• jenniann

Khao Lak....

Hej! Vi ska åka till Khao Lak den 9 november hela familjen med vår minsta 5 månaders bebis, nån som vet om det finns blöjor att köpa där? Nån som varit i Khao Lak nyligen? Hur är prisnivån efter tsunamin, jag har hört att de gärna vill att turismen ska sätta fart där igen så prisnivåerna är något lägre...Vi tar gärna emot tips..Vi ska bo på Royal Bangsak resort....någon som vet något bra/dåligt om hotellet?

• Svar på tråden Khao Lak....
  • PALGBG

Nu börjar det närma sig. En vecka kvar innan vi kliver ombord på planet. Börjar få resfeber och drömde om plankaos och konstiga transferturer.

Ni som varit där. Hur mycket kostar det att åka med buss alt taxi mellan Khao Lak och Patong? Mailade med en tjej som har taxiverksamhet där nere och har svenska bildbanstolar och hon tog priset 2900 baht mer enkel väg. Tyckte det lät dyrt...

Skönt att gå in i december snart med endast 2 arbetsdagar. Lovely!

Någonannan som åker från Landvetter natten mellan 5-6?

• Kaffekopp

Buss mellan Phuket Stad och Khao Lak kostar 18 kronor. AC-buss. Och tar 2-3 timmar beroendes på hur många som hoppar på på vägen :)

• Annikamed2barn

Vi betalde ca 1500 bath för att åka mellan Phuket och Khao Lak. Det är ju en lång resa och kan du hitta taxi med bilbarnstol är väl det perfekt? Vad var det för firma, har de hemsida? Det går säkert att pruta!

• Therese81

Vi åkte från Khao lak till Ao nang t/r 4400 bath... det finns en resturang som heter VIKING där som en dansk tjej har och det var hon som fixade våran taxi, han som körde var toppen verkligen!

• projekt vip

vi åker dit i slutet på januari och hade tänkt oss en vecka i Khao Lak och kanske en vecka i Phuket.
    Har ni bra hotel att rekomendera? Vill ej bo i Patong

• Kaffekopp

Projekt vip - kan rekommendera Kata och Karon Beach. Gillar Karon, men Kata är mysigare, men dyrare :)

• EmmaReu

Panna82: Verkar ha missat bananpannkakorna.

Jag har ju tyvarr inget att jamfora med men det finns lite shopping. Men tror absolut att det ar billigare och finns mer saker nere pa Phuket. Vi ska kanske aka ner nagon dag eller tva.

• Panna82

EmmaReu: MEn det finns väl bananpannkakor?? *orolig*

• buffybus
    projekt vip: jag kan rekommendera Karon beach och ett hotell som heter phuket island view. det var fint... tror det är 3 stjärnigt... god frukost o god middag om man vill äta på hotellet... 2 pooler... fina rum tyckte vi...

hmm nästa år till jul är det dags för oss... och då kommer vi ha med barn för första gången.. ska bli spännande och jag ska definitivt tillbax till karon beach....

sen kan man gå över till kata... det är verkligen inte långt... och var i patong 1 kväll o skulle tjecka läget men det va inget för oss....
    BF 11 feb =)
Svar på tråden Khao Lak....