• jenniann

Khao Lak....

Hej! Vi ska åka till Khao Lak den 9 november hela familjen med vår minsta 5 månaders bebis, nån som vet om det finns blöjor att köpa där? Nån som varit i Khao Lak nyligen? Hur är prisnivån efter tsunamin, jag har hört att de gärna vill att turismen ska sätta fart där igen så prisnivåerna är något lägre...Vi tar gärna emot tips..Vi ska bo på Royal Bangsak resort....någon som vet något bra/dåligt om hotellet?

• Svar på tråden Khao Lak....
  • Pingulina

Trevlig resa Kimmi!!

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Kaffekopp
    Panna82 skrev 2007-12-16 03:54:49 följande:
    Jag blev riktigt magsjuk pa fredagkvall, spydde t.o.m. en gang men det gick over under natten som tur var.
    Du kanske hade ätit något som inte var bra? =)
    Matförgiftning och inte magsjuk? Det händer rätt ofta när man är borta tyvärr :( Hoppas att du mår bättre nu! =)
  • Pingulina

Panna82: Hur gick flygresan förresten? Hur verkade flygbolaget?

• Kimmi

Nu ar vi i Khao Lak. Igar var det molnigt men idag skinande sol! Resan ner gick jattebra, barnen var hur lugna som helst :)

• Panna82

Idag har det varit kanonvader har! Hoppas pa lika bra imorgon da vi ska till Similan.

Pingulina: Hm, forst och framst var vi ju drygt 12 timmar forsenade pa nedresan. De som akte hem i lordags var drygt 10 timmar forsenade sa jag raknar med att det blir nat liknande for oss ocksa.

Sjalva flygplanet var inte toppmodernt om man sager sa. Rakade dessutom ut for en otrevlig flygvardinna, hoppas vi slipper henne pa hemvagen... Annars finns val inte sa mycket annat att klaga pa.. Trangt forstas...

Kaffekopp: mmm jag antar att det var matforgiftning. Mina killar som at samma mat klarade sig tack och lov!!!

Vi har traffat en svensk familj har som har en son som ar ett halvar aldre an Leo, de har jatteskoj tillsammans! Ska ga tillbaka till dem och fortsatte ata chips Snart middagsdags ocksa!

• Felicia6
    Panna82 skrev 2007-12-17 11:58:55 följande:
    Idag har det varit kanonvader har! Hoppas pa lika bra imorgon da vi ska till Similan.Pingulina: Hm, forst och framst var vi ju drygt 12 timmar forsenade pa nedresan. De som akte hem i lordags var drygt 10 timmar forsenade sa jag raknar med att det blir nat liknande for oss ocksa.Sjalva flygplanet var inte toppmodernt om man sager sa. Rakade dessutom ut for en otrevlig flygvardinna, hoppas vi slipper henne pa hemvagen... Annars finns val inte sa mycket annat att klaga pa.. Trangt forstas...Kaffekopp: mmm jag antar att det var matforgiftning. Mina killar som at samma mat klarade sig tack och lov!!! Vi har traffat en svensk familj har som har en son som ar ett halvar aldre an Leo, de har jatteskoj tillsammans! Ska ga tillbaka till dem och fortsatte ata chips Snart middagsdags ocksa!
    Vi åkte hem i lördags och var inte försenade öht då vi landade.. och bara 20min försenad till avgång
  • Felicia6

Nu har jag lagt upp bilder om nån vill se Ligger i galleriet under mappen thailand 2007

• Pingulina

Panna82: Trist med sur personal, det är ju det sista man behöver i den situationen. Har väl förberett oss på att det kommer bli jäkligt jobbigt med flyresan, så då kan det ju bara bli bättre än man förväntat sig Roligt att ni har hittat lite kompisar att umgås med. Vilket hotell var det ni bodde på?

EmmaReu: tack för informationen. Vi har ju en dotter som vi åker med för första gången så jag tror det blir bra med lilla, lugna Khao lak för oss

Felicia6: Fina bilder, såg ju helt underbart ut på stränderna. För att inte tala om maten, mums! Såg att ni hade shoppat en hel del också. Fanns det ett bra utbud även för utländska tjejer och inte bara pyttesmå thai-storlekar?

• Panna82

Pingulina: Fasai heter det. De ar saaa gulliga har! Igar hade tjejerna lagat mat som de bjod alla gaster pa, jattegott!

Idag sov Leo tva timmar nar vi var pa stranden(!!!!!) sa jag han sitta i en solstol och lasa medan sambon var pa massage, lyx!

Lite trakigt shoppingutbud har bara, hade planer pa att aka till de stora varuhusen i Phuket men vi hoppar over det.

Nu ar det snart dags att ga ut och ata middag. Har kopt massa frukt som vi har proppat i oss. Sa himla gott!! Och nu har jag fatt upp aptiten for thaimat igen, var valdigt trott pa det ett tag.

• Kimmi
    va ute till smilian island igar, ar nagot man absolut inte far missa om man aker hit. Kan varmt rekomendera
    Haller med dig Panna82 att shopping utbudet inte ar nagot att hurra for
Svar på tråden Khao Lak....