Hej igen Esping, precis utanför hotellet finns det en presentshop där du kan köpa lite småsaker att leka med men allt är såklart väldigt dyrt. Ta med egna simpuffar e.x. Sedan finns det en skräddare vägg i vägg med presentshopen (som är riktigt otrevlig/arbetsskygg -gå inte dit) och ett litet hörn längre ner på gatan med minimarket, researrangör, bar, skräddare med mera, där står även taxibilarna till centrum.
Tjejen i minimarketen är väldigt trevlig och där kan du lämna in för tvätt för 50 bath per kilo. Köpa Pringles, glass, läsk, öl, vatten och Kitkat/Toblerone (godis i övrigt köpes i stan), det finns lite annat smått där men om du vill ha blöjor/shampoo/våtservetter med mera rekommenderas supermarket inne i stan. Det är svårt att hitta leksaker (hink, spade) till barnen och när du hittar dem så är det både dyra och dåliga. Rekommenderar att handla inne i stan på någon supermarket/mindre market (ej butikerna) eller på marknaden på andra sidan stan på torsdagar. På marknaden kan du handla billigt men det är svårt att hitta saker som är riktigt är av "svenskt snitt". Jag handlade lite barnsaker när jag var där - söta såpbubblor, en gulligt prinsessklänning till utklädningslådan på dagis och en leksaksbil. Det går inte att pruta där utan alla priser är de som är. I butikerna är det skamlös prutning som gäller - alltid med leende på läpparna.
Snabba tips:
Åk inte till PhiPhi-öarna - det är för långt och inte värt det. Ta med åksjuketuggummi om ni ska åka speedboat till Similan - som är väldigt fint. Läkaren som Fritidsresor har kontakt med är toppen och gör hembesök några timmar efter du ringt. Apoteken är välutrustade och har billiga, bra läkemedel (dock ej paracetamol-suppar) så du behöver inte ta med för mycket av detta (köp myggmedel), det finns hårtork på rummet och ta inte med för mycket kläder då det är billigt att både köpa och tvätta.
Bild från Baan Sunetra har jag lagt in tidigare i tråden.
Har du fler frågor så får du gärna ställa dem - annars får du gärna skriva lite när du är på plats/kommit hem hur du har det.