Nilla2005 skrev 2007-12-26 11:32:09 följande:
Så, nu har JAG bestämt att jag, sambon och den idag snart 7 månaders gamla dottern ska ta en sista-minuten resan till Thailandi vinter och nu har jag MÄNGDER med frågor!!! Om allt från thailand till att resa med barn. - Krabi-området eller Kao Lak? Vill inte till Phuket, men är ute efter fina stränder, vacker omgivning, bra hotell, "äkta" Thailand. Nått helt annat område kanske ?Hjälp mig, jag kan INGET om Thailand!!! - Rent vädermässigt, har det nån större betydelse om man åker nu i januari, i februari, senare i mars eller tom april???- kan en 8-10 månaders bebis bada i havet då, för varmt? för kallt? för salt? I pool kan hon väl bada? - Behöver dottern vaccineras mot något? Hur tätt inpå resan kan man göra det? - vi räknar med att biljetter + hotell kommer att gå på 20 000 kr på sista-minuten pris. Hur mycket utöver det kan man beräkna att man gör av på på 2 veckor i mat, lite shopping etc etc? - vi har en emma ljunga duo edge. Är det bättre att ta med ligg-delen eller sittdelen (som man ju kan fälla ner i liggande läge). ? Vad mera bör man tänka på (förutom det vanliga: undvika solen etc etc etc)
Hoppar in o ger iaf ett svar även om jag inte ska åka till Thailand inom det närmsta året.. Frågan om NÄR man ska åka.. Senast februari skulle jag vilja säga.. Mars - april är den varmaste perioden man kan vara där. Syster min har bott i Thailand så jag tror hon vet vad hon pratar om.