• jenniann

Khao Lak....

Hej! Vi ska åka till Khao Lak den 9 november hela familjen med vår minsta 5 månaders bebis, nån som vet om det finns blöjor att köpa där? Nån som varit i Khao Lak nyligen? Hur är prisnivån efter tsunamin, jag har hört att de gärna vill att turismen ska sätta fart där igen så prisnivåerna är något lägre...Vi tar gärna emot tips..Vi ska bo på Royal Bangsak resort....någon som vet något bra/dåligt om hotellet?

• Svar på tråden Khao Lak....
  • Kimmi

Japp nu är man hemma igen! Jobbigt med att försöka komma in i rätt dygnsrytm igen

• Pingulina

Välkommen hem Kimmi! Gick flygresan bra? Har ni haft det bra? Nåt speciellt du kan remkommendera oss som ska till Khao lak nu under vintern?

• Kimmi
    Pingulina skrev 2007-12-31 08:02:47 följande:
    Välkommen hem Kimmi! Gick flygresan bra? Har ni haft det bra? Nåt speciellt du kan remkommendera oss som ska till Khao lak nu under vintern?
    Tack så mycket! Flygresan dit och hem gick superbra, men självklart var den jobbig då vi alla satt in princip stilla i 10 1/2 timma. Vi har haft det mkt bra varmt och skönt med mycket lata dagarGlad
    Som många skrivit innan så är Similian Island väldigt fint att åka ut till.
    Resan ut dit kan ju variera, vi åkte ut med speedboat och det var många som vart åksjuka. Det var inte speciellt komfortabelt att sitta i båten 1 tim 15 min men när man väl kom ut till öarna var det hur fint som helst :)
    Det finns andra alternativ av "båtsort" oxå
  • Panna82

Kimmi: Jag förstår inte att så många blir åksjuka av speedboat, det gungar ju inte ens. Det var en tjej som spydde när vi åkte ut till Similan. Jag tycker det är jätteskönt att sitta och titta ut på havet. Lite svårt att förflytta sig i båten under färd dock. Vår lille kille har alltid somnat när vi har åkt speedboat, nu sist somnade vi alla tre på hemvägen.

• Pingulina

Kimmi, åkte ni till Similan över dagen? Räcker en dagstur? Eftersom vi har med oss dottern så vill jag helst bara åker över dagen.

• Kimmi
    Panna82 skrev 2007-12-31 12:23:38 följande:
    Kimmi: Jag förstår inte att så många blir åksjuka av speedboat, det gungar ju inte ens. Det var en tjej som spydde när vi åkte ut till Similan. Jag tycker det är jätteskönt att sitta och titta ut på havet. Lite svårt att förflytta sig i båten under färd dock. Vår lille kille har
    alltid somnat när vi har åkt speedboat, nu sist somnade vi alla tre på hemvägen.
    Inte jag heller egentligen :) , vi är själva alla båtvana så vi var dom enda passagerarna som satt där fram och våra barn somnade. Vi träffade oxå på en familj där deras ena son spydde både fram och tillbax från Similian.
  • Kimmi
    Pingulina skrev 2007-12-31 13:11:38 följande:
    Kimmi, åkte ni till Similan över dagen? Räcker en dagstur? Eftersom vi har med oss dottern så vill jag helst bara åker över dagen.
    Japp vi åkte över dagen och vi tyckte det räckte gott och väl. Barnen vart helt slut efter en heldagsutflykt
  • Panna82

Vi var också bara där över dagen. Skulle vara lite ballt att övernatta i tält.

• Panna82

Kimmi: JAg kan inte se några bilder

Svar på tråden Khao Lak....