbringa nån vecka i Khao Lak.Undrar, vet du vad Andaburi Resort tar per natt i ett typ standard rum? Om man bokar på plats?Ni andra som är på plats nu får gärna komma med lite prisuppgifter på de hotell ni bor på!Njut av värmen!
    Jag har tyvärr ingen aning om hur mkt det kostar eftersom vi åker med charter
    vicke74 skrev 2007-12-11 08:27:35 följande:
    Spettsar öronen lite här S72 eftersom jag ser att ni precis varit i khao lak Du skriver att ni gjort av med 7000 kr på två veckor...hur många personer? Och vad har det räckt till? Rekogniserar läget lite då vi ska dit i mars, så vill veta hur mycket snabbmakaroner man ska äta här hemma för att få en mysig semester utan att behöva snåla
    Det är jätteolika hur mkt man gör av med. Det beror på ens situation o vad man gör på dagarna

Vi är två vuxna, utan barn med på resan som gillar o shoppa o göra utflykter och för oss har det gått ganska precis 1000kr om dagen. Då är boendet o resan redan betalt. Det är alltså rena fickpengar till mat, nöjjen och shopping. Vi är här i två veckor
  • Felicia6

Panna82, äh, ser nu att ni inte alls bor på vårt hotell. ibland läser jag inte allt, sorry

• PALGBG

Hej nu ar vi ocksa har och ligger pa Merlin som ar placerat nagra km soder ut fran centrum. Har ar det verkligen harligt. Mysigt hotell med nagra svenska familjer med barn i samma alder. Det kanns lugnt och fint. Nastan inga storande moment som strandforsaljare eller annat otyg. Vi har hittat ett underbart liten restaurang pa stranden som tar under 20-lappen for en huvudratt och nar du vantar pa maten kan du vila i en hangmatta med din Singha. Bast avslutar man en middag med 60 minuiters massage i mysioga sma bas precis bredvid. Verkar vara ett enkelt hotell som allt detta tillhor sa om jag ska aka hit igen ska jag minsann bo i ett av deras fina rum precis pa stranden. Baan Suntera heter stallet. Supersemester! Min man och jag vill att vara respektive arbeten ska oppna filial i Khao Lak. Sa har skulle jag kunna bo 6 manader om aret! Grattis ni som ska hit. Sarskillt till Khao Lak Beach.

Allt gott!

• EmmaReu

pingulina: det beror pa vad man ar ute efter.
    Khao Lak ar ju valdigt lugnt. Passar bra for barnfamiljer.
    Inga forsaljare som rycker i en osv.

For mig och min sambo sa kunde nog iaf en vecka i Kata varit skont. Eftersom det bara har varit han och jag sa blev 3 veckor i lugna Khao Lak lite mycket, aven om vi har haft det underbart.
    Men da kvallslivet inte riktigt finns har sa blev det tidiga kvallar och mornar, oftast i alla fall.
    Plus att det finns mer shopping i Kata.

Sa om vi skulle ha bokat var semester nu sa skulle vi nog ta 2 veckor har i Khao Lak och en i Kata eller liknande.

Imorgon kommer jag sitta pa flygplatsen och vanta. Jobbigt,men anda skont.

Ha de gott.

• Kimmi
    Japp ikväll bär det av till Khao Lak, planet går 20 från Arlanda så vi kommer fram imorgon mitt på dagen Thailändsk tid
  • Panna82

Hej hej!!!

Har i Kaho Lak ar det standigt molnigt....

Vi red elefant haromdagen, tog en halvtimmes tur som var 2-arige son alskade!!! Det var lite jobbigt i nedforsbacken nar man skulle halla i sig sjalv och sonen samtidigt, men skoj var det!!!

Annars gor vi inte sa mycket mer an badar.. Kan varmt rekommendera er att aka till White Sand Beach, en riktigt fin strand.

Jag blev riktigt magsjuk pa fredagkvall, spydde t.o.m. en gang men det gick over under natten som tur var. Har dock inte riktigt aterfatt aptiten.

Nu ska vi kaka frukost och sen ga ner till stranden.

• EmmaReu

Då var man hemma igen. Både skönt och tråkigt.
    Har fastnat på att skriva utan åäö så om det blir konstigt ber jag om ursäkt.
    Vi har fint väder dom två första veckorna, sista veckan blev tyvarr molnig. Men men.

Kanns konstigt att vara tillbaka sa här nära jul. Man är ju inte riktigt i samma sinnesstämmning som andra.

Svar på tråden Khao Lak....