• jenniann

Khao Lak....

Hej! Vi ska åka till Khao Lak den 9 november hela familjen med vår minsta 5 månaders bebis, nån som vet om det finns blöjor att köpa där? Nån som varit i Khao Lak nyligen? Hur är prisnivån efter tsunamin, jag har hört att de gärna vill att turismen ska sätta fart där igen så prisnivåerna är något lägre...Vi tar gärna emot tips..Vi ska bo på Royal Bangsak resort....någon som vet något bra/dåligt om hotellet?

• Svar på tråden Khao Lak....
  • EmmaReu

Aker med fritidsresor och bor pa Bayfront. Hur fint som helst.
    Ligger precis vid stranden som ar jatte lugn och fin. Tva pooler, terass till varat fina rum med en stor sang. Gratis dricksvatten oxa. Tycker jag ar hur bra som helst, slipper man tanka pa det. Rekommenderar verkligen varat hotell.

Vadret ar jatte fint. Sol hela dagarna, inte en droppe regn. Sambon och jag svettas som grisar.
    Vagorna ar enligt mig inte sa stora. Var lite storre igar an innan, men annars ar dom ratt lagom. Manga sma pojkar och flickor som badar.

Ar det nagot annat ni undrar sa ar det bara att fraga. Ska i alla fall forsoka att svara. =O)

• Therese81

Jag vill bara rekomendera ett VÄLDIGT fin hotel som ligger i Khao lak precis vid strande... Khao lak seaview! Maten på hote4ller var kanon! Ungarna älskade frukosten! Minibar på rummer med gratis vatten, städningen av rummet var toppen! MÅNGA pooler med snå rutchbanor för barnen! Vi åkte med Fritidsresor, hit kommer vi åka nästa år men då kommer vi bo på railay beach och resa runt lite mer, där var mitt Thailand! Nästa år är ju barnen 3 & 4 år, det kommer bli kanon!

• Panna82

EmmaReu: Är det goda bananpannkakor?

Hur är det med shopping i själva Khao Lak? Finns det inredningsprylar typ ljuslyktor och kuddfodral?

• Felicia6

Nån som vet om man måste ha intyg för tabletter med sig på resan?

På fredag åker vi till thailand :)
  • Panna82

Enligt vad jag har hört av andra här på FL behöver man inte det.
    Har ni börjat packa än?

• Felicia6
    Panna82 skrev 2007-11-28 09:25:15 följande:
    Enligt vad jag har hört av andra här på FL behöver man inte det.Har ni börjat packa än?
    nej, vet inte ens riktigt vart vi har passen
     Kanske borde börja lite smått.hihi Nä, men tänkte ta det då vi skjutsat sonen till sin mormor o morfar i morron så vi kan packa i lugn o ro
  • Panna82

Jag kommer ta med mig extremt lite denna gång, man går ju ändå i samma kläder hela tiden.

• Felicia6
    Panna82 skrev 2007-11-28 09:34:59 följande:
    Jag kommer ta med mig extremt lite denna gång, man går ju ändå i samma kläder hela tiden.
    Ja o måste dom tvättas lämnar man ju bara in dom
    Såg att bathen ligger bra till nu så jag hoppas den inte sjunker innan vi åker
  • Kaffekopp

Felicia, jag hade med mig en hel hög med tabletter, inhalatorer och så när jag åkte och jag behövde inga intyg och de kollade det inte någon gång i alla tullar jag tog mig igenom under tre månader :)

• S72

Ja ta inte med för mycket kläder o skor Detta var min 4:e gång i Thailand och ändå lyckades jag packa lite för mycket, speciellt till dottern!

Det finns en del inredningsprylar, som kuddfodral och trägrejjer!

Svar på tråden Khao Lak....